تحلیل آثار رومن گاری در «هزارتوی داستان» | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۳

تحلیل آثار رومن گاری در «هزارتوی داستان»

برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش 11 شهریور ماه به آثار رومن گاری نویسنده روسی تبارِ ادبیات فرانسه می پردازد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش این هفته پنجشنبه ۱۱ شهریور ماه به آثار رومن گاری نویسنده روسی تبارِ ادبیات فرانسه می پردازد.

رومن گاری نویسنده ای با هفت نام مختلف است که ما او را با یکی از اسم‌های مستعارش یعنی رومن گاری می شناسیم. از بین شش نام مستعارش که با آن‌ها کتاب می‌نوشت نام امیل آژار در برهه ای از زمان توانست گوی رقابت را در نوشتن را از رومن گاری برباید و جایزه گنکور را از آن خودش کند. البته ۱۰ سال قبلش هم با نام رومن گاری توانسته بود این جایزه را برنده شود. بنابراین او تنها نویسنده ای است که توانسته قانون جایزه گنکور را که فقط باید یک بار به نویسنده ای تعلق پیدا کند، نقض کند. اما هویت امیل آژار تا بعد از مرگ رومن گاری که در کتاب «زندگی و مرگ» امیل آژار برملا شد بر همه پوشیده مانده بود.

رومن گاری علاوه بر نویسندگی رمان و داستان کوتاه، دیپلمات هم بود و تجربه کارگردانی فیلم را هم در کارنامه کاریش به ثبت رسانده است. همچنین در جنگ جهانی دوم با عنوان هوانورد هم از خودش نامی به یادگار گذاشته است.

بهناز بستاندوست داستان «همشهری کبوتر» نوشته رومن گاری را پنجشنبه ۱۱ شهریور و بازپخش دوشنبه ۱۵شهریور ساعت ۲۱:۰۰ در برنامه «هزارتوی داستان» روایت کرده است و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت. گویندگی زندگینامه گاری را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی آن برعهده ژاله محمدعلی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است