معاون اداره کل فراهمآوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از آرشیو منابع تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری 1400 خبر داد.
به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فرناز محمدی معاون اداره کل فراهمآوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از گردآوری و آرشیو منابع تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری در مخازن آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی خبر داد و گفت: برای نخستین بار است که منابع تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری جمعآوری و در مخازن آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی نگهداری میشود و تا کنون بیش از ۲۶ هزار منابع چاپی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گردآوری و آرشیو شده است.
معاون اداره کل فراهمآوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران عنوان کرد: مجموع منابع مربوط به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت تفکیک شده گردآوری و در ادامه مسیر در مخازن این سازمان برای حفاظت، حراست و بهرهمندی آیندگان آرشیو شد.
او ادامه داد: مجموع ۲۶ هزار و ۹۰۴ منبع الکترونیکی شامل عکس، فیلمهای مناظرهای، کلیپهای تبلیغاتی، فایلهای صوتی و غیره و نیز طرحها و برنامههای پیشنهادی نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری جمعآوری شده است و در این میان تنها ۲۱۳ عنوان منبع چاپی گردآوری و آرشیو شده است.
معاون اداره کل فراهمآوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: با توجه به تاکید معاونت کتابخانه ملی مبنی بر گردآوری و حفاظت از آثار مرتبط با رویدادهای ملی و به منظور تحقق این مهم در مرحله نخست، کمیتهای ویژه تشکیل شد و هر یک از اعضای این کمیته مکاتباتی را با ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری برقرار کردند و درنهایت برای نخستینبار این منابع به عنوان یکی از رویدادهای مهم سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور جمعآوری و آرشیو شد.
محمدی توضیح داد: جمعآوری منابع مرتبط با رویدادهای مهم کشور و حفاظت و حراست از این منابع یکی از رسالتهای مهم سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است و از آنجایی که انتخابات ریاست جمهوری نیز جز رویدادهای مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محسوب میشود، اداره کل فراهمآوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در راستای جمعآوری منابع انتخاباتی ۱۴۰۰ گام برداشت.
معاون اداره کل فراهمآوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در پایان خاطرنشان کرد: نکته حایز اهمیت این است که در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل حرکت به سمت دولت الکترونیک و نیز شرایط خاص کرونایی، درصد قابل توجهی از اقدامات و فعالیتهای تبلیغاتی در فضای مجازی صورت گرفت.
انتهای پیام/
There are no comments yet