پخش مستند پرتره «کیخسرو خروش» در رادیو فرهنگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۸

پخش مستند پرتره «کیخسرو خروش» در رادیو فرهنگ 

برنامه «مستند فرهنگ»‌ در رادیو فرهنگ به زندگی استاد کیخسرو خروش خوشنویس و نقاش معروف کشورمان اختصاص دارد‌.

به گزارش صبا، برنامه «مستند فرهنگ» که به روایت زندگی حرفه‌ای هنرمندان کشور اختصاص دارد، روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه به داستان زندگی هنری کیخسرو خروش  می‌پردازد.

کیخسرو خروش خوشنویس و نقاش کشورمان در پنجمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۴ به عنوان چهره ماندگار رشته خوشنویسی برگزیده شده‌ است.

او که نزد استاد میرخانی آموزش خوشنویسی ‌دیده است در سال ۱۳۵۴ مدرک استادی خود را گرفت و در سال ۱۳۵۸ موفق شد مدرک استاد ارشد انجمن خوشنویسان ایران را دریافت ‌کند. وی از بزرگترین استادان خط نستعلیق معاصر است و آثار خوشنویسی‌اش زیبایی یگانه‌ای دارد.

خروش تاکنون بیش از ۳۵ جلد از آثار ارزشمند ادبی، هنری و عرفانی ایرانی مثل دیوان حافظ، فرمان علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) به مالک‌اشتر، وصیت‌نامه امام‌خمینی (ره)، خسرو و شیرین نظامی، چهارمقاله نظامی عروضی و مثنوی پیر و جوان و … را کتابت کرده ‌است.

این هنرمند علاوه بر خوشنویسی، در هنر نقاشی نیز دستی ‌برآتش دارد و نقاشی را نزد علی‌محمد حیدریان یادگرفته‌‌است. شناخت، مهارت و قدرت اجرِایی در چهره‌سازی و ترکیب‌بندی او از رنگ در طبیعت‌ سازی ایرانی، باعث ‌شده تا کیخسرو خروش را مهم‌ترین نقاش واقع‌گرای ایرانی عصر حاضر بدانند. مهارت ویژه او در تصویرگری چهره، منحصر به ‌فرد است.

برنامه ‌«مستند فرهنگ» یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها به تهیه‌کنندگی فاطمه محمدیانفر ساعت ۲۰:۰۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است