طراحی سازوکاری برای سخن گفتن دولت با مردم/ نماینده صداوسیما در بخش‌های اقتصادی دولت باشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۱۵
در دیدار رییس صداوسیما و وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح شد؛

طراحی سازوکاری برای سخن گفتن دولت با مردم/ نماینده صداوسیما در بخش‌های اقتصادی دولت باشد

رییس رسانه ملی در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی بر نقش سازمان صداوسیما و ظرفیت‌های متنوع آن برای حل مشکلات مردم و ارایه راهکارهای مناسب اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما در نشست با سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که امروز ۱۱ آبان ماه با حضور معاونان رسانه ملی و معاونان وزیر و تعدادی از مدیران کل وزارت امور اقتصادی و دارایی در ساختمان شیشه‌ای برگزار شد، با بیان رویکرد‌های صداوسیما به مسایل اقتصادی جامعه گفت: در رسانه ملی مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها و امیدواری‌ها برای حل مسایل کشور دیده می‌شود و رویکرد رسانه این نیست که دیدگاه‌های خود را در زمینه مسایل اقتصادی اولویت دهد.

جبلی با اشاره عملکرد رسانه ملی در مدیریت بحرانی که اخیرا در زمینه بنزین ایجاد شد، گفت: عملکرد رسانه ملی در مدیریت این بحران نشان داد که از چه ظرفیت عظیمی بهره‌مند است.

او افزود: این هماهنگی، هم‌افزایی، قرارگاهی عمل کردن، تشخیص درست و عملکرد به‌موقع می‌تواند بسیاری از مسایل کشور را در حوزه‌های مختلف اعم از امنیتی، اقتصادی و… حل کند.

رییس رسانه ملی با تاکید بر اینکه سازمان صداوسیما یک صنف نیست، بلکه آمیخته‌ای از همه بیم‌ها و امیدهای همه بخش‌ها و دستگاه‌های کشور است، گفت: اگر سازمان صداوسیما در همکاری، تعامل و هم‌افزایی با همه دستگاه‌های کشور بر اساس نقشه راهی معین و مشخص وارد شود، امید به حل مسایل کشور در حوزه‌های مختلف وجود دارد؛ به شرطی که مساله‌شناسی دقیق رخ دهد، ماموریت‌ها مشخص شود و نقش و مسوولیت‌ها به‌درستی توزیع شوند.

جبلی با اشاره به بخش‌های مختلف تولید محتوا در سازمان گفت: ظرفیت رسانه ملی در حوزه پیام، از حوزه سرگرمی که لایه‌های پنهان پیام را با اثر درازمدت و ماندگار در رفتار مخاطب ارایه می‌دهد تا حوزه خبر و اطلاع‌رسانی که می‌تواند در لحظه و با کنش‌های آنی اقدام کند و همچنین حوزه‌هایی نظیر شبکه‌های استانی و برون‌مرزی، گستردگی دارد و مملو از ظرفیت‌های متنوع برای حل مشکلات و یافتن راهکار است.

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به نقش حاکمیتی رسانه ملی گفت: رسانه ملی در عین حال نقش حاکمیتی دارد؛ به معنای آن که نه رسانه‌ای دولتی و نه رسانه‌ای خصوصی است.

او با اشاره به تعبیر رییس‌جمهور از جایگاه رسانه گفت: بنا به این تعبیر دقیق، رسانه ملی یعنی رساندن صدای مردم و مطالبات جامعه به گوش مسوولان و پیگیری از مسوولان برای اطلاع‌رسانی از خدماتشان به مردم که نتیجه آن، ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی و نوعی تقویت چسبندگی بین حاکمیت و دولت است.

جبلی با بیان اینکه اکنون در حوزه اقتصاد دو امتیاز بزرگ وجود دارد، گفت: اینکه دکتر خاندوزی در راس شورای سیاست‌گذاری اقتصاد رسانه و بلکه در جایگاه تصمیم‌گیری به‌عنوان رییس این شورا بوده‌اند و کاملا با وظایف رسانه آشنایی دارند، امتیاز بزرگی است.

او افزود: از سوی دیگر علیرضا خدابخشی، معاون سیاسی رسانه ملی به‌عنوان کارشناسی اختصاصی در حوزه اقتصاد در راس حوزه اطلاع‌رسانی سازمان صداوسیما است که هم تخصص اقتصادی دارد و هم با دیدگاه منطقی و صنعت‌محور به این حوزه بر اساس سند و قوانین بالادستی پیگیری‌ها را در قالبی مشخص پیش خواهد برد.

رییس رسانه ملی با ابراز امیدواری به اینکه یا تشکیل کارگروه‌های تخصصی میان رسانه ملی و این وزارتخانه، نقطه تلاقی مشترک بین صداوسیما و حوزه اقتصاد کشور ایجاد شود، گفت: در برخی مواقع لازم است به‌صورت روزانه و لحظه‌ای برای هماهنگی و اقدام با این وزارتخانه در تماس باشیم و در برخی حوزه‌ها نیاز است در بازه زمانی طولانی‌تر به این مهم برسیم.

او با اشاره به انتصاب وزیر امور اقتصادی و دارایی به‌عنوان سخنگوی اقتصادی دولت گفت: وزیر محترم علاوه بر وزارتخانه در حوزه‌های دیگر اقتصادی کشور نیز به‌عنوان حلقه اتصال بسیار خوبی برای رسانه‌اند.

جبلی با بیان اهمیت حضور نماینده‌ای از صداوسیما در بخش‌های اقتصادی دولت گفت: صداوسیما بر اساس قانون در برخی کمیسیون‌ها و شوراهای فرعی باید نماینده داشته باشد؛ اما در جاهایی که برای آماده‌سازی افکار عمومی نماینده‌ای از رسانه ملی حضور ندارد، پوشش رویدادهای آن به‌طور لحظه‌ای، میان‌مدت و درازمدت سخت می‌شود. این الزام را شاهد نبوده‌ایم، اما نیاز است که باید بر آن تاکید شود.

او افزود: در این زمینه می‌توان در قالب توافق بین رسانه و حوزه اقتصاد کشور اقدام کرد. مثلا در شورای عالی بورس نماینده‌ای از سازمان به‌طور دایم حضور داشته باشد و در جریان تصمیم‌ها قرار بگیرد و اختیاراتی برای این که در لحظه اقدام کند و هماهنگی لازم را به وجود آورد، داشته باشد.

رییس رسانه ملی با اشاره به مغفول ماندن ظرفیت شبکه‌های برون‌مرزی رسانه ملی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در آن سوی مرزها گفت: باید به شکل عملیاتی با نگاه نتیجه‌محور و ماموریت‌محور در این زمینه اقدام شود.

او در پایان تاکید کرد: فایده توفیق رسانه ملی در فعالیت‌هایش به دولت و همه دستگاه‌های کشور می‌رسد؛ رسانه ملی با همه توانش به کمک دولت و دستگاه‌های کشور می‌شتابد تا بخشی از دغدغه‌های مردم، کم و آرامش روانی بر جامعه حاکم شود.

تاکید بر ظرفیت‌های رسانه ملی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه در حوزه مسایل اقتصادی ظرفیت گره‌گشایی در حوزه‌های برنامه‌سازی خصوصا زمانی که به سمت تولید داستان‌های نمایشی اجتماعی می‌رود، وجود دارد که مغفول مانده است، گفت: در زمینه پیام‌های اقتصادی هزار حرف نگفته وجود دارد.

او با بیان چند نکته که باید در تعامل میان رسانه و وزارت امور اقتصاد و دارایی به آن توجه شود، گفت: نکته اول اینکه نیاز امروز و خواست مقام معظم رهبری از دولت این است که دولت با مردم سخن بگوید و ما باید سازوکاری برای این امر تعریف و طراحی کنیم؛ نکته دوم مساله صبر اجتماعی و بالا بردن آستانه تحمل مردم مبتنی بر تحلیل است و ما باید با ارایه تحلیل دقیق به مردم واقعیت‌ها و فرآیند اصلاح کارها را تبیین کنیم؛ نکته سوم بالا بردن سواد اقتصادی گروه‌های مختلف اجتماعی است.

او سپس از لزوم تشکیل کارگروه روزانه برای رویدادهای اقتصادی میان این وزارتخانه و رسانه ملی سخن گفت و افزود: جامعه تشنه اطلاعات ارزشمندی است که در زمینه مسایل اقتصادی تغییر رفتار بدهد.

در این نشست همچنین معاونان رسانه ملی و مدیران کل وزارت امور اقتصادی و دارایی به ارایه دیدگاه‌های خود برای تعامل و هم‌افزایی دو دستگاه پرداختند.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۸/۰۷۵/۴۶۸/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • زودپز
    ۱۵۹/۷۸۷/۰۹۳/۵۰۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۵۴/۰۵۰/۷۸۴/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۳/۹۹۲/۷۷۷/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۱/۳۷۲/۹۰۸/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۴/۱۷۵/۳۰۳/۰۰۰
  • استاد
    ۹۳۵/۶۸۵/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۰۲/۹۷۰/۰۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۲۸۷/۰۷۲/۰۰۰
  • نبودنت
    ۱۷۹/۵۶۵/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۴۱/۸۶۰/۰۰۰