طراحی شناسنامه رنگی برای هر سکانس «میدان سرخ»/ در لابراتوار اصلاح رنگ چه می‌گذرد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۱
سامان وفایی در گفتگو با صبا:

طراحی شناسنامه رنگی برای هر سکانس «میدان سرخ»/ در لابراتوار اصلاح رنگ چه می‌گذرد؟

یک متخصص اصلاح رنگ و نور از چالش‌ها و پیچیدگی‌های این مرحله از پس‌تولید محصولات نمایشی گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، مرحله اصلاح رنگ و نور این روزها در اغلب سریال‌ها به مرحله‌ای مهم در پس‌تولید تبدیل شده است. سامان وفایی متخصص اصلاح رنگ لابراتوار مرکز گسترش فناوری سینمایی مجد این روزها در حال اصلاح رنگ و نور سریال نمایش خانگی «میدان سرخ» ساخته ابراهیم ابراهیمیان و سریال تلویزیونی «در کنار پروانه‌ها» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی بهروز مفید است.

سامان وفایی در گفتگو با صبا، درباره سریال «میدان سرخ» گفت: در داستان این سریال، کشمکش‌های غیرتکراری برای بیننده قطعا جذابیت ویژه‌ای خواهد داشت. نماهای سینمایی، قاب‌های منحصربه‌فرد و استفاده از تکنینک‌های بصری روز دنیا در‌ کنار فیلمبرداری احسان رفیعی جم با سخت‌گیری فراوان برای رسیدن به بهترین نور و تصویر ممکن در هر سکانس، نتیجه‌ای جز یک تصویر بی‌نقص و چشم‌نواز نخواهد داشت.

او ادامه داد: با توجه به جلسات فراوانی که با احسان رفیعی جم مدیر فیلمبرداری، ابراهیم ابراهیمیان کارگردان، ژینوس پدرام تدوینگر و سعید صفرپور مجری طرح سریال داشتیم، در این کار تمام تلاشم را می‌کنم که با استفاده از مدرن‌ترین و به‌روزترین امکانات، برنامه‌ها و افکت‌های کامپیوتری، برای بیننده، تصویری متفاوت از آنچه در دیگر سریال‌های نمایش خانگی ایرانی مشاهده شده است، ارایه دهیم؛ نمایش یک تصویر طلایی جذاب برای داستانی اکشن و پرهیاهو که قطعا بیننده را مجذوب خود خواهد کرد. در این سریال هر شخصیت و سکانس فیلم، شناسنامه‌ای رنگی و طراحی متفاوت نور، سایه و رنگ دارد که یکی از نکات متمایز این سریال است.

وفایی از مجموعه تلویزیونی «در کنار ‌پروانه‌ها» به تهیه‌کنندگی بهروز‌ مفید به عنوان سریال دیگری که این روزها وظیفه طراحی رنگ و نور‌ آن را دارد، نام برد و گفت: این مجموعه به کارگردانی داریوش یاری، سریالی با طعم شیرین خانوادگی در تلخی جامعه‌ای خاکستری است.

این متخصص اصلاح رنگ و نور بیان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که گروه‌های تولید هنگام فیلمبرداری با آن روبرو هستند، امروز جلوه‌های ویژه کامپیوتری قسمتی از هر پروژه سینمایی و تلویزیونی شده است از این رو هر پروژه سختی‌ها و تازگی‌های خود را به همراه دارد.

وفایی در پایان گفت: یکنواخت کردن ابر و آفتاب، اضافه کردن آسمان، جابجایی زمانی روز و شب، اضافه کردن یا حذف کردن قسمتی از صحنه که معمولا در‌ هر سریال و فیلمی اتفاق می‌افتد، در کنار اضافه کردن حس، رنگ و تم تصویری به فیلم و همچنین همراهی با فیلمبردار از شروع فیلمبرداری تا پایان و روز پخش، از ویژگی‌های جلوه‌های کامپیوتری و اصلاح رنگ است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰