جین کمپیون بابت اظهارات جنجالی‌اش عذرخواهی کرد/ من عاشق سرنا و ونوسم | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۷

جین کمپیون بابت اظهارات جنجالی‌اش عذرخواهی کرد/ من عاشق سرنا و ونوسم

جین کمپیون از خواهران ویلیامز بابت اظهارنظر جنجالی اش عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا  به نقل از ورایتی، جین کمپیون کارگردان مطرح سینما به دلیل اظهار نظر جنجالی اش که در مورد سرنا و ونوس ویلیامز هنگام دریافت جایزه بهترین کارگردانی در جوایز انتخاب منتقدان ۲۰۲۲ انجام داد، عذرخواهی کرد.

این فیلمساز در بیانیه‌ای گفت: من اظهارنظر بدون فکر و اندیشه ای کردم و آنچه را که در دنیای فیلم انجام می‌دهم با تمام دستاوردهایی که سرنا ویلیامز و ونوس ویلیامز به دست آورده بودند یکی کردم. این فیلمساز برنده نخل طلای کن در ادامه گفت: قصد نداشتم کار این دو زن افسانه ای سیاه پوست و ورزشکار کلاس جهانی را بی ارزش کنم.

کمپیون افزود: واقعیت این است که خواهران ویلیامز، در واقع در زمین (و خارج از زمین) با مردان مبارزه کرده‌اند و هر دو سطح شان را بالا برده‌اند و درها را برای زنها گشوده اند.

کمپیون تاکید کرد: آخرین کاری که من انجام خواهم داد این است که زنان برجسته را دست کم بگیرم. من عاشق سرنا و ونوس هستم. دستاوردهای آنها عظیم و الهام بخش است. سرنا و ونوس، من از شما عذرخواهی می کنم و گرامی تان می دارم.

جین کمپیون کارگردان نیوزلندی فیلم «قدرت سگ» دو شب پیش ۱۳ مارس در مراسم جوایز انتخاب منتقدان به خواهران ویلیامز که سوژه فیلم «شاه ریچارد» با بازی ویل اسمیت هستند، گفته بود شما شگفت انگیز هستید با این حال شما مثل من با مردها رقابت نکرده اید.

این اظهارنظر کمپیون باعث خشم در رسانه های اجتماعی شد. عده ای حرف های کمپیون را بی احترامی به خواهران ویلیامز خوانده و گفته بودند ونوس و سرنا ویلیامز نه تنها می‌توانند در مقابل مردان ورزش خود بازی کنند بلکه به احتمال زیاد آنها می‌توانند آن‌طور که کمپیون مردان را شکست داده است، مردان ورزش تنیس را شکست دهند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است