به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، امیر مشهدیعباس از آغاز گام دوم طرح «نمایشنما» خبر داد و گفت: «نمایشنما» طرح اکران فیلمتئاترهای کودک و نوجوان در فضای مجازی از مرداد امسال آغاز شد و تاکنون بیش از ۴۰ فیلمتئاتر ویژه کودکان و نوجوانان در سایت th.kpf.ir در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به ادامه تعطیلی سالنهای تئاتر به دلیل شیوع بیماری کرونا و استقبال مخاطبان از طرح «نمایشنما»، مرحله دوم این طرح با اکران ۹ فیلمتئاتر از بهمنماه و در روزهای پرخاطره دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد.
به گفته مشهدیعباس، این طرح تا پایان سال جاری ادامه دارد و در روزهای چهارشنبه هر هفته، یک فیلمتئاتر در اختیار علاقهمندان قرار میگیرد.
مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون عنوان کرد: فیلم تئاترهای «خداحافظ راکون پیر»، «لافکادیو»، «دختر کدو تنبل»، «افسانه ماردوش»، «استخوان ماهی جادویی»، «گنجشکک اشی مشی»، «خاله مرجان و خروس»، «میهمان غار» و «آی تک» عنوان نمایشهایی است که در پایگاه th.kpf.ir بارگذاری میشود و در اختیار کودکان و نوجوانان کشور و فارسیزبانان سراسر دنیا قرار خواهد گرفت.
مشهدیعباس تجربه تماشای تئاتر در سالنهای تئاتر را برای بچهها ضروری دانست و اظهار کرد: کودکان در این سالنها و در کنار همسالانشان به تجربیات ارزشمندی دست پیدا میکنند. آنها از هم میآموزند که چگونه احساسات خود را در زمان مناسب بروز بدهند. کجا با صدای بلند بخندند، کجا اندیشه کنند و کجا پاسخ بدهند. مهارتهای زندگی، روابط سازگارانه اجتماعی، مسئولیتپذیری از دیگر موارد مهمی است که با حضور بچهها در کنار هم کسب میشود.
مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون در ادامه با بیان اینکه تئاتر یک کالای فرهنگی موثر در ارتقای فرهنگ جامعه است، خاطرنشان کرد: تئاتر هنری اندیشهساز و موثر در حوزه آموزش، پرورش و تربیت برای کودکان و نوجوانان بهشمار میرود و اثر آن در طولانیمدت مشاهده میشود.
او در پایان بیان کرد: حذف تئاتر از سبد کالای فرهنگی خانوادهها میتواند در درازمدت اثرهای نامطلوب خود را نشان دهد. ازاینرو ما با اجرای این طرح از اواسط تابستان، تئاتر را به خانه بچهها بردیم تا این فعالیت فرهنگی از سبد کالای خانوادهها حذف نشود.
انتهای پیام/
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است