۴ ویژه برنامه انتخاباتی روی آنتن رادیو فرهنگ می‌روند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۲

۴ ویژه برنامه انتخاباتی روی آنتن رادیو فرهنگ می‌روند

مدیر شبکه رادیویی فرهنگ ویژه برنامه‌های انتخاباتی این شبکه را معرفی و درباره آن‌ها توضیحاتی ارایه داد.

به گزارش صبا، علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ درباره برنامه‌های این شبکه رادیویی برای انتخابات به ویژه برنامه‌ها و برنامه‌های منعطف شبکه گفت: پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بر عقیده و فرهنگ استوار است و انتخابات علاوه بر بحثی سیاسی مساله‌ای با زیربنای فرهنگی است.

مدیر رادیو فرهنگ درباره اهمیت فعالیت‌های این شبکه رادیویی در انتخابات عنوان کرد: باید با تولید برنامه‌های آگاهی‌دهنده و امیدبخش، مردم کشور را برای انتخابات ریاست جمهوری که انتخاباتی تاثیرگذار است آماده کنیم. وظیفه رادیو، به ویژه رادیو فرهنگ در این میان از اهمیت والایی برخوردار است، چراکه رسانه به مثابه دانشگاهی برای آموزش همبستگی و مشارکت در امور کشور عزیزمان است و فرهنگ همدلی و همراهی باید برای کسب این مهم وجود داشته باشد.

حبیبی درباره ویژه برنامه‌های این شبکه رادیویی برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: برنامه‌های ویژه «آقای رییس» و «روز روشن»، «فرهنگ شهر» و «بازتاب» برای این ایام در رادیو فرهنگ تدارک دیده شده است که چالش‌های فرهنگی کشور را برای دوره چهار ساله رییس جمهور آینده مطرح می‌کند.

وی افزود: «آقای رییس» عنوان برنامه‌ای است که از ابتدای سال، چهارشنبه‌ها ساعت۲۱، کاری از گروه سیاسی رادیو فرهنگ برای انتخابات پخش می‌شود. در جدول این شبکه رادیویی برنامه «سرزمین من» با موضوع اهمیت انتخاب درست و نقش شرکت در انتخابات در سرنوشت کشور برای پخش در نظر گرفته شده که هرروز ساعت ۱۲:۴۵ روی آنتن می‌رود. همچنین «فرهنگ شهر» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۸ به تبیین چرایی حضور در انتخابات و تاثیرات آن در جامعه می‌پردازد.

اضافه شدن بخشی برای انتخابات در برنامه «صبح به وقت فرهنگ»

این مدیر رادیو به اضافه شدن بخشی در برنامه «صبح به وقت فرهنگ» ویژه انتخابات اشاره و اظهار کرد: مجله صبحگاهی اجتماعی «صبح به وقت فرهنگ» در بخش «دیدگاه» به نگاه مردم به انتخابات و ابعاد اجتماعی حضور در انتخابات اختصاص دارد این بخش برنامه هرروز پس از خبر ساعت هفت پخش می‌شود. همچنین گروه سیاسی رادیو فرهنگ نیز روزهای چهارشنبه را به موضوع انتخابات اختصاص داده و ساعت ۱۶ با برنامه «بازتاب» و ساعت ۲۱ با برنامه «آقای رییس» به این مساله نگاهی ویژه دارد و برای روزهای جمعه ساعت ۱۸ برنامه‌ای با عنوان «روز روشن» بامحوریت آگاهی بخشی و تحلیل سیر انتخابات از ابتدای انقلاب اسلامی با حضور چهره‌های فرهنگی و نخبگان سیاسی کشور در نظر گرفته است که به همت گروه جامعه پس از ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

حبیبی به دیگر برنامه‌های منعطف شبکه اشاره و تصریح کرد: گروه ادب و هنر در برنامه «ققنوس» با بخش «انتخاب ناب» و گروه کتاب در برنامه «هفت اقلیم» ساعت ۲۰ به ملاک‌های انتخاب درست و مناسب اشاره می‌کنند.

مدیر رادیو فرهنگ درباره اهداف این ویژه برنامه‌ها خاطرنشان کرد: روشنگری، آگاهی بخشی و ایجاد اعتماد در مردم و بسترسازی، تسهیل و هم افزایی ملی برای برگزاری انتخابات تراز انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اهداف تولید و پخش این برنامه‌ها است.

وی در پایان تاکید کرد: ما هرچه برای فرهنگ کار کنیم، سرمایه‌گذاری برای آیندگان‌مان محسوب می‌شود. سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ اگرچه دیربازده است اما محصول آن ماندگار است و شیرینی و ثمره‌اش تا مدت‌ها باقی می‌ماند. امیدوارم بتوانیم به مسایل مختلف از دید فرهنگ نگاه کنیم چراکه باعث می‌شود مسایل زودتر حل بشود. افزایش تعامل و کاهش کدورت‌ها نتایج دیپلماسی فرهنگی بین دولت‌ها و ملت‌ها است و ایران ما نیازمند دیپلماسی فرهنگی درون کشور است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است