واکنش سخنگوی دولت درباره رفتار با علیرضا قربانی/ آمریکا با مردم ایران دشمنی دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۹

واکنش سخنگوی دولت درباره رفتار با علیرضا قربانی/ آمریکا با مردم ایران دشمنی دارد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در واکنش به منع شدن علیرضا قربانی از ورود به خاک آمریکا، در توییتر خود از رویکرد دولت آمریکا در تحریم ها و نقض حقوق بین الملل انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم در صفحه شخصی خود در توییتر با استفاده از هشتگ «علیرضا قربانی» در واکنش به اینکه این خواننده نتواست برای اجرای کنسرت به خاک ایالات متحده آمریکا وارد شود، نوشت.

متن توییت سخنگوی دولت بدین شرح است: «‌دولت آمریکا که سوابق روشنی در عهدشکنی و نقض موازین حقوق‌ بین‌الملل و حقوق بشر دارد، همزمان با ادعای حسن‌ نیت؛ با وضع تحریم‌های جدید و ممانعت از ورود یک خواننده ایرانی به بهانه واهی، بار دیگر نشان داد در هر شرایطی با «مردم» ایران دشمنی می‌کند.»

علیرضا قربانی خواننده ایرانی و یکی از هنرمندان اصلی جشن نوروزی در مرکز هنرهای سگرستروم در آمریکا به هنگام ورود به آمریکا از ورود به این کشور منع شد.

در حالی که بلیت‌های جشن نوروز در مرکز هنرهای سگرستروم فروخته شده بود و برخی از مشهورترین اجراکنندگان موسیقی ایرانی در آن حضور داشتند با این حال شنبه گذشته ۲۶ مارس یک هنرمند اصلی این برنامه یعنی علیرضا قربانی حضور نداشت.

برگزارکنندگان این برنامه اعلام کردند علیرضا قربانی خواننده مشهور ایرانی که مقیم قانونی کانادا است پس از بازداشت توسط ماموران در فرودگاهی در تورنتو در روز جمعه گذشته ۲۵ مارس قادر به حضور در این اجرا نشد و پس از بازجویی از ورود به ایالات متحده منع شد.

در ادامه این خواننده صبح روز جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ با انتشار یک ویدیو در صفحه اینستاگرامی خود به برخی از حاشیه‌ها و احتمالات پاسخ داد و گفت: روادید من برای سفر به آمریکا، به دلیل دو سال خدمت سربازی در سپاه لغو شد؛ موضوعی که به نظر می‌رسد به دلیل ناهماهنگی بین بخش کنسولگری صادرکننده روادید و افسر آمریکایی در فرودگاه تورنتو کانادا به وجود آمده است.

قربانی در پایان با تایید چند خبر و تکذیب باقی خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها بیان کرد: خبرهای مربوط به بازداشتم در فرودگاه تورنتو و اینکه من سوار هواپیما شده‌ام، روی صندلی خودم نشسته‌ام و ماموران مرزی آمده و بنده را از هواپیما پیاده کرده‌اند، تکذیب می‌کنم. این خبر که من دو تابعیتی ایران و کانادا هستم نیز دروغ است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است