آماده ساخت سریال ۲۶ قسمتی برای پلتفرم‌ها هستم/ بررسی آسیب‌های اجتماعی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۵
داریوش یاری با صبا مطرح کرد:

آماده ساخت سریال ۲۶ قسمتی برای پلتفرم‌ها هستم/ بررسی آسیب‌های اجتماعی

داریوش یاری گفت که تلاش می‌کند فیلمنامه‌ای با نگارش خود را در شبکه نمایش خانگی جلوی دوربین ببرد.

داریوش یاری نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا با بیان اینکه مشغول سر و سامان دادن به کارها و طرح‌های خود است، اظهار کرد: پس از اتمام سریال «در کنار پروانه‌ها» که به کارگردانی من و تهیه‌کنندگی بهروز مفید از شبکه دو سیما پخش می‌شد، فرصتی پیش آمد تا طرح‌ها و ایده‌هایی که برای نگارش فیلمنامه داشتم، به ثمر بنشانم. البته در این مدت پیشنهاد برای ساخت یک یا دو سریال تلویزیونی وجود داشته، اما فعلا توافق کاملی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی افزود: به دلیل تغییر و تحولاتی که در تلویزیون در حال رخ دادن است فعلا روند تولید در صداوسیما کند شده است، بنابراین باید اجازه داد تا آنچه قرار است رخ دهد، پیش آید تا سپس روند تولید شکل عادی خود را پیدا کند.

کارگردان فیلم سینمایی «لیلاج» درباره علاقه‌اش به ساخت سریالی در شبکه نمایش خانگی گفت: فیلمنامه‌ای به قلم خودم دارم که در آن به آسیب‌های اجتماعی پرداخته شده است و دوست دارم این سریال را برای شبکه نمایش خانگی جلوی دوربین ببرم. طرح این فیلمنامه را قبل از ساخت «در کنار پروانه‌ها» تهیه کرده بودم که بعد از اتمام آن سریال فرصتی پیش آمد تا سناریو را کامل کنم و به زودی مذاکره با تهیه‌کننده‌ها را آغاز خواهم کرد تا بتوانم این سریال را در ۲۶ قسمت جلوی دوربین برم.

کارگردان سریال «مدرسه ما» با بیان اینکه جامعه دچار بحران اخلاقی شده است، تاکید کرد: من بیشترِ آثاری را که در این حوزه (پلتفرم‌‌ها) تولید می‌شود تماشا می‌کنم ولی نکته‌ای در این میان وجود دارد، آن هم اینکه به دلیل برخی بی‌اخلاقی‌‌ها که در جامعه وجود دارد عده‌ای از فیلمسازان سعی می‌کنند در ساخت کارشان نیز به این موضوع یعنی بی‌اخلاقی‌ها تن دهند، هرچند در این میان فیلمسازانی نیز وجود دارند که بنا به داشته‌های ذهنی خود تلاش می‌کنند سطح فکری و سلیقه تماشاگر را بالا ببرند.

یاری در پایان با بیان اینکه فیلمساز رسالت دارد سطح سلیقه جامعه را بالا ببرد، خاطرنشان کرد: فیلم‌ها و سریال‌هایی که بتوانند سبب ارتقای سطح فرهنگی جامعه شوند به رسالت خود عمل کرده‌اند، اما در وضعیت فعلی فیلم و سریال‌سازی کشور ما هم آثار بی‌کیفیت وجود دارد هم آثاری که قادرند به رشد فکری جامعه کمک کنند.

انتهای پیام/

یک نظر