توقف شفافیت در اکران آنلاین/ فیلم‌هایی که معلوم نیست چقدر می‌فروشند! | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۱
پرونده صبا درباره شفافیت در سینما-2

توقف شفافیت در اکران آنلاین/ فیلم‌هایی که معلوم نیست چقدر می‌فروشند!

مدت‌هاست آماری از بلیت‌فروشی فیلم‌های اکران آنلاین منتشر نمی شود در حالی که انتشار اطلاعات امکان تحلیل وضعیت سینما را فراهم می آورد.

اکران آنلاینبه گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا مدت‌هاست که آماری از بلیت‌فروشی فیلم‌های اکران آنلاین منتشر نکرده‌اند.

در ماه‌های اخیر فیلم‌هایی چون «جنایت بی‌دقت» اثر شهرام مکری، «حکم تجدید نظر» ساخته محمدامین کریم‌پور، «هفته‌ای یک بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، «بندر بند» ساخته منیژه حکمت، «سیاه باز»، «دینامیت» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی، «صحنه‌زنی» اثر علیرضا صمدی و… در پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا اکران آنلاین شده‌اند، اما از میزان بلیت‌فروشی آن‌ها اطلاعاتی رسمی منتشر نشده است.

این در حالی است که به تازگی سیدمسعود اطیابی کارگردان فیلم سینمایی «دینامیت» در گفتگو با صبا از فروش ۱۱ میلیارد تومانی فیلمش در اکران آنلاین خبر داده است، اما درباره این فیلم آماری از سوی فیلیمو و نماوا اعلام نشده است.

همچنین خبرنگار صبا در هفته‌های گذشته پیگیر دریافت آمار بلیت‌فروشی از پلتفرم‌ها بوده، اما این تلاش بی‌ثمر مانده است.

در دو سال گذشته که طرح اکران آنلاین در پلتفرم‌ها راه‌اندازی شده، برای شماری از فیلم‌ها اغلب در ماه‌های ابتدایی این طرح آمارهای بلیت‌فروشی اعلام شد. مثلا برای فیلم «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا که آغازگر اکران آنلاین بود، آمار بلیت‌فروشی پس از ۲۴ ساعت و خبر یک میلیاردی شدن فیلم اعلام شد.

پس از مدتی بنا بر این شد که فیلم‌ها تنها ۲۸ روز اکران آنلاین شوند و تنها آمار نهایی بلیت‌فروشی آن‌ها به انتشار برسد، اما روند شفافیت تا همین اندازه نیز ادامه نیافت و مدت‌هاست هیچ آمار رسمی از سوی پلتفرم‌ها درباره بلیت‌فروشی اکران آنلاین منتشر نشده است.

این در حالی است که بسیاری از مخاطبان انتظار دارند پلتفرم‌ها که در بستر اینترنت به بلیت‌فروشی می‌پردازند و آمارها را به صورت لحظه‌ای در اختیار دارند، نه فقط در پایان اکران آنلاین هر فیلم، بلکه در میانه اکران نیز آمارها را در اختیار کاربران قرار دهند. آمار بلیت‌فروشی و استقبال مردمی، یکی از راه‌های اصلی مخاطبان برای تصمیم‌گیری درباره خرید بلیت و تماشا فیلم‌هاست.

بیشتر بخوانید

از کار افتادن سامانه مجوزهای سازمان سینمایی/ اطلاعاتی که از دسترس خارج شد

توقف ۶ ماهه انتشار گزارش‌های شفاف‌سازی سازمان سینمایی/ خزاعی شفافیت را بازمی‌گرداند؟

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است