سومین جشنواره «عکس ۵» با همراهی سفارت ژاپن برگزار می‌شود/ معرفی داوران در فروردین‌ | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۲

سومین جشنواره «عکس ۵» با همراهی سفارت ژاپن برگزار می‌شود/ معرفی داوران در فروردین‌

مهدی شادی زاده از همکاری سومین دوره جشنواره بین المللی «عکس ۵» با سفارت ژاپن خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی جشنواره، مهدی شادی زاده موسس و دبیر جشنواره جایزه بین المللی «عکس ۵» درباره روند برگزاری سومین دوره جشنواره گفت: خوشبختانه سال گذشته در دومین دوره جشنواره بین المللی «عکس ۵» حدود ۱۵ سفارت از این جشنواره حمایت کردند و در مراسم مختلفی که برگزار شد، حضور داشتند.

او افزود: بسیاری از این سفارتخانه ها ما را تشویق می کردند تا این جشنواره را ادامه دهیم و یکی از دلایل این تشویق ها ارادت خاص آنها به عباس کیارستمی و تشابه استانداردهای این جشنواره با جشنواره های دیگر کشورها بود.

این مستندساز بیان کرد: من علاقه خاصی به فرهنگ ژاپن دارم و نزدیک بودن فرهنگ ایران و ژاپن سبب شد مذاکراتی با صومی جونیچی رییس مرکز اطلاع رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن داشته باشیم که در نتیجه این مذاکرات جشنواره امسال با همکاری سفارت ژاپن برگزار خواهد شد و این عزیزان در تمامی مراحل با جشنواره بین المللی «عکس ۵» همکاری می کنند.

دبیر جشنواره جایزه بین المللی «عکس ۵» خاطرنشان کرد: به نظر من عنوان بین المللی برای یک جشنواره باید واقعی باشد و آن جشنواره با سفارت ها همکاری داشته باشد در غیر این صورت نمی توانیم، بگوییم به صورت بین المللی برگزار شده است. خوشبختانه چون ژاپنی ها علاقه خاصی به عکاسی و عباس کیارستمی دارند مطمئن هستم که همکاری خوبی بین دو کشور رقم خواهد زد.

شادی زاده بیان کرد: امسال قرار است این جشنواره متفاوت از سال های قبل برگزار شود و برجسته ترین عکاسان ایرانی و خارجی به عنوان داور در این رویداد حضور خواهند داشت که اواسط فروردین ماه سال آینده داوران معرفی می شود.

دبیر جشنواره بین المللی «عکس ۵» در پایان گفت: این جشنواره هر سال یکم تیرماه همزمان با سالروز تولد عباس کیارستمی برگزار می شود که به زودی محل برگزاری آن اطلاع رسانی می شود.

مهدی شادی زاده و علیرضا شادی زاده موسس و دبیر جشنواره، سیمین بایرامی مدیر هنری، غزل مظفری گرافیست، موسسه فرهنگی هنری پیشرو پارسیان امرداد مجری طرح، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی از عوامل برگزاری جشنواره جایزه بین المللی «عکس ۵» هستند.

انتهای پیام/جشنواره بین المللی «عکس ۵»

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است