کمبود ایده و خلاقیت باعث ساخت برنامه‌های تکراریست | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۱۰
مدیر گروه اجتماعی شبکه پنج در گفت‌وگو با «صبا»:

کمبود ایده و خلاقیت باعث ساخت برنامه‌های تکراریست

«کمبود ایده، اتاق فکر و خلاقیت باعث شده برنامه سازان به فکر کپی برداری ، ساخت برنامه های تکراری و عدم ایده پردازی بیفتند.»

به گزارش صبا، مدتی است که برنامه سازان تلویزیونی به جای پرداختن به موضوعات جدید و به روز، به کپی‌برداری از برنامه های یک دیگر اقدام می‌کنند که این باعث بروز مشکلات و عدم ساخت برنامه های جدید در تلویزیون و کاهش مخاطب شده است.
مهدی خلجی مدیر گروه اجتماعی شبکه پنج سیما در خصوص این مشکلات و عدم جلوگیری از ساخت برنامه های تکراری به خبرنگار «صبا» گفت : اگر نمونه ایرانى مَد نظر است، به‌ویژه در سیماى جمهورى اسلامى به تقدم و تأخر برنامه یعنی آغاز پخش آنها باید توجه شود. کمبود ایده، اتاق فکر و خلاقیت باعث شده ما دچار چنین مشکلاتی شویم. این اتفاق در ساختارهای مختلف می افتد مثلا شما می‌بینید بعد از درخشش برنامه «جشن رمضان» شبکه‌های دیگر هم در همان زمان برنامه مشابه تولید می کنند یا پس از جلب توجه برنامه «به خانه برمی‌گردیم» در همان زمان برنامه خانواده مشابهی را می سازند و پخش می کنند.

وی درخصوص عدم اعتراض به تشابه برنامه های میان شبکه ها ادامه داد: این نظر شماست و من نمی توانم به این قطعیت به شباهت میان دو شبکه تاکید کنم. آنچه مشخص است همه شبکه ها در ذیل یک ساختار معین و بنا به ماموریت شان فعالیت مى‌نمایند. طبیعتا الگوبرداری از برنامه های موفق شبکه ما صورت می‌گیرد و من پیشتر هم به آن اشاره کردم ؛ اما این که بگوییم یک شبکه خاص درست نیست. راجع به اعتراض هم باید بگویم، ما همه تحت یک مدیریت واحد هستیم؛ و تصمیم در خصوص این اتفاقات بر عهده آنهاست.
خلجی در خصوص اینکه با توجه با شروع فصل دوم مسابقه «پنج ستاره» و همزمانی آن با شروع مسابقه «برنده باش» آینده پنج ستاره را چگونه تصور می‌کند افزود: ما ضمن احترام به برنامه سازان برنده باش باور داریم این مخاطبان ما هستند که تعیین کننده  اقبال یک برنامه هستند. قطعاً آینده و سنجشى که از چهار برنامه نوروزى داشتیم و توفیق برنامه با اجراى خوب اشکان خطیبى ما را امیدوار نمود و در فصل جدید نیز اعتقاد داریم ما در افکار مخاطبان سیما تثبیت شده‌ایم و برنامه «برنده باش» بایست یک فصل از پخش آن بگذرد بعد به قضاوت بنشینیم.
مدیر گروه اجتماعی شبکه پنج سیما در ادامه بیان کرد: اما این که ما در فرم و محتوا بیایم و یک برنامه را با ساختار مشخص ، عینا تکرار کنیم اتفاق خوبی نیست. اتفاق بدتر آنجاست که حیات بعضی برنامه ها به اسپانسر آنهاست و آنان سیاست های برنامه را تعیین می کنند. ولی ما در پنج ستاره برنامه مان اسپانسز محور نیست و تلاش میکنیم یک برنامه استاندار و حرفه ای بسازیم. تیم برنامه ساز ما قطعاً در هر برنامه اندیشه ى نو شدن دارد و اتکاء و دوام آن به مخاطبان نیز وابسته است. در نهایت مردم باید قضاوت کنند.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۸/۰۷۵/۴۶۸/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • زودپز
    ۱۵۹/۷۸۷/۰۹۳/۵۰۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۵۴/۰۵۰/۷۸۴/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۳/۹۹۲/۷۷۷/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۱/۳۷۲/۹۰۸/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۴/۱۷۵/۳۰۳/۰۰۰
  • استاد
    ۹۳۵/۶۸۵/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۰۲/۹۷۰/۰۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۲۸۷/۰۷۲/۰۰۰
  • نبودنت
    ۱۷۹/۵۶۵/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۴۱/۸۶۰/۰۰۰