بهره گیری از ظرفیت پویانمایی برای همه گروه های سنی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۶
معاون سیما در بازدید از مرکز پویانمایی صبا تاکید کرد:

بهره گیری از ظرفیت پویانمایی برای همه گروه های سنی

معاون سیما در نشست های جداگانه ای با رئیس و مدیران مرکز پویانمایی صبا و فعالان این عرصه بر استفاده از ظرفیت انیمیشن برای همه گروه های سنی  و تنوع در ساختار این گونه تولیدات تاکید کرد.
به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، حمید شاه آبادی در بازدید از مرکز پویانمایی صبا، گفت: نباید جامعه هدف تولیدات انیمیشن صرفا کودکان باشند و نگاه و تمرکز برنامه سازان فقط مختص این گروه باشد بلکه مطلوب تر این است که از  ساختار انیمیشن برای سایر رده های سنی هم استفاده و بهره‌ برداری بیشتری شود.

دکترشاه آبادی افزود: هم اکنون ساختار و تولیدات انیمیشن در دنیا با تحولات و روش های پیشرفته صورت می گیرد چرا که ضریب نفوذ و اثرگذاری پیام این قالب برنامه ها، اثبات شده و شرکت های بزرگ این مسئله را به خوبی درک کرده اند.

وی تاکید کرد: باید در شورای اندیشه ورزان و مجموعه های مختلف مرکز پویا نمایی صبا،گستره مخاطبان و جامعه آماری مورد بازنگری و ساخت پویانمایی برای بزرگسالان هم مورد توجه جدی تری قرار گیرد.

شاه آبادی تصریح کرد: ایجاد تنوع در گونه های انیمیشن از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود چرا که تنوع، ارزش بصری تولیدات را ارتقاء می دهد و برای مخاطب علاوه بر رضایت‌مندی، گستره مخاطبان را هم به دنبال دارد.

معاون سیما همچنین در خصوص اهمیت به تولید با کیفیت ۴k  گفت: گام برداشتن جدی به سوی ساخت و تولید آثار با کیفیت ۴k ضرورت  است و بایدروند کار تقویت شود و سرعت بیشتری بگیرد.

وی بر ضرورت ثبت و ضبط شخصیت ها به عنوان دارایی های معنوی تلویزیون تاکید  و تصریح کرد: پرداختن و خلق یک شخصیت پویانمایی دارای مولفه های خاص خودش است و باید به این مسئله نگاه کارشناسانه صورت گیرد چرا که این شخصیت ها سال ها در ذهن مخاطبان می مانند.

شاه آبادی همچنین در نشست  جداگانه ای با تهیه کنندگان و فعالان  عرصه پویانمایی کشور گفت: نقشه راه ما در این حوزه باید توسط بزرگان و پیشکسوتان این صنف  تدوین و پیشنهاد شود و برای این مهم می توانیم از ظرفیت مرکز پژوهش ها و افکارسنجی سازمان نیز بهره ببریم. باید بدانیم نیاز مخاطب ما چیست و برای پیشرفت در ساخت و ارائه آثار شاخص و با کیفیت، ذائقه و سلیقه مخاطب را در نظر بگیریم.

معاون سیما خاطرنشان کرد: میزان ساعات تولید مهم است اما اینکه برای هر قشر از مخاطب خود چه جنس برنامه ای تولید و چه هدف گذاری را در اصلاح سبک زندگی مخاطب به واسطه تاثیر انیمیشن  دنبال می کنیم، مهم تر است.

شاه آبادی تاکید کرد: تولیدات ما باید در مقیاس و سطح جهانی ارزیابی شود و برای رسیدن به استانداردهای جهانی با بررسی رفتار رقبای خود، برای اثرگذاری حداکثری تولیدات، برنامه ریزی کنیم.

معاون رئیس سازمان در امور سیما گفت: با طرح یک نقشه راه عملیاتی با توجه به ظرفیت و امکانات برای تولیدات شاخص و با کیفیت باید  نیاز جامعه، توانمندی رقبا، بکارگیری خلاقیت و نوآوری و میزان مشارکت پذیری سایر نهادها مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد و مفاهیم و آموزه هایی را باید با استفاده از ظرفیت انیمیشن در کشور جاری و ساری کنیم.

در این نشست ها تهیه کنندگان و مدیران مرکز صبا هم به ارائه گزارشى از اقدامات و دیدگاه ها و انتظارات خود پرداختند.

شایان گفتن است در پایان این نشست ها، کاریکاتور دکتر حمید شاه آبادی که از سوى یکی از هنرمندان مرکز صبا طراحى شده بود، به معاون سیما اهدا شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰