به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی برنامه، مسابقه «جوکر» برگرفته از یک بازی معروف جهانی است که در آن چند هنرمند شش ساعت زمان دارند تا در یک خانه مجهز با تمام امکانات با برنامههای مختلف یکدیگر را بخندانند و از بازی حذف کنند بدون این که خودشان بخندند.
نسخه اصلی مسابقه «جوکر» که توسط یک کمدین ژاپنی طراحی شده «داکیومنتال» نام دارد. این برنامه که پس از دو فصل به محبوبیت زیادی رسید با فروش امتیازش به شرکت آمازون پرایم ویدیو در کشورهای مختلف با نام LOL: Last One Laughing تولید شد. به این ترتیب پس از ژاپن کشورهای استرالیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، هند و مکزیک اقدام به تولید این برنامه کردند و کشورهایی چون کانادا نیز خبر از ساخت آن در آینده نزدیک دادهاند.
«داکیومنتال» به قدری موفق ظاهر شد که در کشورهایی مانند آلمان و ایتالیا بهعنوان پربینندهترین برنامه آمازون پرایم ویدیو در کل ادوار ۱۵ سال گذشته انتخاب شد و استقبال مخاطبان بهقدری زیاد بود که بلافاصله پس از پایان فصل اول، تولید فصلهای بعدی آن آغاز شد. این در حالیست که این برنامه در سایر کشورها همچون فرانسه و اسپانیا هم در رده اول پر بیننده ترین برنامه های پلتفرم آمازون قرار گرفته است.
«داکیومنتال» با نام «جوکر» به ایران رسیده و متناسب با فرهنگ کشورمان بازآفرینی شده است گرچه طرح اصلی برنامه با فرهنگ دورهمیهای خودمانی در کشورمان و بازیهای خاطرهانگیزی که در کودکیهایمان ریشه دارند بیگانه نیست.
انتهای پیام/
There are no comments yet