رتبه‌بندی مجریان تلویزیون یک ضرورت است/ لزوم رعایت سیاست‌های اصلی سازمان | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۸
معاون سیما مطرح کرد:

رتبه‌بندی مجریان تلویزیون یک ضرورت است/ لزوم رعایت سیاست‌های اصلی سازمان

معاون سیما در نشستی با جمعی از مجریان شبکه‌های تلویزیونی با تاکید بر بازتعریف کارکرد کمیته مجریان از ضرورت رتبه‌بندی مجریان سخن گفت.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، حمید شاه آبادی معاون سیما در نخستین نشست با جمعی از مجریان شبکه های تلویزیونی که به دلیل شیوع کرونا به صورت محدود برگزار شد، گفت: حرفه اجرا از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است و ویترین رسانه محسوب می شود به طوری که گاهی به دلیل خطای سهوی مجری، تمام تلاش و زحمات عوامل یک برنامه و حتی آنتن تحت الشعاع قرار می گیرد و بسیاری از مواقع هم بر اساس اقدام درست و تصمیم گیری به جا و منطقی مجری، رسانه سربلند می شود.

وی با بیان اینکه اصلاح سازوکار دعوت و جذب مجری از اهداف کمیته مجریان است، اظهار کرد: بر اساس گزارش ها، تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است اما اکنون در موقعیتی هستیم که انتظار می رود مجری در تراز سازمان صداوسیما حضور و نقش آفرینی کند یعنی بتواند در لحظه و روی آنتن با هوشیاری، طوری تصمیم گیری کند که گویی یک شخص مجرب، بعد از بحث و بررسی درباره یک اقدام معین، تصمیم بجا گرفته است.

معاون سیما تاکید کرد: مجری باید در بزنگاه های خاص و شرایط ویژه ای که پیش می آید روی آنتن به گونه ای عمل کند که گویی یک عقبه غنی از تصمیم گیری های شوراها و اتاق فکر برای گفتار او وجود دارد و این مهم، نقش مجری را از سایر عوامل متمایز می کند.

شاه آبادی با تاکید بر لزوم آگاهی داشتن و رعایت سیاست های اصلی سازمان از سوی مجریان گفت: مجریان نمایندگان رسانه ملی هستند و هر اظهارنظری از سوی آنان، به حساب تلویزیون نوشته می شود و بخش زیادی از کارکرد ما با یک خطا و تک روی آسیب دیده و زحمت بقیه همکاران نیز لطمه می خورد به همین منظور مجریان باید با هوشیاری بیشتری عمل کنند.

وی افزود: در عصر حاضر که ظرفیت های حوزه ارتباطات از گستردگی و تنوع بسیاری برخوردار است و نظام حکمرانی جهانی هم تغییرات چشمگیری کرده و بیشتر بار خود را در حوزه رسانه گذاشته است، ما هم باید با استانداردهای روز دنیا پیش رویم.

معاون سیما خاطرنشان کرد: امروزه با حجم انبوهی از تولیدات مواجه هستیم که در برخی موارد منجر به جذب مجریان در بسترهای مختلف شده که شایسته و لازم است افرادی دارای تخصص و تبحر لازم و در شان رسانه به این امر اختصاص یابد.

شاه آبادی با بیان این که انتظار فرهیختگان، اقشار مختلف مردم و مخاطبان روز به روز از رسانه افزایش می یابد، بیان کرد: باید به نقطه ای برسیم که بتوانیم بگوییم مجری ما در لحظه اجرا، از توانایی و مهارتی برخوردار است که می تواند از موقعیت های چالشی به درستی عبور کند و بیان او از اتقان و وجاهت علمی لازم برخوردار است.

معاون سیما با تاکید بر بازتعریف کارکرد کمیته مجریان تصریح کرد: رتبه بندی مجریان یک ضرورت است و باید نظام آموزشی این حوزه، جدی تر دنبال شود تا مجریان مدارج پیشرفت این حوزه را به صورت اصولی و صحیح طی کنند و سپس تحت سنجش و ارزیابی های دوره ای قرار بگیرند.

شاه آبادی گفت: هدف کمیته مجریان باید به دنبال ارتقای سطح اجرای همکاران باشد و برای رسیدن به این مهم هم مجریان و هم کمیته مربوطه باید با دانش و منابع جدید خود را به روز کرده و کمیته مجریان نیز به صورت دوره ای عملکرد ایشان را ارزیابی کند.

معاون سیما افزود: برای رسیدن به قله موفقیت باید از نظام آموزش و ارزشیابی مستمر بهره برد تا مشخص شود برای هر برنامه چه کسی صلاحیت لازم را برای اجرا دارد.

وی ادامه داد: کار خطیر اجرا مجموعه ای از بایدها و نبایدها را می طلبد و یک مجری تراز، علاوه بر ویژگی های حرفه ای و تجارب لازم باید دارای تعهد لازم در قبال رسانه باشد و ضمن وفاداری به سیاست های رسانه، اخلاق حرفه ای را نیز رعایت کند.

معاون سیما تاکید کرد: تلویزیون مجموعه ای از ساختارها و گونه های متنوع را شامل می شود که هر حوزه نیاز به یک مجری متخصص دارد و پرورش این مجریان تشکیل هیات های تخصصی زیر نظر استادان، پیشکسوتان و صاحبنظران هر حوزه را می طلبد.

شاه آبادی افزود: به عنوان راهبرد عملیاتی این هیات های تخصصی باید برای افراد نسخه های آموزشی و مهارت های فردی تجویز کنند. اگر ما طی یک برنامه سه ساله نظام آموزش مجریان را به اجرا بگذاریم، ظرف این مدت تراز اجرا در رسانه به جایگاه مطلوبی می رسد.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن سال جدید و نوروز گفت: نوروز، ایام تغییر، تحول و امیدآفرینی است به همین دلیل طراوت و شادی آفرینی در برنامه های این مناسبت، از ماموریت های اصلی سیماست و مجریان باید به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

معاون سیما در پایان همچنین با اشاره به انتخابات سال ۱۴۰۰ گفت: از آن جایی که یکی از تاثیرگذارترین قشرها در مدیریت افکار عمومی مجریان هستند و در شرایطی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی و بدخواهان به دنبال ایجاد فضای دو قطبی در جامعه در انتخابات پیش رو هستند، این انتظار وجود دارد مجریان با هوشیاری، مدیریت و رفتار هماهنگ و منسجم برای جلوگیری از ایجاد چنین فضایی، مردم را برای مشارکت در انتخابات و انتخاب آگاهانه، تشویق و ترغیب کنند.

در این نشست مجریان نیز دغدغه های خود را در حوزه هایی چون آموزش های منظم و ارابه منابع به روز، تعامل نزدیک تر مدیران با مجریان، استفاده از تجربیات پیشکسوتان و افراد خبره، امنیت شغلی و حمایت از مجریان، بازنگری در سیاست استفاده از سلبریتی ها به عنوان مجری و تربیت مجریان حوزه کودک بیان کردند.

قرار است این جلسات با برنامه ریزی کمیته مجریان ادامه دار باشد.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰