لزوم افزایش سهم فیلم‌های دینی در جشنواره «رضوی»/ جشنواره‌ها نباید تعطیل شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۵
مریم کشکولی‌نیا در گفتگو با صبا:

لزوم افزایش سهم فیلم‌های دینی در جشنواره «رضوی»/ جشنواره‌ها نباید تعطیل شود

مریم کشکولی‌نیا می‌گوید اگر جشنواره‌ها تعطیل شوند در فرآیند تداوم ساخت فیلم‌های جدید و ارتباط سینماگران و مخاطبان، اختلال رخ می‌دهد و ناگزیر از برگزاری جشنواره‌های سینمایی در هر شرایطی هستیم.

مریم کشکولی‌نیا عضو هیات داوران بخش پویانمایی چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «رضوی» در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره آثار راه‌یافته به این رویداد گفت: کارهایی که در جشنواره امسال شاهد بودیم، آثاری فوق‌العاده بودند که داوری آن‌ها بسیار سخت بود. فیلم‌هایی که با نظر هیات انتخاب به مرحله داوری رسیده‌اند کیفیت بالایی داشتند و این ویژگی کار داوری این دوره را سخت کرده بود.

این کارگردان انیمیشن درباره رویکرد موضوعی جشنواره «رضوی» توضیح داد: فکر می‌کنم هیات انتخاب در فرآیند بررسی آثار متقاضی، خطوط موضوعی مدنظر قرار داشته است و به همین دلیل اکثر آثاری که ما در هیات داوری شاهد بودیم، غالبا آثاری با تم جنگ و دفاع مقدس و موضوعات انسانی محور این آثار بودند.

وی ادامه داد: هر سال بسیاری از بچه‌های حوزه انیمیشن به‌ ویژه دانشجویان می‌دانند که رویدادی با رویکرد محتوایی سیره علمی و عملی امام رضا (ع) به نام جشنواره فیلم کوتاه «رضوی» قرار است برگزار شود و در همین راستا می‌توانند آثاری را تولید کنند و حتی می‌توانم به‌عنوان پیشنهاد این مساله را به دانشجویان بگویم که پایان‌نامه‌های خود را در قالب آثار موضوعی متناسب با این رویداد تعریف کنند. اینگونه می‌توان شاهد آثار بیشتری متناسب با رویکرد محوری این جشنواره باشیم.

کشکولی‌نیا درباره وجه تمایز جشنواره فیلم کوتاه «رضوی» با دیگر جشنواره‌های فیلم کوتاه هم تاکید کرد: وقتی نام جشنواره‌ای «رضوی» می‌شود، انتظار این است که آثار مرتبط با امام رضا (ع) و موضوعات دینی در‌آن پررنگ‌تر باشد. آنچه امسال در بخش پویانمایی شاهد بودیم بیشتر تم جنگی داشت و شاید یکی دو مورد بود که مستقیما به جنگ نمی‌پرداخت. به نظرم باید سهم آثار دینی در این رویداد پررنگ‌تر شود.

این سینماگر درباره برگزاری رویدادهای سینمایی در شرایط کرونایی هم گفت: یکی از اولین رویدادهایی که در سال ۲۰۲۰ و در سطح جهانی به‌صورت آنلاین برگزار شد، جشنواره معتبر «انسی» در حوزه پویانمایی بود. سایر رویدادها غالبا یا تعطیل شدند یا تصمیم گرفتند تا پایان کرونا، صبر کنند و برگزاری را به تعویق بیندازند. «انسی» اما برگزاری آنلاین را انتخاب کرد و بعد از آن بسیاری رویدادهای دیگر هم به همین شکل برگزار شدند. باید بپذیریم که چاره‌ای نیست و نمی‌توان رویدادهای سینمایی را تعطیل کرد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر جشنواره‌ها تعطیل شوند در فرآیند تداوم ساخت فیلم‌های جدید و ارتباط سینماگران و مخاطبان، اختلال رخ می‌دهد و به همین دلیل باید بپذیریم که ناگزیر از برگزاری جشنواره‌های سینمایی در هر شرایطی هستیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000