جدیدترین انتصاب‌ها در وزارت میراث/ ۲ معاون و ۲ مشاور وزیر معرفی شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۴

جدیدترین انتصاب‌ها در وزارت میراث/ ۲ معاون و ۲ مشاور وزیر معرفی شدند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در احکامی جداگانه، 2 معاون و 2 مشاور این وزارتخانه را منصوب کرد.

به‌گزارش صبا به نقل از میراث‌آریا، سیدعزت‌الله ضرغامی در احکامی جداگانه علی دارابی را به عنوان قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی، علی‌اصغر شالبافیان را به عنوان معاون گردشگری، طاهره قیومی را به عنوان مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و احمد خورشیدسوار را به عنوان مشاور وزیر در امور فناوری‌های نوین منصوب کرد.

علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور 

در حکم ضرغامی برای علی دارابی آمده است: «جناب آقای دکتر علی دارابی

نظر به شایستگی‌های فردی و تجارب ارزشمند در حوزه فرهنگ و رسانه، طی این حکم به سمت «قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی» منصوب می‌شوید.

هماهنگی و اعمال مدیریت واحد در انجام مأموریت‌های گسترده وزارتخانه و برقراری ارتباط و همکاری مؤثر با نهادها و سازمان‌های کشور، از ضرورت‌های مهم وزارتخانه است تجربه و آشنایی با سبک مدیریتی اینجانب، از مزیت‌های مهم شما در انجام مسئولیت قائم‌مقامی است. میراث‌فرهنگی، شناسنامه و هویت این وزارتخانه است. جناب‌عالی مأموریت دارید با تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورز و تخصصی و استفاده از نخبگان، دانشگاهیان و صاحب‌نظران این حوزه، برنامه‌های تحولی که در پیوست به شما ابلاغ شده است، را اجرایی نمایید.

بهره‌گیری از نیروهای جوان و خوش‌فکر در پست‌های مدیریتی، راه‌اندازی جاذبه‌های مکمل در اماکن تاریخی، نوآوری و استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس، استفاده گسترده از توانمندی‌های بخش خصوصی و عمومی و علاقه‌مند در حوزه مرمت، حفظ و اداره اماکن از اولویت‌های دیگر مأموریت جناب‌عالی است.

امیدوارم تجربه خوب همکاری با شما مجددا برای من تکرار شود.

از خداوند متعال توفیقات جناب‌عالی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مکتب نورانی امام خمینی (ره) و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را خواهانم.»

علی دارابی از جمله مدیران باسابقه در کشور است و عضویت در هیات علمی دانشگاه صداوسیما، محقق در حوزه ارتباطات و انقلاب اسلامی، معاونت امور مجلس و استان‌های سازمان صداو سیما، مشاور رییس و مدیر بررسی تاریخی و سیاسی موسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و معاونت سیمای سازمان صدا و سیما از جمله مهم‌ترین سوابق فعالیتی او به شمار می‌رود.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری

در حکم وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای علی‌اصغر شالبافیان آمده است: «نظر به شایستگی‌های فردی و تجربیات موفق شما در پژوهش‌های تخصصی، مشارکت در فرآیندهای قانون‌گذاری و مدیریت‌های اجرایی حوزه‌های مختلف گردشگری، جناب‌عالی را به سمت «معاون گردشگری» وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منصوب می‌نمایم.

تعاملات در سطوح مختلف دولت، حاکمیت و بخش خصوصی جهت حداکثرسازی هماهنگی بین‌بخشی و رفع مداخلات بین‌دستگاهی به‌منظور رشد فزاینده و توسعه گردشگری، تدوین بسته‌های متنوع سفر متناسب با همه دهک‌های درآمدی گردشگر داخلی و خارجی، توجه جدی به بازاریابی دیجیتال جهت جذب گردشگر خارجی و هم‌افزایی با رسانه‌ها جهت افزایش تقاضای سفر داخلی، تشکیل میزهای تخصصی متناسب با انواع مرسوم گردشگری، ایجاد جاذبه‌های مکمل در مجاورت ظرفیت‌های گردشگری موجود با کمک بخش خصوصی، تکمیل و ساماندهی نظام جامع آماری گردشگری، ایجاد داشبورد برخط و اتاق وضعیت گردشگری و سرگرمی، همکاری در ایجاد سامانهٔ شفافیت وزارتخانه و حمایت از استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای فعال در فضای مجازی ازجمله ماموریت‌های شما می‌باشد.

از خداوند متعال توفیقات جنابعالی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مکتب نورانی امام خمینی (ره) و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را خواهانم.»

عضویت در هیات‌علمی و مدیریت گروه دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان، عضویت در هیات‌مدیره انجمن علمی گردشگری ایران، همکاری با مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون‌های مختلف مجلس در حوزه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی، معاونت هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی و عضویت در هیات مدیره گروه هتل‌های هما از سوابق علی‌اصغر شالبافیان است.

مشارکت در تدوین لایحه اهداف و وظایف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بخش احکام سند راهبردی گردشگری، آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه‌بندی تاسیسات گردشگری، برخی بندهای قانون برنامه ششم توسعه در حوزه گردشگری، طرح تنقیح قوانین و مقررات گردشگری، طرح تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به وزارتخانه و مشاور قوانین و مقررات معاونت گردشگری و مشاور سرمایه‌گذاری و اقتصادی صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی، کارشناس گردشگری سلامت معاونت گردشگری در دهه ۸۰ و عضویت در کمیته‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از جمله سوابق او در همکاری با این وزارتخانه است. شالبافیان، فارغ التحصیل مدیریت بیمه اکو در مقطع کارشناسی، رتبه نخست مدیریت بازاریابی گردشگری در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه علامه طباطبایی و مدیریت استراتژیک از دانشگاه تهران است.

تالیف و ترجمه چهار کتاب، تدوین بیش از ۳۰ مقاله علمی منتشرشده در داخل و خارج از کشور از جمله فعالیت‌های علمی اوست.

طاهره قیومی، مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر

در حکم مهندس ضرغامی خطاب به طاهره قیومی آمده است: «سرکار خانم دکتر طاهره قیومی

نظر به شایستگی‌های فردی، تخصصی و تجربه ارزشمند، به موجب این حکم به سمت «مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی» منصوب می‌شوید.

حوزه گسترده و متنوع مأموریت‌های وزارتخانه، نیازمند پیگیری منظم و مستمر تا آخرین مرحله اجراست.

جدیت و توانمندی شما، پشتوانه خوبی برای توفیق در مأموریت‌های محوله است.

از خداوند متعال توفیقات جناب‌عالی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مکتب نورانی امام خمینی (ره) و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را خواهانم.»

احمد خورشیدسوار، مشاور وزیر در امور فناوری‌های نوین

همچنین در حکم مهندس ضرغامی خطاب به احمد خورشیدسوار آمده است: «جناب آقای مهندس احمد خورشیدسوار

نظر به شایستگی‌های فردی و تخصصی، به‌موجب این حکم به‌سمت «مشاور وزیر در امور فناوری‌های نوین» منصوب می‌شوید.

ظرفیت‌های استارت‌آپی گسترده در کشور و ضرورت ورود آنان در حوزه‌های معرفی، دسترسی و استفاده از جاذبه‌های تاریخی و خدمات گردشگری و هماهنگی و هم‌افزایی با توانمندی‌های سنتی در این حوزه، از اهمیت بالایی برخوردار است.

نیروی جوانی و انگیزه بالای شما، پشتوانه خوبی برای توفیق در ماموریت‌های محوله است.

از خداوند متعال توفیقات جناب‌عالی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مکتب نورانی امام خمینی (ره) و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را خواهانم.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است