نامه سرگشاده سه عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران/ کامبیز نوروزی جایگزین حسن نمک‌دوست شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۷

نامه سرگشاده سه عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران/ کامبیز نوروزی جایگزین حسن نمک‌دوست شد

نفیسه زارع کهن، اعظم ویسمه، پژمان موسوی از اعضای انجمن صنفی روزنامه نگاران در نامه‌ای آنچه در مدت استعفایشان گذشته را شرح دادند.

به گزارش صبا، پس از اختلافات به‌وجود آمده در انجمن سراسری روزنامه‌نگاران  سر دبیر انجمن و تقابل این انجمن با انجمن تهران چند تن از اعضای هیات مدیره با انتشار نامه‌ای استعفای خود را اعلام کردند. نتیجه آن شد که اعضای باقیمانده دوباره برای هیات مدیره رأی گیری کردند.

نفیسه زارع‌کهن، اعظم ویسمه، و پژمان موسوی سه عضو هیات مدیره بودند که پس از برخاستن اختلافات از حضور در هیأت مدیره استعفا کردند و ظاهرا در جلسه‌ اخیر انجمن استعفای آنها پذیرفته شده و احتمالا اعضای علی‌البدل به عضویت هیات مدیره درآمده‌اند.

بنا بر گزارشی که از این جلسه منتشر شده است جلسه مذکور با شرکت ۶ عضو منتخب برگزار شد و پس از بررسی‌های مفصل همه اعضای باقیمانده با توجه به استعفای تعدادی از اعضای هیات مدیره بر ضرورت ثبت انجمن اتفاق نظر داشتند. به این منظور و با بررسی راهکارهای قانونی برای رییس، نایب رییس، خزانه‌دار و دبیر رای‌گیری شد و کامبیز نوروزی و داود محمدی به عنوان رییس و نایب رییس، مینا شهنی به عنوان خزانه‌دار و حمیدرضا اسلامی به عنوان دبیر انجمن انتخاب شده و به وزارت کار معرفی شدند.

نفیسه زارع کهن، اعظم ویسمه، پژمان موسوی اعضای مستعفی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در پی جلسه اخیر انجمن سراسری روزنامه نگاران نامه‌ای سرگشاده به اعضا نوشتند و عنوان کردند که برخی اعضای انجمن به بازوی نهادهای رد صلاحیت‌کننده تبدیل شده‌اند. در این نامه نسبت به اقدامات پس از استعفای آنها هشدار داده شده است. آنها گفته‌اند اکنون در هماهنگی کامل نهاد‌های نظارتی و نه صنفی وزارت کار با برخی از اعضای هیات مدیره بدون برگزاری مجمع‌ عمومی‌ عادی به شکل فوق‌العاده و در راستای پوشش قانونی‌دادن به تغییرات در ساختار هیات‌ مدیره منتخب با رای قانونی اعضا و به حاشیه‌ب ردن رد صلاحیت‌ها بیانیه استعفای بدون امضای ما سه نفر را خطاب به مجمع به عنوان پذیرفته شدن استعفا در هیات مدیره به اداره کار ارایه داده‌اند.

متن نامه به شرح زیر است:

«اعضای محترم انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران

با سلام و احترام همانطور که مستحضر هستید ما امضاکنندگان این نامه پیش از این به دلیل عملکرد برخی از اعضای هیات مدیره منتخب و پیشین استعفای اعتراضی خود را خطاب به مجمع‌ عمومی اعلام کرده‌ایم و هرکدام به طور مستقل یا در نامه‌های مشترک توضیح داده‌ایم که چگونه این افراد با استعلامی غیر عرفی از وزارت کار و با تحمیل مشروط دانستن رسمیت اعضای جدید به تایید وزارت کار و نهاد‌های امنیتی با اقدام آبستراکسیون در روند انجام وظیفه ما در قبال رای شما اخلال ایجاد کردند و همچنین در گزارش‌های خود به شرح اقدامات غیرشفاف دبیرخانه انجمن نیز پرداختیم و خواستار تشکیل مجمع‌ عمومی عادی به شکل فوق‌العاده برای بررسی این موارد و نهایتاً بررسی استعفای خود شدیم و کماکان نیز بر تشکیل این جلسه مجمع اصرار داریم.

متاسفانه اخیرا این افراد در ادامه اعمال غیرصنفی خود دست به تحرکات جدیدی زده‌اند و ما خود را موظف می‌داریم جزییات آن را به اطلاع اعضا برسانیم.

در روز‌ها و هفته‌های گذشته طی تماس از سوی وزارت کار با ما سه نفر رد صلاحیت نفیسه زارع کهن و اعظم ویسمه توسط نهاد‌های امنیتی علام شد و همچنین طی تماس تلفنی با پژمان موسوی به او اعلام شد که در صورت تعهد کتبی صلاحیت او مورد تایید خواهد بود که با مخالفت و اجتناب از تعهد از سوی موسوی مواجه شد. این درحالی است که چند ماه پیش نیز رد صلاحیت نمکدوست شفا‌ها به ایشان اعلام شده بود. به این‌ترتیب با اعلام وزارت کار با فعالیت ۴ نقر از ۷ عضو اصلی هیات‌مدیره انجمن که در انتخابات قانونی از سوی مجمع عمومی انتخاب شده بودند به صورت قطعی یا مشروط مخالفت شده است.

حال در کمال تعجب و در ادامه روند پیشین برخی از اعضا شاهد هستیم که عملا به بازوی اجرایی نهاد رد صلاحیت‌کننده تبدیل شده‌اند و با همراهی آن‌ها در راستای بلااثر کردن فعالیت واقعی انجمن تنها بعد از ۲۴ ساعت پس از آخرین تماس از سوی وزرات کار با آخرین فرد رد صلاحیت شده این اعضای همیشه غایب و عوامل آبستراکسیون انجمن یعنی تنها سه عضو از هفت عضو هیات مدیره در اقدامی جالب توجه بدون برگزاری مجمع عمومی به بهانه استعفای ما آنهم به مجمع و نه به هیات‌مدیره یا رییس اعضای علی البدل مورد تایید وزارت کار آقایان اسلامی، نخعی و شهنی را جایگزین کرده و سمت‌های هیات‌مدیره را بین خودشان تقسیم کرده و موارد را جهت تایید به وزارت کار ارایه داده‌اند.

این درحالی است که به درخواست ما با پیگیری بازرس لیلی فرهادپور خبر دقیق داریم که نمکدوست چه قبل و چه بعد از اعلام رد صلاحیت شفاهی به او هیچ اعلام استعفای کتبی یا شفاهی به هیچ جا ارایه نداده است و اکنون با وجود عدم استعفای نمکدوست، کامبیز نوروزی در جایگاه او نشسته‌است که این امر خود عیان می‌سازد که برای تشکیل هیات‌مدیره‌ای غیر مشروع و غیر قانونی اعلام استعفای اعتراضی ما سه نفر به مجمع و نه به هیات‌مدیره یا رییس تنها بهانه بوده و شاهدی است بر همراهی آنان با چینش تحمیلی هیات‌مدیره از سوی نهاد‌هایی در وزارت کار.

جالب آنکه همان‌هایی که جلسات هیات مدیره به ریاست نمکدوست را از رسمیت انداختند او را در یک جلسه غیررسمی که برخلاف عرف و سنت معمول در انجمن صنفی روزنامه‌نگاران دعوتی از بازرسان برای حضور نشد بدون هیچ توضیحی از ریاست هیات مدیره برکنار کرده‌اند درحالیکه نمکدوست رسما و قانونا هنوز رییس و عضو هیات‌مدیره است.

شایان ذکر است که داوود محمدی که در اولین جلسه هیات مدیره به عنوان نایب رییس انتخاب شده بود طی هفته گذشته با ارسال نامه‌ای به ما درخواست کرد که استعفای خود را به صورت رسمی و کتبی به او اعلام کنیم و بدون هیچ توجیه قانونی ندادن پاسخ ما به نامه خود را در حکم استعفای رسمی دانست! این درحالی است که طبق اساسنامه نایب رییس حق ورود به مواردی مانند استعفا را ندارد.

در پاسخ به ایشان ما نامه‌ای رسمی ارسال و تاکید کردیم که از نظر ما تنها مجمع عمومی انجمن صنفی، نهاد صاحب صلاحیت برای بررسی استعفا است و ما ایشان را دارای صلاحیت لازم برای بررسی استعفای خود نمی‌دانیم. (این نامه متعاقبا منتشر می‌شود)

هم اکنون به نظر می‌رسد که در هماهنگی کامل نهاد‌های نظارتی و نه صنفی وزارت کار با برخی از اعضای هیات مدیره، بدون برگزاری مجمع‌عمومی‌عادی به شکل فوق‌العاده و در راستای پوشش قانونی‌دادن به تغییرات در ساختار هیات‌مدیره منتخب با رای قانونی اعضا و به حاشیه‌بردن رد صلاحیت‌ها بیانیه استعفای بدون امضای ما سه نفر را خطاب به مجمع به عنوان پذیرفته شدن استعفا در هیات مدیره به اداره کار اریه داده‌اند.

باید اذعان کنیم آنچه می‌بینیم برای خود ما نیز باور پذیر نیست که چطور برخی افراد که نام روزنامه‌نگار یا مدافع حقوق این صنف را برخود نهاده‌اند برای حضور در انجمن صنفی به چه روش‌های غیرقانونی و غیراخلاقی متوسل شده و به اسم حفظ انجمن و در واقع حفظ حضور خود، عملا نظر فراقانونی نهاد‌های امنیتی را در رد منتخبان مجمع عمومی تسهیل کرده‌اند و با استفاده از روش‌های معمول دور زدن اساسنامه، عملا در جهت کنار گذاشتن برخی از منتخبان شما و جایگزینی علی‌البدل‌ها، هیچ فرایند قانونی را بر طبق اساسنامه و آیین‌نامه‌های بالادستی رعایت نکرده‌اند. اکنون دلیل اجتناب این افراد از برگزاری مجمع عمومی بیش از پیش قابل درک است.

۱۴۰۰/۱۱/۲۷ – نفیسه زارع کهن، اعظم ویسمه، پژمان موسوی»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000