اکبر نحوی، عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۵

اکبر نحوی، عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی درگذشت

اکبر نحوی، عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی جمعه 19 آذر ماه فوت کرد.

به گزارش صبا به نقل از فرهنگستان زبان و ادب فارسی، صبح روز جمعه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۰ اکبر نحوی، عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در سن ۶۶سالگی درگذشت.

به همین مناسب غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در پیامی درگذشت این استاد را تسلیت گفت. متن پیام مذکور بدین شرح است:

«بسمه تعالی
استاد ارجمند و دانشمند گران‌قدر، دکتر اکبر نحوی، عضو وابستۀ فرهنگستان زبان و ادب فارسی و استاد دانشگاه شیراز، دار فانی را بدرود گفت. این ضایعۀ نابهنگام و فقدان ایشان مایۀ تأثر و تأسف آشنایان و دوستداران ایشان شد. این استاد بزرگوار و پژوهشگر زبان و ادب فارسی از جملۀ مصححان متون کهن و ادبیات حماسی بود که در طی سالیان کوتاه حیات علمی، کارنامۀ درخشانی از خود بر جای نهاد.
تصحیح مجمل التواریخ و القصص، شیرازنامۀ زرکوب شیرازی، برزونامه (بخش کهن)، همایون‌نامه (تاریخ منظوم)، آیین دبیری و بیش از هفتاد مقالۀ علمی و پژوهشی از جملۀ آثار ایشان است.
فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با اندوه بسیار، درگذشت این استاد ارجمند را به دوستان و شاگردان و همکاران و به‌ویژه به خانوادۀ محترمشان تسلیت می‌گوید و برای وی از خداوند کریم آمرزش و آرامش روان مسئلت می‌کند.
غلامعلی حداد عادل»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است