«کهکشان» نخستین مسابقه مبتنی بر تکنولوژی AR و VR در تلویزیون | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۲

«کهکشان» نخستین مسابقه مبتنی بر تکنولوژی AR و VR در تلویزیون

مسابقه «کهکشان» با محوریت به چالش کشیدن ارتباطات انسان با رسانه ها ساخته شد.
به گزارش صبا، شبکه پنج سیما مسابقه «کهکشان» را با محوریت به چالش کشیدن ارتباطات انسان با رسانه ها و واکاوی واقعیت های مجازی(VR) و واقعیت های افزوده (AR) ساخت.
در هر قسمت از مسابقه بزرگ کهکشان یک گروه شرکت کننده، تاریخ ارتباطات بشر را از گذشته تا به امروز طی می کند و به این بهانه با چالش های انسان در مواجهه با رسانه ها در هر یک از کهکشان های ارتباطی شامل کهکشان شفاهی، کهکشان چاپ، کهکشان دیجیتال، کهکشان اینترنت مواجه خواهند شد.
در این مسابقه برای اولین بار مخاطبان تلویزیون می توانند چالش های درون مسابقه را از طریق تکنولوژی های واقعیت افزوده AR و واقعیت مجازی VR همزمان با پخش مسابقه از تلویزیون در منازل خود تجربه کنند.
واقعیت افزوده AR به معنای اضافه کردن چیزی است که در آن گرافیک، صدا و بازخورد لمسی به جهان طبیعی ما اضافه می شود. در این مورد بر خلاف واقعیت مجازی که شما در یک محیط کاملا مجازیVR هستید، واقعیت افزوده از محیط طبیعی شما استفاده کرده و به سادگی اطلاعات مجازی را در بالای آن قرار می دهد. واقعیت افزوده اغلب با استفاده از دوربین روی تلفن هوشمند، عناصر دیجیتالی را به یک نمایش زنده اضافه می کند و امروزه اغلب تلفن های هوشمند از برنامه های سنگین AR پشتیبانی می کنند.
همچنین VR یک دنیای شبیه‌سازی شده با استفاده از کامپیوتر به شکلی قابل باور است که با استفاده از ابزارهای خاص به انسان‌ها امکان می‌دهد در آن قرار بگیرند و با آن تعامل برقرار کنند. به این ترتیب، این تکنولوژی رویای تجربه جهانی متفاوت، بدون ترک کردن محیط واقعی را امکان‌پذیر می سازد. کاربران واقعیت مجازی به درک و تجربه جهانی می‌پردازند که در واقعیت در اطراف آن‌ها وجود ندارد. به خاطر قابلیت‌های خاص این تکنولوژی از آن در انواع شبیه‌سازهای رانندگی و پرواز به رانندگان و خلبان‌های مبتدی امکان می‌دهد بدون هیچ ریسکی تمرین کنند.
این برنامه که برای پخش در تابستان ۱۴۰۰ آماده می شود در گروه اجتماعی شبکه پنج سیما تولید شده و مجری طرح آن مرکز نوآوری رسانا است. تهیه کنندگی این مسابقه برعهده کمیل سوهانی بوده و محمدصادق باطنی به عنوان طراح مسابقه و محسن تقوی زنوز مشاور پروژه است. همچنین بهراد رضازاده به عنوان دستیار تهیه و مدیر تولید، فاطمه دلاوری به عنوان سردبیر، مهدی آتش جام به عنوان مدیر فنی و طراح اپلیکیشن، حامد صفایی به عنوان مدیر هنری، بهراد جهانبخت به عنوان گرافیست، صالح رضاداد، مهدی امینیان و عباس نیک نفس به عنوان گروه طراحی مسابقات، شهرام قاسمی به عنوان طراح و مجری دکور و امیرمسعود توسلی به عنوان مدیر برنامه ریزی در این مسابقه ایفای نقش می کنند.
انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰