به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی انتشارات مدرسه، ۲ کتاب دیگر از مجموعه کتابهای «نقد و نظریه ادبیات کودک» با هدف نظریههای مربوط به رشد کودکان و همچنین کارکرد کتابهای تصویری از طرف انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار نشر شد.
«رشد کودک» نوشته فیلیپ تی، رزالین ایچ، شوت و ترجمه مریم زارع و مهدی رحیمی و کتاب «بازی متن و تصویر» نوشته ماریا نیکولایوا، کارول اسکات و ترجمه فریبا خوشبخت، محبوبه البرزی از مجموعه کتابهای نقد و نظریه ادبیات کودک، گزارش جامعی درباره ویژگیهای ادبیات کودک است که تحقیقهای چند دهه را در برمیگیرد و رابطه بین نویسنده و اثر و خواننده را میکاود.
مؤلف در کتاب «رشد کودک» با بررسی ماهیت روانشناسی رشد، روشهای شناخت کودکان را واکاوی میکند، یعنی شناخت کودک از چشماندازهای نظری و فلسفی گونهگون، شناخت کودک در معنای فرهنگی و شناخت کودک در بافت تاریخی و نتیجه میگیرد آشنایی با نظریات کودکی و نوجوانی از ضروریترین ابزار اندیشیدن درباره ادبیات کودک و نوجوان است.
همچنین در کتاب «بازی متن و تصویر» مولف رابطه یا بازی میان متن واژگانی و متن دیداری و نقش این رابطه را در زیباییشناسی و تفسیر کتابهای تصویری با مثال گوناگون نشان داده است. در واقع مولف در این کتاب با واکاوی نشان داده است اهمیت متن و تصویر یکسان است.
مجموعه «نقد و نظریه ادبیات کودک» به دبیری مرتضی خسرونژاد منتشر شده است. پیشتر از این مجموعه سه جلد به نامهای «هنر یا پداگوژی؟»، «نقد، نظریه و ادبیات کودک»، «مطالعات ادبیات کودک» منتشر شده است.
علاقهمندان میتوانند مجموعه کتابهای «نقد و نظریه ادبیات کودک» را از فروشگاههای سراسر کشور و همچنین فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه تهیه کنند.
انتهای پیام/