بازیگر کودک «بوسه بر ماه» سه بار عوض شد/ موضوع مدافعان حرم دغدغه‌ام است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۲
الهه جباری در گفتگو با صبا:

بازیگر کودک «بوسه بر ماه» سه بار عوض شد/ موضوع مدافعان حرم دغدغه‌ام است

کارگردان رادیوتئاتر «بوسه بر ماه» درباره سختی‌های این اثر و چالش‌هایی که با آن‌ها رو به رو بوده است، صحبت کرد.

الهه جباری کارگردان فیلم‌تئاتر «بوسه بر ماه» که روز گذشته ۱۷ بهمن‌ماه در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به نمایش گذاشته شد، در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره این اثر گفت: «بوسه بر ماه» درباره دلتنگی‌های فرزندانِ شهدای مدافع حرم است و گذار کوچکی هم به زندگی سردار قاسم سلیمانی دارد.

وی درباره دلیل پرداختن به این موضوع بیان کرد: خود من همیشه به خانواده مدافعان حرم و همچنین فرزندان آن‌ها سر می‌زنم و این موضوع برایم دغدغه است و وقتی متوجه شدم که همکارم مهدی قاسم‌زاده متن نمایشی با این مضمون نوشته است برای اجرای آن برنامه‌ریزی کردیم.

جباری درباره چالش‌هایی که در این نمایش داشته خاطرنشان کرد: برای انتخاب بازیگر مشکل داشتیم زیرا ضبط اولیه ما با یک پسر بچه بود، بعد خانواده‌شان اجازه نداده به تهران بیاید، بعد از آن دختر بچه‌ای را برای اجرا آماده کردیم که پدر ایشان هم برای حضورشان در تهران مخالفت کردند. سپس با دختر بچه دیگری قرارداد بستیم. به همین دلیل آنطور که می‌خواستم نشد چون وقت کافی برای گذراندن اوقات با کاراکتر بچه را نداشتم.

وی با اشاره به بازی خوب کاراکتر کودک نمایش تاکید کرد: البته این مساله در ادامه حل شد زیرا این کودک بسیار باهوش بود و تجربه‌ بازی در نمایش‌های دیگری را نیز داشت. علاوه بر این موضوع در میانه کار، به دلیل شیوع ویروس کرونا به بهداری مراجعه کرده و تست کرونا دادیم که چند نفر از گروه‌مان به دلیل مثبت بودن تست‌شان از ما جدا شدند.

گوینده برنامه رادیویی «شیرین‌دار» ادامه داد: یکی از افرادی که تست او مثبت شده بود به آزمایشگاه خصوصی مراجعه کرده و بار دیگر تست داد که جواب آن منفی بود ولی نماینده بهداری اعلام کرد که تست منفی را قبول ندارد، در نتیجه چند نفر از کار، جدا شدند.

این کارگردان تئاتر در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره جشنواره‌هایی که در گذشته شرکت کرده است، عنوان کرد: در سال‌های گذشته در جشنواره‌هایی طی ۲ سال متوالی، به عنوان بازیگر برتر زن، انتخاب شدم ولی در ادامه شخص دیگری را به عنوان برگزیده معرفی کردند. دلیل‌شان هم این بود که مرکز شما جوایزی را در بخش‌های دیگر کسب کرده و چون مرکز دیگری برنده نداشت، مجبور شدیم جایزه را به آن‌ها بدهیم.

جباری در پایان درباره رادیوتئاتر تصریح کرد: هرسال درباره رادیوتئاتر یک چیز می‌گویند، یک سال می‌گویند بخش تئاتر آن بیشتر باشد و به رادیو بچربد، سال بعد می‌گویند رادیو باید به تئاتر بچربد، این موضوع هیچ حد وسطی ندارد و هیچوقت درباره آن به طور قطعی نظر نمی‌دهند.

عوامل «بوسه بر ماه» عبارتند از کارگردان: الهه جباری، تهیه‌کننده: مبین بوی افراز، نویسنده: مهدی قاسم زاده، بازیگران الهه جباری، آنیسا مصطفی پور، زینب احمدی عسگری وفایی نژاد.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است