«بسته پیشنهادی» برنامه‌ای برای رسیدن مردم به حال خوب است/ بی‌توجهی سینما به خانم‌ها در حوزه اجرا | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۲
مژده لواسانی در گفتگو با صبا:

«بسته پیشنهادی» برنامه‌ای برای رسیدن مردم به حال خوب است/ بی‌توجهی سینما به خانم‌ها در حوزه اجرا

مژده لواسانی مجری برنامه «بسته پیشنهادی» درباره محوریت پیشنهادهای فرهنگی برنامه و دلیل انتخاب‌ فیلم‌های پیشنهادی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، برنامه «بسته پیشنهادی» همزمان با دهه فجر انقلاب و شروع چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر قرار است با دو قسمت، ویژه «فجر انقلاب» روی آنتن شبکه دو سیما برود. این برنامه با اجرای مژده لواسانی و تهیه کنندگی الهه بهبودی جمعه شب‌ها ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود و بسته‌ای از پیشنهادهای متفاوت برای مخاطبان دارد.

با توجه به اینکه «بسته پیشنهادی» رویکرد خود را معرفی فیلم‌هایی با حال خوب در جشنواره فیلم فجر قرار داده است، همزمان با شروع جشنواره بنا دارد به سینمای امیدبخش و فیلم‌هایی با این مضامین بعد از انقلاب اسلامی ایران بپردازد و امسال همزمان با چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر که تکاملی از سینمای پس از انقلاب نیز هست طی ۲ قسمت جمعه ۱۵ و ۲۲ بهمن روی آنتن شبکه دو می‌رود.

مژده لواسانی مجری «بسته پیشنهادی» در گفتگو با خبرنگار صبا در حاشیه چهارمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: برنامه «بسته پیشنهادی» به این دلیل که در تمام سال آیتم‌های سینمایی دارد و فیلم سینمایی به مخاطبان برنامه پیشنهاد می‌کند، در گفتگو و مصاحبه‌هایی که با بازیگران و کارگردانان داشته‌ است، به این نتیجه رسید که برای پوشش چهلمین جشنواره فیلم فجر، به ارائه پیشنهاد فیلم‌هایی با حال خوب جشنواره پرداخته شود. انتخاب فیلم‌ها مطابق با رویکرد برنامه است و ما فیلم‌های امید بخش، قهرمان محور و فیلم‌هایی که مخاطب با دیدن آن حال بهتری را تجربه می‌کند، معرفی و پیشنهاد می‌کنیم.

این مجری مطرح کرد: منظور من در ویژگی که در انتخاب فیلم‌ها گفتم، اصلا این نیست که این فیلم کمدی یا طنز باشد، فیلمی مانند «هناس»، «دسته دختران» و هر فیلمی که قهرمان دارد و هر فیلمی که قصه‌ای دارد که باعث می‌شود حس بهتری از زیستن به مخاطب دست بدهد، از نظر ما قابل پیشنهاد دادن است و این انتخاب‌ها با توجه به قصه و فیلمنامه آثار است.

وی افزود: قطعا به حال و هوای برنامه فیلم‌های خیلی تلخ نمی‌خورد، البته سلیقه شخصی من این است که فیلم سینمایی «علف زار» که حرفش این است، حقیقت را قربانی مصلحت نکنیم، باید معرفی شود ولی رویکرد برنامه با فیلم‌های خیلی تلخ هم همخوانی ندارد.

لواسانی چند فیلم از جشنواره چهلم که در برنامه پیشنهاد می‌شود را معرفی کرد و گفت: ما در دو قسمتی که روزهای ۱۵ و ۲۲ بهمن پخش می‌شود حتما فیلم‌های مانند «بیرو» را پیشنهاد می‌دهیم، برای اینکه جنس این فیلم از جنس موضوعات برنامه «بسته پیشنهادی» است؛ فیلم امیدبخشی که قهرمان آن معاصر و زندگی او کاملا باورپذیر است. فیلم‌های دیگری که هنوز ندیده‌ام ولی حتما آن را پیشنهاد خواهیم داد، فیلم سینمایی «شادروان» و «دسته دختران» است.

وی درباره ارتباط موثر برنامه با مردم عنوان کرد: خود من به عنوان کسی که سال‌ها در تلویزیون اجرا می‌کنم، «بسته پیشنهادی» را حاصل تلاش یک گروه حرفه‌ای برای رسیدن به حال خوب مردم و برای پیشنهادهای خوب فضای فرهنگی می‌دانم و خودم از این اتفاق راضی هستم. مردم هم در تمام این سال‌ها با ما همراه بوده‌اند و بارها خودشان به ما پیشنهاد فیلم، کتاب، موسیقی و… می‌دهند.

لواسانی با اشاره به اینکه بارها موسیقی‌های خوب در برنامه پیشنهاد شده است و یکی از این موسیقی‌هایی که بارها پیشنهاد شده، آثار محسن چاوشی در برنامه بوده است، گفت: در یک قسمت از برنامه گفتگوی اسکایپی با مازیار میری داشتیم، او در این گفتگو فیلم سینمایی «آتابای» نیکی کریمی و قطعه «باب دلمی» از محسن چاوشی را پیشنهاد داد. بهروز شعیبی، گلاب آدینه، احسان عبدی‌پور، زهرا نعمتی، امیر حسین صادقی و… از جمله مهمان‌هایی بودند که در برنامه پیشنهادهایی برای مخاطبان برنامه داشتند.

در پایان مژده لواسانی در واکنش به انتخاب نشدن خانم‌ها به عنوان مجری نشست‌های خبری و هنری جشنواره فیلم فجر بیان کرد: هیچ وقت در فضای سینمای ایران در حوزه اجرا به خانم‌ها نگاهی نمی‌کنند.

عکس از کوروش جوان است.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    120/288/595/500
  • بی‌بدن
    30/533/880/500
  • سال گربه
    26/041/466/500
  • مست عشق
    13/226/218/500
  • آپاراتچی
    4/625/524/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/954/223/000
  • آسمان غرب
    3/777/294/500
  • پرویزخان
    3/346/264/500
  • نوروز
    3/292/711/000