شنوندگانِ رادیو «صبح صبا» را دوست دارند/ رادیو هنوز در زندگی ما تاثیر دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۵
محمدرضا قلمبر در گفتگو با صبا:

شنوندگانِ رادیو «صبح صبا» را دوست دارند/ رادیو هنوز در زندگی ما تاثیر دارد

محمدرضا قلمبر گوینده برنامه‌ زنده «صبح صبا» باشاره به این برنامه به وضعیت فعلی شبکه رادیویی صبا و استقبال مخاطبان از رادیو پرداخت.

محمدرضا قلمبر گوینده برنامه رادیویی «صبح صبا» که در نخستین جشنواره طنز و رادیو «زیر چتر لبخند» به عنوان بهترین برنامه طنز رادیویی شناخته شد در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره فعالیت‌های خود در رادیو توضیح داد: نزدیک به ۱۳ سال است که از سال ۱۳۸۷ به عنوان گوینده برنامه‌های زنده در رادیو فعالیت می‌کنم و به صورت مستمر در تمام این سال‌ها برنامه زنده در رادیو اجرا کرده‌ام و در حال حاضر یک هفته درمیان در برنامه‌‌های «صبح صبا» شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۸:۳۰ و «عصر صبا» شنبه تا چهارشنبه ۱۶ تا ۱۶:۴۵ اجرا می‌کنم.

گوینده برنامه «صبح صبا» درباره این برنامه طنز صبحگاهی توضیح داد: برنامه «صبح صبا» بالغ بر پنج سال است که با حضور من روی آنتن می‌رود و در طول این چند سال فراز و فرودهای بسیاری داشت و دست‌خوش تغییرات متعددی بود و به نوعی پوست اندازی کرده است، با این وجود تمام این مسائل با مخاطب خود ارتباط مستقیم خود را حفظ کرد و خوشبختانه مخاطبان رادیو صبا هم این برنامه را دوست داشتند.

وی ادامه داد: شبکه رادیویی صبا قصد دارد با تولید برنامه‌هایی متفاوت از نظر فرم و محتوا و پرداختن به موضوعات مشابه با نگاهی متفاوت با مخاطبان خود همراه شود و همین تفاوت باعث شد که مخاطبان شبکه رادیویی صبا افزایش پیدا کند؛ مانند اتفاقی که برای شبکه نسیم در تلویزیون رخ داد و با تولید برنامه‌های متفاوت و متمایز با دیگر تولیدات تلویزیونی مخاطب قابل قبولی را برای خود جذب کرد.

قلمبر درباره ویژگی‌ برنامه‌‎های رادیو صبا عنوان کرد: کوتاه بودن زمان برنامه‌ها، متنوع بودن آن‌ها و استفاده از ظرفیت‌های متفاوت برنامه‌سازی و گویندگی باعث شده که تمایز این شبکه با دیگر شبکه‌های رادیویی ایجاد شود.

این گوینده گفت: برنامه «صبح صبا» از ابتدا براساس بداهه و نمایش و گفتگوی خودمانی شکل گرفت و به خلق طنز موقعیت و کمدی‌های محاوره‌ای پرداخت و علاوه بر آن به اطلاع رسانی اخبار با رویکرد طنز می‌پردازیم که همه این ویژگی‌ها با اقبال مردم از این برنامه رو به رو شد.

وی درباره وسعت مخاطبان برنامه‌های رادیویی با وجود گسترش فضای مجازی و عدم اقبال به رادیو توسط نسل جدید بیان کرد: برای پاسخ به این پرسش باید دید که نسل جدید چه محتوایی را می‌بیند و می‌شنود؟ به دلیل گسترش فضای مجازی و دسترسی آسان به آن‌ نسل جدید خودش دچار یک سردرگمی شده است که در این شریاط قطعا نمی‌تواند با رادیو ارتباط برقرار کند و برای تغییر این رویکرد و استقبال از برنامه‌های محتوا و فرم محور رادیو باید یک برنامه ریزی دقیق و اصولی و یک فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

قلمبر با اشاره به تاثیر رادیو در زندگی بیان کرد: رادیو خواه یا ناخواه در زندگی همه ما تاثیر دارد و به دلیل سرعت این اتفاق و عادی شدن این فضا، به خوبی احساس نمی‌شود و یک فرد بدون اینکه بخواهد بارها و بارها در طول یک هفته مخاطب رادیو قرار می‌گیرد.

گوینده «صبح صبا» در پایان با تاکید بر دغدغه حضور رادیو در زندگی مردم گفت: این دغدغه، دغدغه به جا و درستی است، یک سری فعالیت‌ها برای ایجاد یک پل ارتباط بین رادیو و مردم در حال برنامه ریزی است ولی نیاز به همت و دقت بیشتری دارد. متاسفانه یکی از دلایلی که رادیو از سمت مردم پس زده می‌شود ضعف در متن نویسنده‌ها و اجرای گوینده‌ها است.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000