فضای سردِ بدون موسیقی بر «مرد بازنده» حاکم است/ چالش ساخت موسیقی تیتراژ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۲
حبیب خزایی‌فر در گفتگو با صبا:

فضای سردِ بدون موسیقی بر «مرد بازنده» حاکم است/ چالش ساخت موسیقی تیتراژ

به گفته آهنگساز فیلم «مرد بازنده»، این فیلم فضای سرد و بدون موسیقی می‌طلبید.

حبیب خزایی فر آهنگساز فیلم «مرد بازنده» در گفتگو با خبرنگار موسیقی صبا درباره ساخت موسیقی فیلم سینمایی «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان توضیح داد: فیلم «مرد بازنده» موسیقی متن ندارد و این اتفاق توسط من، سجاد پهلوان‌زاده تدوینگر فیلم و محمدحسین مهدویان تصمیم گرفته شد که فیلم موسیقی متن نداشته باشد و بعد از تماشای نسخه اولیه فیلم هم احساس کردیم که این تصمیم به جا بوده است.

وی افزود: آنقدر ریتم فیلم خوب و مستحکم است که نیازی به موسیقی متن نداشت، گاهی آدم می‌خواهد فضای فیلم را با موسیقی پر کند یا اینکه برای تقویت حس و حال فیلم با موسیقی به برقراری ارتباط مخاطب با اثر کمک کند، اما «مرد بازنده» برای انتقال حس به موسیقی نیاز نداشت و ترجیح دادیم فضای سرد بدون موسیقی بر کار حاکم باشد که مهدویان هم موافقت کرد و در آخر فقط به تولید تیتراژ فیلم رسیدیم.

خزایی فر بیان کرد: به دلیل اینکه ما در متن فیلم از موسیقی استفاده نکردیم، ساخت موسیقی تیتراژ برای من سخت شد و بعد از حدود ۲ ساعت فیلم، پخش موسیقی تیتراژ شاید باعث می‌شد که ارتباط بین متن فیلم و تیتراژ به خوبی برقرار نشود.

وی ادامه داد: در پایان فیلم با کمک آمبیانس محیط و ترکیب صدای هلیکوپتر، ماشین و افکت‌ها به تدریج وارد موسیقی تیتراژ می‌شویم و در ادامه از سازهای زهی و گیتار الکتریک در موسیقی تیتراژ استفاده کردیم و در تولید آن به همراه خودم حدود از حضور هشت نوازنده استفاده شد.

آهنگساز «مرد بازنده» درباره نوع ارتباط او با کارگردان فیلم عنوان کرد: حدود ۱۸-۱۹ سالی است که با محمدحسین مهدویان ارتباط دارم و از زمانی که او اولین فیلم کوتاه خود را ساخت با هم همکاری داشته‌ایم و خدا را شاکرم قطعاتی که تمام آثاری که برای او در فیلم‌هایی مانند «ایستاده در غبار»، «رد خون»، «لاتاری» و «درخت گردو» ساخته‌ام مورد استقبال قرار گرفته است.

این آهنگساز در پایان گفت: سریال‌ها معمولا در مقایسه با فیلم‌های سینمایی مخاطب بیشتری دارند به همین دلیل در مجموعه نمایش خانگی «زخم کاری» هم که توسط مخاطبان پسندیده شده بود از یک نوع موسیقی استفاده کردم که کمتر در موسیقی فیلم و سریال‌ها استفاده می‌شود و خوشبختانه در پلتفرم‌های پخش موسیقی هم با فروش و بازدید بالا رو به رو شد.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    231/063/671/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    83/565/115/200
  • پول و پارتی
    75/236/463/500
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    16/316/080/500
  • یادگار جنوب
    12/104/059/550
  • ملاقات با جادوگر
    10/154/125/000
  • مفت بر
    9/605/872/500
  • ساعت 6صبح
    6/682/846/250
  • قلب رقه
    6/682/092/000
  • شهرگربه‌ها۲
    5/039/137/000
  • در آغوش درخت
    4/758/831/500
  • شه‌سوار
    2/867/932/500
  • روزی روزگاری آبادان
    2/689/395/000
  • آغوش باز
    691/497/500
  • کارزار
    189/070/000
  • سودابه
    128/322/500
  • لختگی
    25/100/000