واکنش‌ها به مستند تلویزیونی درباره نگهداری از سگ/ کارشناس محیط زیست: حرف‌هایم با بی‌اخلاقی تغییر داده شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰
صبا گزارش می‌دهد؛

واکنش‌ها به مستند تلویزیونی درباره نگهداری از سگ/ کارشناس محیط زیست: حرف‌هایم با بی‌اخلاقی تغییر داده شد

قسمت اول مستند «دومینو» با واکنش‌های فراوانی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، نخستین قسمت از مجموعه مستند «دومینو» که پنجشنبه ۱۸ آذرماه روی آنتن شبکه سه سیما رفت، با واکنش‌های فراوانی مواجه شد.

سوژه این مستند که پیش از پخش، «سگ کشی» نام داشت و پوستر آن نیز با همین نام رونمایی شده بود، نگهداری از سگ در زندگی شهری است.

غذا دادن به سگ‌های ولگرد، اثرات سگ‌ها روی محیط زیست و مسائل مرتبط با نگهداری آن‌ها در خانه از جمله موضوعاتی است که در قسمت اول «دومینو»، نمایش داده شد.

در پی پخش قسمت اول این سریال مستند، در شبکه‌های اجتماعی بحث‌های زیادی درباره آن به وجود آمد. برخی از مخاطبان از محتوای آن ابراز رضایت و برخی نیز انتقادهایی را نسبت به آن مطرح کردند. همزمانی تقریبی پخش این مستند با طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک که به تازگی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، برای کاربران شبکه‌های اجتماعی جالب توجه بوده است.

دیروز ۱۹ آذرماه محمد درویش کارشناس محیط زیست که بخشی از سخنانش روی آنتن رفت، در صفحه اینستاگرامش نوشت: در بخشی از این مستند که شب گذشته از شبکه سوم سیما پخش شده، بنده به نقش مخرب فشار دام و سگ‌ها گله در ترساندن دارکوب‌ها در زاگرس اشاره می‌کنم که منجر به کاهش جمعیت دارکوب‌ها و ایجاد فرصت برای تبدیل لاروها به سوسک چوبخوار و نابودی بلوط‌ها شده است، اما دست‌اندرکاران این مستند با نهایت بی‌اخلاقی، کلمه سگ‌های گله را برداشته و عبارت سگ‌های بدون صاحب را به طرز ناشیانه‌ای مونتاژ کرده و جایگزین نموده‌اند. واقعا برای دست‌اندراران این مستند، متاسفم و حتما موضوع را از طریق حقوقی پیگیری خواهم کرد.

باید دید قسمت‌های بعدی این مجموعه مستند در چه زمانی پخش خواهد شد و به چه شکل به مساله خواهد پرداخت.

مستند ۵ قسمتی «دومینو» به کارگردانی میثم ملکی‌پور و تهیه‌کنندگی محمدرضا عبدالحمیدی، محصول خانه تولیدات جوان صداوسیما است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است