‎پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان رونمایی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۱

‎پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان رونمایی شد

کیانوش غریب‌پور درباره طراحی پوستر و هویت بصری پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان توضیح داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، کیانوش غریب‌پور که طراحی هویت بصری و پوستر جشنواره ملی موسیقی جوان را در دوره‌های سیزدهم و چهاردهم برعهده داشت، امسال نیز پوستر و هویت بصری جشنواره را طراحی کرده است.

‎غریب‌پور درباره پوستر پانزدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: در سه دوره‌ای که طراحی هویت بصری جشنواره را برعهده داشته‌ام، تلاشم این بود که در هر دوره ضمن حفظ شخصیت کاری خودم، فصای تصویری، رنگی و رویکرد متفاوتی را به کار ببرم. دوره سیزدهم یک فضای آیکونیک از سازها ساخته بودم‌، سال گذشته یک فضای تصویری رنگی از عناصری که نماد اجرا و پرفرمنس و ارایه را تداعی می‌کنند، بهره گرفتم و این بار تلاش کردم عناصر را ساده‌تر به نمایش بگذارم و ضمن حرکت در مسیر قبلی از تکرار و شباهت پوستر این دوره به دوره‌های قبل پرهیز کنم.

او در طراحی پوستر این دوره از یک عنصر بصری، شبیه دهانه یک ساز بادی در مرکز پوستر استفاده کرده‌ است و در توضیح این نماد تصویری عنوان کرد: برخلاف دوره‌های قبل که نشانی از سازهای ایرانی در پوستر دیده می‌شد این بار از یک تصویر عمومی‌تر و شبیه به ساز بادی استفاده کرده‌ام که اعلان و بیدارباش را القا می‌کند و از برگزاری جشنواره خبر می‌دهد.

‎بر اساس توضیحات این طراح گرافیک، استفاده از نمادهای بصری با معانی عمومی‌تر، رویکرد جدیدی بوده است برای اینکه به برگزاری جشنواره‌ در شاخه‌های متعدد اشاره کرد.

‎غریب‌پور همچنین درباره موتیف‌های بیرون زده از دهانه ساز توضیح داد: این موتیف‌ها شبیه به نت اما در عین حال گیاهی و در حال رشد هستند که به اختصاص جشنواره به نسل جوان اشاره دارد. برای فضاسازی اطراف این نماد هم به سراغ نمادهای آشنا در کارهای گرافیکی خودم رفتم که بتواند ریتم و تکثیر فضای موسیقایی را در کل پوستر نمایش بدهد.

این طراح گرافیک درباره انتخاب رنگ‌های پوستر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان عنوان کرد: ضمن در نظر داشتن تفاوت و تازگی پوستر نسبت به سال‌های گذشته، طیف رنگ‌هایی را مد نظر قرار دادم که احتمالا برای هنرمندان جوان و نسل جدید پسندیده باشد.‌ شاید نسل ما رنگ‌های دیگری بپسندد اما میانگین سنی شرکت‌کنندگان در جشنواره موسیقی جوان سلیقه دیگری دارد که امیدوارم به آن نزدیک شده باشم.

غریب‌پور سال ۱۳۹۸ و در سیزدهمین دوره جشنواره، لوگوی تازه‌ای برای جشنواره موسیقی جوان طراحی کرده که شامل یک پرنده، فضای دیاپازون و چند عنصر تصویری دیگر مرتبط با موسیقی است.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰