به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، بر اساس نظرسنجی که مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما از کودکان ۶ تا ۱۱ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال به صورت جداگانه در سراسر کشور درباره تماشای برنامههای بهار سیما انجام داده است، مشخص شد به ترتیب ۹۴٫۴ و ۹۰٫۳ درصد از افراد در این ردههای سنی بیننده برنامههای مختلف تلویزیون بودهاند.
۱۰ برنامه اول پرمخاطب کودکان در شبکههای مختلف سیما به ترتیب زیر بوده است :
برنامه «کلبه عموپورنگ» از شبکه دو با میزان ۷۰٫۵ بیننده
برنامه «مهارتهای زندگی» از شبکه پویا با میزان ۶۶٫۲ بیننده
برنامه «کارآگاه، نجار» از شبکه پویا با میزان ۶۱ بیننده
برنامه «خروس زیرک، روباه کلک» از شبکه پویا با میزان ۵۵٫۷ بیننده
برنامه «خوشمزه» از شبکه پویا با میزان ۴۹٫۸ بیننده
برنامه «خانه آبنباتی» از شبکه پویا با ۴۶٫۸ بیننده
برنامه «شکرستان کرونا» از شبکه پویا با میزان ۴۱٫۵ بیننده
برنامه «آقا معلم و بچهها» از شبکه پویا با میزان ۳۹٫۲ بیننده
برنامه «رعنا دختر دهقان» از شبکه پویا با میزان ۳۳٫۹ بیننده
برنامه «منم بچه مسلمان» از شبکه قرآن و معارف با میزان ۳۲٫۶ بیننده
بر اساس این نظرسنجی، مجموع میزان بیننده پیگیر و نسبتا پیگیر برنامههای «کلبه عموپورنگ» و «قصههای ملسو» بیشتر از بیننده اتفاقی آنها بوده و این نتایج گویای آن است که بینندگان، این برنامهها را بیشتر به صورت هدفمند تماشا کردهاند.
بهجز برنامههای «خوشمزه» و «رعنا دختر دهقان»، مجموع میزان بیننده پیگیر و نسبتا پیگیر تمامی برنامههای مورد بررسی، بیشتر از بیننده اتفاقی آنها بوده است. این نتایج گویای آن است که کودکان، برنامههای شبکه پویا را به صورت هدفمند تماشا کردهاند.
۱۰ برنامه اول پرمخاطب نوجوانان در شبکههای مختلف سیما نیز به این ترتیب بوده است:
برنامه «مدرسه تلوزیونی ایران» از شبکه آموزش با میزان ۴۷٫۸ بیننده
برنامه «کلبه عموپورنگ» تز شبکه دو با میزان ۴۵٫۵ بیننده
برنامه «دورت بگردم ایران» از شبکه پویا با میزان ۲۸٫۲ بیننده
برنامه «راز جزیره» از شبکه امید با میزان ۲۳٫۷ بیننده
برنامه «مسابقه محله» از شبکه دو با میزان ۲۳٫۶ بیننده
برنامه «مثل نامه» از شبکه پویا با میزان ۲۳٫۲ بیننده
برنامه «پند پارسی» از شبکه پویا با میزان ۱۹٫۳ بیننده
برنامه «مدرسه تلوزیونی ایران» از شبکه امید با میزان ۱۹٫۱ بیننده
برنامه «مسابقه اسطرلاب» از شبکه امید با میزان ۱۸٫۵ بیننده
برنامه «اخبار جوانهها» از شبکه دو با میزان ۱۶٫۸ بیننده
بر اساس این نظرسنجی، مجموع میزان بیننده پیگیر و نسبتا پیگیر برنامههای «بازی ویزیون»، «مدرسه تلویزیونی ایران» و «خانواده امید» بیشتر از بیننده اتفاقی آنها بوده و این نتایج گویای آن است که بینندگان، این برنامهها را بیشتر به صورت هدفمند تماشا کردهاند.
بهجز برنامه «دورت بگردم ایران»، مجموع میزان بیننده پیگیر و نسبتا پیگیر تمامیبرنامههای مورد بررسی، بیشتر از بیننده اتفاقی آنها بوده است. این نتایج گویای آن است که کودکان، برنامههای شبکه پویا را به صورت هدفمند تماشا کردهاند.
انتهای پیام/
There are no comments yet