معاون رییس‌جمهوری هم به موضوع بیانیه زنان سینماگر ورود کرد/ دولت مردمی با هرگونه فساد برخورد می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۷

معاون رییس‌جمهوری هم به موضوع بیانیه زنان سینماگر ورود کرد/ دولت مردمی با هرگونه فساد برخورد می‌کند

انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با انتشار استوری در صفحه مجازی خود نوشت خلا قوانین و دستورالعمل‌ها و حمایت‌های لازم نباید حضور مفید و ارزشمند زنان در عرصه هنر هفتم را مخدوش کند.

به گزارش صبا، انسیه خزعلی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا در پی انتشار «بیانیه زنان دست اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه» که براساس افشاگری سمیه میرشمسی دستیار کارگردان سینما مبنی بر رفتار نامناسب یکی از بازیگران مرد در پشت صحنه یک فیلم سینمایی با او منتشر شد، شب گذشته دوشنبه ۱۵ فروردین ماه در استوری صفحه مجازی اینستاگرامی خود از هنرمندان سینما دعوت کرد تا با حضور در نشستی که در راستای طرح مشکلات و تبیین راهکارهای عملیاتی در این زمینه برگزار می شود، شرکت کنند. پیش از این دبیر ستاد حقوق بشر نیز در واکنش به اظهارات درباره اعمال خشونت علیه برخی بازیگران زن در عرصه سینما، گفته بود: عرصه هنر، از آنجا که جزئی مهم از فرهنگ است، باید به دور از هرگونه آسیب باشد.

متن استوری خزعلی به شرح زیر است:

«جایگاه زنان در هنر سینما و حضور موثر آنان لزوم صیانت از شان والای این هنرمندان را طلب می‌کند. لذا خلا قوانین و دستورالعمل‌ها و حمایت‌های لازم نباید حضور مفید و ارزشمند زنان در عرصه هنر هفتم را مخدوش کند. همانطور که طی چهار دهه از انقلاب زنان ما دوشادوش مردان در ارتقای علم، اقتصاد، سیاست و فرهنگ این مرز و بوم تلاش کردند و وجود ضوابط و ارزش‌ها و قوانین توانسته است یکی از سالمترین و امنترین محیط‌های اداری را در حیطه مسائل اخلاقی برایشان خلق کند. دولت مردمی نیز با شعار مبارزه با فساد خود را موظف به برخورد با هرگونه فساد و تعدی اعم از اداری، مالی و اخلاقی می‌داند و هیچ‌گونه اغماضی را در این مسیر برنمی‌تابد.

معاونت زنان و خانواده بر خود لازم می‌داند که گوش شنوای مطالبات زنان هنرمند در عرصه سینمای ایران باشد و با دعوت از این عزیزان و با همکاری نهادهای مسئول و متولی برای طراحی سازوکار لازم صیانت از شان و منزلت زنان در این حوزه یاری می‌رساند. لذا از بانوان هنرمند و دردمند این حوزه دعوت می‌شود در نشستی که در محل معاونت تشکیل می‌شود شرکت کنند و مسائل و مشکلات این حوزه را مطرح و در تبیین راهکارهای عملیاتی مشارکت کنند.»

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

بیانیه زنان دست اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه آنها در این عرصه/ حاشیه امن تجاوزگران برای جامعه خطرناک است

منافع اعضای تصمیم‌گیر شما درگیر روابط قدرت موجود در ساختار سینما است

انجمن بازیگران سکوتش در قبال خشونت علیه زنان در سینما را شکست/ در کنار شاکیان می‌ایستیم

پیگیری خشونت‌ها علیه زنان توسط شورای صیانت خانه سینما/ قلیل رفتارهای ناپسند به پای همه نوشته نشود

واکنش دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی به خشونت علیه زنان در سینمای ایران/ مجلس سریعا لایحه صیانت را تصویب کند

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است