به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر، نشست مشترک اعضای هیات مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر با حضور غلامرضا کاظمی دینان رییس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی ایران و امیرعباس تقیپور عضو شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی، به منظور بیان مشکلات روابط عمومی تئاتر و ارایه راه حلهای ممکن برای رفع موانع صنف روابط عمومی و ضرورت همکاریها و برگزاری جمعهای مشورتی مستمر با پیشکسوتان عرصه روابط عمومی ایران در محل سالن کنفرانس خانه تئاتر برگزار شد.
غلامرضا کاظمی دینان رییس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی ایران و امیر عباس تقیپور عضو شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی پس از شنیدن سخنان اعضای هیات مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر مطالبی را عنوان کردند.
غلامرضا کاظمی دینان رییس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی ایران و کنفرانسهای روابط عمومی الکترونیک ضمن ابراز خرسندی از شکل گیری کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر به اهمیت روابط عمومی در هنر و به ویژه تئاتر اشاره کرد و تشریح کرد: خواهش من این است که انجمن خودتان را به شکل مستقل ارتقاء دهید و به آن بها دهید، شما ارزشمند هستید به دلیل اینکه هنرمند هستید. شما میتوانید با تمامی انجمن های حوزه روابط عمومی در ارتباط باشید اما باید مستقل باشید چرا که روابط عمومی یکی از ویژگیهایش هنرمند بودن است و شما این ویژگی بارز را دارید و اجازه دهید که از انجمنهای دیگر هم عضو شما باشند.
رییس پیشین انجمن روابط عمومی ایران به بنیانهای علم روابط عمومی و داشتن اخلاق و ذات حرفهای روابط عمومی پرداخت و ادامه داد: لزوماً شاید اعضای شما حتی دانش آکادمیک روابط عمومی را نداشته باشند اما به نظر من، داشتن ذات ارتباطاتی و آگاهی از آداب اولیه روابط عمومی آن هم به میانجی تجربه و فعالیت در حوزه روابط عمومی در تئاتر کافی است. چه بسا که بسیاری از افراد حتی دکتری ارتباطات دارند و صرفا تحصیلات آن را دارند و متاسفانه برونگرا نیستند. پس حضور مستمر و اثر بخش در این حوزه علاقمندی و داشتن استعداد ذاتی در این حوزه است پس میتوان کمبود سواد آکادمیک را در میان فعالان روابط عمومی تئاتر با برگزاری ورکشاپها و کنفرانسهای تخصصی روابط عمومی جبران کرد.
امیرعباس تقیپور قائم مقام و عضو شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی ایران از تشکیل صنفی مستقل در حوزه روابط عمومی در تئاتر ابراز خوشحالی و مطرح کرد: در برنامهریزی هفته روابط عمومی ایران در سال ۱۴۰۰ روزی را برای حوزه فرهنگ و هنر در نظر گرفتهایم که امسال این روز را به روابط عمومی در تئاتر اختصاص میدهیم.
وی با اشاره به شرایط اضطراری که ویروس کرونا در سطح جهان به وجود آورده است به حضور دقیق و تاثیرگذار روابط عمومی در سطح جهان تاکید کرد و گفت: نیاز است جامعه روابط عمومی در ایران نسبت به استانداردهای جهانی این حوزه و رفتار کنشمند دقیقتر باشند و با هماهنگیهای متمرکز و برنامهریزیها و هدفگذاریهای مطلوب به این مهم دست پیدا کنند.
تقیپور افزود: حوزه فرهنگ، اثرگذاری افزونتری نسبت به سایر حرفهها دارد و میتواند در این مواقع میان مردم و اهالی فرهنگ الگوساز خوبی باشد و روابط عمومی تئاتر میتواند نقشه راه متناسبی را طراحی کند و از دامنهدار شدن این دست از فجایع (مرگهای روزانه) در میان مردم در مواجهه با ویروس کرونا، جلوگیری کند.
در این نشست زینب لک رییس هیات مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر ضمن ارایه گزارشی پیرامون فعالیتهای روابط عمومی تئاتر و روند شکلگیری کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر به اهمیت روابط عمومی دانشبنیان اشاره کرد و گفت: کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر از اساس با هدف انسجام و هویتبخشی و نهادینهسازی عرصه روابط عمومی در تئاتر شکل گرفت و تأکید فعالان این حوزه بر این است که هر چه بهتر به استانداردهای جهانی روابط عمومی نزدیک شویم چرا که با شرایط اضطرار و غیر منتظره پاندمی کرونا، این ضرورت و وظیفه برماست که هر چه سریعتر با امکانات به روز بستر الکترونیک در جهان آشناتر و این مهم را در تطابق با محدودیتهایی که همه ما در روابط عمومی ایران با آن دست و پنجه نرم میکنیم به عمل برسانیم.
وی ادامه داد: تلاش بر این است در آغاز راه با هماهنگیهای هر چه بیشتر و مستمر با استادهای پیشکسوت عرصه روابط عمومی بتوان این حوزه را در تمامی وجههایش به کیفیت مطلوب نزدیکتر کنیم که در قدم اول آموزش را مبنا قرار داده تا برگزاری کارگاههای مشترک و بهرهمندی از تجربیات استادهای روابط عمومی در دستور کار این کانون تازه تاسیس قرار دادهایم.
محمد وفایی نایب رییس کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر با بیان این مطلب که روابط عمومی و تبلیغات در تئاتر یک برنامه مدون و کانالیزه دارد، بیان کرد: روابط عمومی در تئاتر به یک رویه مرسوم رسیده است یعنی قالب و استراکچری دارد که بدون قانون نوشته شدهای در بین فعالان این حوزه در تئاتر طبق یک عرفی اتفاق میافتد، بهترین صورت این است که ما این عرف را مدون و کانالیزه کنیم و زواید آن را بگیریم و در بحث آسیبشناسی روابط عمومی تئاتر اگر با یک متخصص آکادمیک در حوزه روابط عمومی و ارتباطات مشورت شود ممکن است پیشنهاد دهد برخی زواید را برداریم و بخشهایی را هم به آن اضافه کند، البته که این رویه مرسوم کارکرد خودش را در تئاتر داشته است اما با توجه به تغییر بسترها در این حوزه ما باید پوست اندازی در جهت اعتمادسازی برای مخاطب داشته باشیم و در نتیجه الزاما با مشورت با اساتید حوزه ارتباطات میتوان این رویه مرسوم در روابط عمومی تئاتر را بالغتر کرد.
امیر پارساییان مهر دبیر کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر به تفاوت نوع عملکرد روابط عمومی در تئاتر در مقایسه با روابط عمومی در سازمانها و ارگانها پرداخت و تاکید کرد: زمانی که کارگردان میخواهد اثری را به روی صحنه ببرد، همزمان با انتخاب عوامل اجراییاش از جمله بازیگر و… به انتخاب مدیر روابط عمومی متخصص و استراتژیست فکر میکند و در حال حاضر کارگردان از همان قدم اول برنامهریزی اجرا روابط عمومی را در کنار خود میبیند.
در ادامه مریم شریعتی عضو هیات مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر، مشکلات حوزه تبلیغات در تئاتر را شرح داد و گفت: تبلیغات در تئاتر نیازمند آموزش، استمرار و به روزرسانی است و برگزاری کارگاههای آموزشی میتواند راه حل مناسبی برای این امر باشد.
امیر قالیچی عضو دیگر هیات مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر ضمن تایید سخنان جمع از فعالیتها و تجربههایش در حوزه تئاتر سخن گفت و مطرح کرد: تئاتر و روابط عمومی تئاتر، میتوانند حلقه وصل حوزه ارتباطات و حوزه فرهنگ باشد و این مساله نیازمند تغییر رویه است.
انتهای پیام/
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است