پاسخ به نامه یک هنرمند/ همه هزینه‌های مالی اداره کل هنرهای نمایشی در دسترس است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۵

پاسخ به نامه یک هنرمند/ همه هزینه‌های مالی اداره کل هنرهای نمایشی در دسترس است

روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی به خواسته یک هنرمند تئاتر مبنی بر شفاف سازی بودجه تئاتر پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، ۱۵ تیرماه متن نامه سرگشاده آریان رضایی نویسنده و کارگردان تئاتر به قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد که خواستار شفاف شدن بودجه تئاتر بود در خبرگزاری صبا منتشر شد. پس از انتشار این نامه روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی برای پاسخگویی به این فعال تئاتر و همچنین بی پاسخ نگذاشتن یک مطلب رسانه ای، توضیحی را در اختیار ما گذاشت.

متن توضیح بدین شرح است:

«دبیر محترم سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری وزین صبا

در پاسخ به مطلب منتشرشده در آن رسانه وزین با عنوان «جناب مدیر کل تئاتر! مسایل مالی دوره مدیریت خود را شفاف کنید» در تایخ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰،‌ ذکر نکاتی در این مورد لازم به نظر می رسد:

مطابق دستورالعمل ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل هنرهای نمایشی، همه هزینه‌های خود در حوزه‌های مختلف،‌ جشنواره‌ها، مراکز هنری زیرمجموعه و انجمن هنرهای نمایشی را مطابق قانون – که مجری آن است- پس از گردآوری به معاونت امور هنری وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی ارسال و پس از بررسی‌های لازم،در آن معاونت در اختیار شورای شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده می‌شود. که این فرآیند به تازگی در تاریخ ۱۴۰۰/۴/۸ از طرف این اداره کل انجام گرفته است.

این اداره کل، ضمن تشکر از دغدغه‌مندان هنر تئاتر، به اطلاع می‌رساند همه هزینه‌های مالی این اداره کل بر روی سامانه شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل دسترسی است و هزینه‌های انجام‌شده در سال جدید نیز – البته به شکل کلی – تا چند روز آینده بر روی همین سامانه قرار می‌گیرد.

در پایان از همه هنرمندان و همراهانِ رسانه‌ای تئاتر تشکر کرده و برای تئاتر پیشروی این مرز و بوم روزهایی پر از سلامتی و دوری از ویروس کرونا را در فضایی پرمهر و خالی از شُبهه و کم‌حوصلگی آرزو می‌کنیم.

روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است