رسانه‌های ژاپنی موفقیت فیلم هاماگوچی را جشن گرفتند/ بیانیه متواضعانه آقای کارگردان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۶

رسانه‌های ژاپنی موفقیت فیلم هاماگوچی را جشن گرفتند/ بیانیه متواضعانه آقای کارگردان

رسانه های ژاپن به خبر موفقیت کم نظیر فیلم «ماشین من را بران» هاماگوچی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، خبر نامزدی اسکار درام سه ساعته «ماشین من را بران» ساخته ریوسکی هاماگوچی که درباره مردی است که تحت تاثیر مرگ همسرش قرار دارد، کشور زادگاه این کارگردان یعنی ژاپن را به وجد آورد.

خبر نامزدی جایزه اسکار هاماگوچی توسط همه رسانه‌های بزرگ ژاپنی پوشش داده شد، از جدی‌ترین روزنامه‌های تجاری مثل «نیککی» (Nikkei) گرفته تا روزنامه‌های ورزشی که پوشش فیلم‌های هنری ژاپنی در آنها معمولا در حد صفر است، به این خبر واکنش نشان دادند.

نامزدی اسکار بهترین فیلم سال «ماشین من را بران» توییتر ژاپن را نیز در برگرفت.کاربر توییتری با نام «یاسیو» نوشت: فکر می کنم ترکیب هاروکی موراکامی و چخوف جهانی را خلق کرده که می تواند در کل دنیا احساس شود.

این کاربر تاکید کرد: من واقعا می‌خواهم جایزه بهترین فیلم به «ماشین من را بران» برسد، با بررسی تاریخ جوایز، فکر می کنم می تواند جایزه بهترین فیلم را برنده شود، به عنوان یک اقتباس از اثر موراکامی نیز فکر می کنم باید جایزه فیلمنامه اقتباسی را نیز به دست آورد.

ریوسوکی هاماگوچی نیز در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه ۸ فوریه (به وقت ژاپن) پس از ورود به آلمان برای جشنواره فیلم برلین منتشر کرد، تحسین و تمجید فیلم را به موراکامی نسبت داد.

هاماگوچی گفت: اساس تحسین و ستایش فیلم، به جهان شمول بودن داستان هاروکی موراکامی برمی گردد.

فیلم «ماشین من را بران» که در آگوست سال گذشته در ژاپن اکران شد، ۳۰ میلیون ین (۲۶۰ هزار دلار آمریکا) به دست آورد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است