منصوره توحیدلو تهیهکننده و سردبیر برنامه «چوبخط» رادیو جوان در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره تغییرات سری جدید این برنامه گفت: «چوب خط» در ۲ سالی که آنتن شبکه رادیویی جوان را در اختیار داشت، برنامهای ترکیبی محسوب میشد یعنی هم نمایشی بود و هم بخش مسابقه داشت ولی در سری جدید این برنامه که از هفته گذشته پخش آن شروع شده است، به جز شنبهها، برنامه به صورت صد درصد نمایشی روی آنتن میرود.
او درباره محتوای «چوب خط» بیان کرد: این برنامه که به صورت نمایشی است چهار بازیگر و یک قصه اصلی دارد که این قصه درباره مراقبت از یک لیموزین است، آن هم لیموزین عمه یکی از بازیگران! در ابتدا همگی فکر میکردند قرار است از یک ماشین مدل بالا مراقبت کنند که در نهایت با گاوی مواجه شدند که به دلیل گونه خاصی که دارد در فرانسه به آن لیموزین گفته میشود.
توحیدلو ادامه داد: نمایش ما با این گاو آغاز میشود و درنهایت به یک ماستبندی میرسد. تمام تلاش ما این است که با خلق موقعیتهای طنز یک مفهوم اجتماعی، یک انتقاد و یا بحرانی را اجرا و حرف مردم را بیان کنیم. به عنوان مثال در یکی از قسمتهای برنامه، بازیگران مفهوم «به نام ما به کام دیگران» را به صورت نمایش اجرا کردند که در آن صحبت از دلالان شیر بود که شیر را از گاوداران ارزان میخرند و بعد در بازار گرانتر میفروشند؛ اتفاقی که به نام گاوداران است اما به سود دلالان.
سردبیر «چوب خط» درباره بخش مسابقه این برنامه نمایشی عنوان کرد: بخش مسابقه برنامه به این صورت است که یک نفر روی خط میآید و انتخاب میکند کدام مجری از او سوال بپرسد. سوالها از حالت معمول متفاوتتر و جالبتر است و حوزههای فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و… را پوشش میدهد. شیوه پرسشها نیز به شکل نمایشی است و در میان یک شعر یا نمایش سوال گردشگری یا فرهنگی پرسیده میشود.
او افزود: تشویقهای پس از پاسخهای درست نیز به صورت دبه نوازی است و افکت صوتی روی تشویقها گذاشته نمیشود.
این تهیهکننده درباره استفاده از صدای مردم در این برنامه گفت: در برنامه شمارهای اعلام میشود که مردم فایل های صوتی برای ما ارسال میکنند و ما از این فایلهای صوتی در نمایش استفاده میکنیم، به این صورت که ممکن است شخصی برای ما فایل صوتی ارسال کند با این محتوا که «آقا من ماست میخوام!» و ما نیز این صوت رو در نمایش استفاده میکنیم و بازیگرا با این صوت به نوعی با آن فرد نمایش بازی میکنند. البته به مرور مردم بیشتر با این بخش آشنا میشوند و قطعا فایلهای صوتی جذابتری از آنها دریافت میکنیم.
او افزود: «چوبخط» از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۱۴ تا ۱۴:۳۰ روی آنتن رادیو جوان میرود.
توحیدلو در پایان عنوان کرد: از آنجایی که بخش بزرگی از تولید محتوا و تولید این برنامه برعهده من است فعلا سراغ برنامه دیگری نرفتهام و تنها یک برنامه اذانگاهی در زمان اذان دارم.
فاطمه شوقی
انتهای پیام/
یک نظر