برگزاری جشنواره قرآنی کودک و خردسال در برنامه رادیویی «صد دانه یاقوت» | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰

برگزاری جشنواره قرآنی کودک و خردسال در برنامه رادیویی «صد دانه یاقوت»

«جشنواره ۱۰۰» با محوریت قرآن خوانی ساده و آسان در برنامه «صد دانه یاقوت» رادیو قرآن برگزار می‌شود.
به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، شبکه رادیویی قرآن، جشنواره سراسری نهضت ملی قرآن خوانی را با محوریت قرآن خوانی ساده و آسان و با هدف گسترش فرهنگ ساده خوانی برای افزایش هرچه بیشتر انس با قرآن کریم، با عنوان «جشنواره ۱۰۰» برگزار می کند.
بخش خردسال جشنواره ۱۰۰ با عنوان «صد دانه یاقوت» و به صورت تولیدی با محوریت آموزش صحیح خوانی و حفظ قرآن کریم و با موضوع آموزش آداب تلاوت و همچنین پرداختن به موضوعات اخلاقی تربیتی و رفتاری تقدیم مخاطبان خواهد شد.
محوریت بخش کودک و خردسال آموزش سوره های قصار قرآن کریم است که هر هفته به یک موضوع خاص و یک سوره مشخص پرداخته خواهد شد و هر روز یکی از آیات این سوره، موضوع مورد بحث برنامه است.
برنامه «صد دانه یاقوت» کاری از گروه تلاوت رادیو قرآن است که در قالب جنگی نمایشی به تهیه کنندگی فاطمه گنجی، اجرای الهام دارابی و کارشناسی محمدامین مهدوی و با هنرمندی صداپیش‌گان، آسیه گرجی و سارا عرب پوریان همراه با قصه گویی مریم نشیبا هر روز ساعت ۱۵:۳۰ روی آنتن خواهد رفت و تکرار آن نیز ۹:۲۵ روز بعد خواهد بود.
کوکان و خردسالان می توانند قرآن بخوانند و به کمک بزرگترها قرائت های خود را در قالب صوت های ۱۰۰ ثانیه ای به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۱۰۰ ارسال کنند و یا فایل صوتی خود را در سایت رادیو قرآن به آدرس www.radioquran.ir به همراه اطلاعات کامل خود بارگذاری کنند و هر روز به قید قرعه به شرکت کنندگان هدیه ای تقدیم و اسامی برندگان در سایت رادیو قرآن اعلام می شود.
این برنامه با بخش هایی همچون نمایش، قصه، گزارش و آموزش قرآن مهمان خانه های عزیزان خواهد بود؛ در بخش نمایش دو شخصیت ریحانه کوچولو و آقا ایمان خواهر و برادر کوچکی هستند که به همراه خاله زهره مجری برنامه در بخش نمایش ایفای نقش می کنند. در بخش مهمونی دو کودک برنامه به همراه دایی امین به مهمونی سوره ها می روند و آموزش خواندن ساده قرآن را کسب می کنند. در بخش گزارشی هر روز مرتبط با موضوع برنامه کودکان به تعامل و تبادل اطلاعات خود پیرامون موضوع برنامه پرداخته و عمه مریم در بخش قصه گویی کودکان رو با یک قصه شنیدنی و جذاب آشنا می کند.
برای شرکت و پخش فایل های صوتی در برنامه رادیویی اولویت با کسانی‌ست که زودتر آثار خود را ارسال کرده اند ولی همه شرکت کنندگان در قرعه کشی شرکت داده خواهند شد.
از تلاوت های ارسالی شرکت کنندگان، بسته های صوتی دو دقیقه ای تولید خواهد شد و در فواصل برنامه ها در طول ۲۴ ساعت از رادیو قرآن پخش خواهد شد.
مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایت www.radioquran.ir از پخش زنده شبکه استفاده و در جریان آخرین خبرهای رادیو قرآن قرار بگیرند و دیدگاه و نظرات خود را از طریق سامانه پیامکی، تلفن گویا و صفحه مجازی شبکه با ما در میان گذارند.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است