وی افزود: تصوری که از «وداع» در ذهن من بوده و هست منعکسکننده نوری از گذشته برای روشنگری مسیر هنری آیندهی من است و از این رو بسیار برایم ارزشمند بوده و دارای جایگاهی ویژه در آثارم است.
شبانپور با اشاره با ساختار دستگاهی این اثر عنوان کرد: ابوعطا در گوش من زمزمهیبخش وسیعی از زندگیام است که ریشه در کودکی من با صدای تار استاد شهناز و نی استاد کسایی و بزرگانی از این دست دارد که با شنیدن اندک نغماتی از آن به دنیایی ماورایی قدم میگذارم. به نظر من آواز ابوعطا فضایی بینظیر در موسیقی کلاسیک ایرانی است و وصف مقدار علاقهمندی شخصی بنده به این فضا در کلام نمیگنجد. به همین دلیل «وداع» در مایه ابوعطا ساخته و اجرا شده است.
این موزیسین که قطعه «وداع» را همزمان با سالروز تولد سی سالگیاش منتشر میکند با اشاره به این موضوع اظهار کرد: تحول ایجاد شده در من سبب شد تا به فکر انتشار این اثر به صورت رسمی و در زمانی خاص نسبت به هر زمان عادی دیگر و ارجنهادنی ویژه درخور این قطعه باشم که در نهایت پس از تامل بسیار، پایان سیسالگیام را بهترین زمان برای انتشار این اثر انتخاب کردم زیرا این تحولات در جنبههای دیگر زندگیام نیز به چشم میخورد و با این اتفاق این فصل و پاراگراف از زندگی بسته شده و آغازی متفاوت رقم خورد.
او در پایان خاطرنشان کرد: در اجرای «وداع» مصطفی محرمی، از نوازندگان خوش ذوق و توانای ساز تنبک بنده را همراهی کرده، جواد قاسمی کارگردانی بخش تصویری کار را بر عهده داشته و همچنین موسسه شهنواز به مدیریت امین جهانگیری در مسیر انتشار رسمی این قطعه با من همگام بودند که سپاسگزار محبت بیدریغ این دوستان عزیزم هستم.
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است