به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، تقریبا هفته ای نیست که مساله سانسور محتوا در پلتفرم ها موضوع داغ رسانه ها نشود. هنوز چند روزی از نامه محمدحسین مهدویان در نقد سانسور محتوای سریال «زخم کاری» نگذشته بود که آخرین ساعات دیروز ۲۴ تیر مهدویان بار دیگر از سانسور سریالش و حتی مجوز نگرفتن قسمت جدید آن خبر داد. اینجا بخوانید.
بلافاصله پس از این خبر، پلتفرم فیلیمو که ساخت و توزیع این سریال را برعهده دارد و غالبا هم در مناقشات مربوط به مساله سانسور در رسانه ها وارد نمی شود، بلافاصله بیانیه ای داد و این رفتار ساترا را نادرست خواند. اینجا بخوانید.
در همان شامگاه علی سعد معاون اجتماعی ساترا در توییتر درباره مجوز ندادن به قسمت هفتم سریال «زخم کاری» توضیحاتی را نوشت؛ روشی که در ساترا کاملا مرسوم است و غالبا به شکل رسمی خبرها و مواضع جنجالی شان اعلام نمی شود و روابط عمومی این مجموعه وظیفه رسمی خود به ویژه در مواقع حساس و چالش برانگیز را انجام نمی دهد. توضیحات توییتری وی در حالی بود که فیلیمو به طور رسمی و از سوی روابط عمومی خود بیانیهای را در اختیار رسانه ها قرار داده بود.
سعد اعلام کرد: «اصلاحات در نظر گرفته شده توسط کارگزاری محتوایی در دو مرحله توسط گروههای مختلف تخصصی بررسی شد که نهایتا با تایید ضرورت اعمال اصلاحات، پلتفرم ملزم به اجرای آن شد.
موارد اصلاحی از اواسط هفته به پلتفرم اعلام شده که زمان کافی برای اعمال آنها در اختیار عوامل تولید بوده است؛ طرح عمومی نکات محتوایی اصلاح شده را در رسانهها نقض غرض دانسته و به نوعی ترویج آنها میدانیم.
همانطور که قبلا اشاره شده، اصالت دادن به فرآیندها و عبور از رفتار و ملاکهای سلیقهای، محور حرکت ساتراست. حقوق تضییع شده کاربران اگر ناشی از اهمال پلتفرم در اعمال اصلاحات در زمان مقرر باشد را در این مورد پیگیری و در طول هفته درمورد آن تصمیمگیری میکنیم.
مبنای جنجال پیاپی، به عنوان یک تکنیک بازاریابی را برای زیستبوم رسانههای صوت و تصویری کشور، مضر میدانیم.
نکات فوق در حالیست که عزم ساترا در حمایت از پلتفرمها و حتی تلاش آن برای پخش معدود تولیدات باقیمانده که قبلا مجوز تولید را از سایر نهادها گرفتهاند، علیرغم انتقادات فراوان و تحمیل هزینههای قابل توجه به ساترا، بر همگان آشکار و مبرهن شده است.»
سپس فیلیمو پلتفرم سازنده و پخش کننده سریال «زخم کاری» در پاسخ به ساترا اعلام کرد: «گفتهاید ساترا فرآیندمحور است در صورتی که فرایندهای ساترا یک طرفه طراحی شده اند و باید در طراحی آنها از بازیگران بخش خصوصی نظر مشورتی، تجربی و حرفهای گرفته شود.
بیان کردهاید که پلتفرم حقوق کاربران را تضییع کرده! در حالیکه بهجای جبران خسارت مالی وارد شده بر پلتفرم و مخاطبین، دست پیش گرفتهاید که قطعا منصفانه و اخلاقی نیست.
نوشتهاید که عدم پخش یک تکنیک بازاریابی است؛ اما نمیدانید سریال «زخم کاری» به اندازه کافی محبوب و پر مخاطب است و نیت خوانی و فرافکنی و انگ بازاریابی پس از اطلاع از همه تلاش های پلتفرم و تیم تولید تا عصر روز پنجشنبه برای پخش، نادیده گرفتن حقیقت و بدور از انصاف است.
فیلیمو با خویشتنداری اطلاعیه کلی و بهدور از بیان جزییات منتشر کرد. به همین منظور بابت این اقدام مستقیم، تهمت صریح بازاریابی و تضعیف اعتبار برند، بهجهت تنویر افکار عمومی سکانسهای مورد سانسور و دلیل هر کدام را، در کنار اصلاحیه اعمال شده تیم تولید که مجدد رد فرمودید، منتشر نمایید تا همه قضاوت کنند.»
انتهای پیام/
There are no comments yet