پلتفرم‌های فعال در ایران باید حداقل ۵ عنوان باشد/ بالا بردن دستمزدها راه درستی نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۶
سید ضیا هاشمی به صبا گفت:

پلتفرم‌های فعال در ایران باید حداقل ۵ عنوان باشد/ بالا بردن دستمزدها راه درستی نیست

ضیا هاشمی معتقدست فضای رقابتی باید بین پلتفرم های داخلی شکل بگیرد که یکی از گام های آن بیشتر شدن تعداد پلتفرم های فعال است.

سید ضیا هاشمی عضو هیات مدیره اتحادیه تهیه‌کنندگان در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا عرصه جدید نمایش در پلتفرم ها را نیازمند آثار باکیفیت خواند، اظهار کرد: نمایش آثار در پلتفرم‌‌ها فرصت خوبی است اگر بتوانیم آن را به درستی سامان‌دهی کرده و در بین آنها رقابت سالم ایجاد کنیم تا کیفیت آثار بالاتر رود. رقابت نیز در ارائه دستمزد و گران کردن هزینه‌ها نیست، زیرا رقم‌های بالای تولید در شبکه نمایش خانگی هم سینما و هم خود شبکه نمایش خانگی را درگیر و متضرر خواهد کرد.

وی افزود: سریال یا کارهای لوباجت می‌تواند راهی برای تولیدات مشترک با پلتفرم‌های خارجی باشد تا فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی بتوانند در پلتفرم‌هایی پون آمازون و نتفلیکس به نمایش درآید. صاحبان پلتفرم‌ها نباید به سودهای کوتاه مدت و یک شبه بیندیشند، بنابراین اگر حوزه جدید به فکر کیفیت باشد و اگر این مهم را سرلوحه قرار دهد شاهد پیشرفت و ترقی روزافزون آن خواهیم بود. باید توجه داشت مردم با دیدن آثار بی کیفیت دلسرد می‌شوند و مخاطبان از دست می‌روند و این به نفع هیچ کس نیست.

این تهیه‌کننده ادامه داد: اگر پلتفرم‌ها به کیفیت آثار توجه کنند عوامل سینمای ایران پرکار می شوند و در ادامه تعداد سریال‌های خانگیِ باکیفیت نیز بیشتر خواهد شد. درضمن رقابت هم فقط بین یک یا دو پلتفرم مطلوب نیست، بلکه این تعداد باید به پنج برسد تا تاثیرات مثبت آن را در تولیدات شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه پلتفرم‌ها روی فیلم‌های خارجی نمی‌توانند سرمایه‌گذاری جدی داشته باشند، تصریح کرد: اگر کمپانی‌ها خارجی به صورت همزمان فیلم به ما بدهند رقیبی برای فیلم‌های حتی ضعیف ایرانی هم نخواهند بود، چون آثار خارجی قابل دسترس برای مخاطب است و مخاطب به دیدن آثار خارجی از طریق شبکه‌های قاچاق عادت کرده است.

هاشمی در پایان تاکید کرد: اگر پلتفرم‌ها تعدادشان بالا باشد فیلمنامه‌های دم دستی دیگر کار نخواهد شد، زیرا این فضاق رقابتی اجازه نمی دهد هر کاری ساخته شود. همچنین معتقدم عرصه جدید نمایش، رقیبی است که برای سینما تهدید محسوب نمی‌شود، بلکه فرصت است.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۸/۰۷۵/۴۶۸/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • زودپز
    ۱۶۴/۰۵۵/۳۶۳/۵۰۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۵۷/۹۵۲/۲۴۹/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۶/۷۱۱/۲۱۲/۰۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۴/۸۶۰/۵۰۸/۰۰۰
  • استاد
    ۹۳۵/۶۸۵/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۴۶/۶۴۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۲۰/۷۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۶۲/۴۶۰/۰۰۰
  • شنگول‌منگول
    ۷۳/۹۰۰/۰۰۰