به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی، مهدی دهقان نیری مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه جام جم با اشاره به کارنامه تلویزیون در برنامهسازی برای نوجوانان گفت: شبکه دو سیما یک سالها پیش وظیفه تولید محتوا و حتی تله فیلم را برای نوجوانان برعهده داشت و تعداد سریالهایی که برای این نسل تولید میشد هم قابل توجه بود. برنامههای ترکیبی متعددی هم مانند «عقیق»، «نیمرخ»، «نردبان»، «اکسیژن» و … برای مخاطبان نوجوانان روی آنتن شبکه دو میرفت.
وی با اشاره به برنامه «تا اوج» شبکه استانی همدان به عنوان یکی دیگر از فعالیتهای تلویزیونی در حوزه نوجوانان، بیان: همراه با دسته بندی شبکههای سراسری سیما به شبکههای اختصاصی مانند شبکههای نهال، امید و پویا تولیدات شبکههای تلویزیونی هم متفاوت شد. بیشتر برنامههای کودک و نوجوان به شبکههای اختصاصی راه پیدا کرد و شبکه امید مسئول تولید برنامه و محتوا برای نوجوانان شد.
دهقان نیری درباره فعالیتهای شبکه جام جم برای کودکان و نوجوانان گفت: شبکه جام جم اما وضعیت متفاوتی دارد و باتوجه به مخاطبان آن که ایرانیان خارج از کشور هستند، برای کودکان و نوجوانان برنامههای متناسب آنها را مانند زبان فارسی و ایران شناسی را برای آموزش آنها تولید میکنند.
وی با اشاره به اینکه جمعیت نوجوانان رو به کاهش است و این مساله اهمیت تربیت آنها را بالا میبرد، افزود: اینکه چرا برنامههای فعلی حوزه کودک و نوجوان در زمان حاضر سر و صدا نمیکنند دلایل مختلفی دارد؛ از رشد شبکه مجازی بگیرید تا فعالیت نکردن برنامهسازان در امر مهم برندسازی و در این شرایط نیاز به تولید محتوای ویژه برای نوجوانان احساس میشود.
مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه جام جم در پایان درباره سریال «خانه دوست» که شبهای ماه رمضان از این شبکه پخش میشود، توضیح داد: ما در برنامه ترکیبی نمایشی «خانه دوست»، محور را روی ایدهآلها قرار دادیم تا نوجوان بداند حالت ایده آل درس خواندن، دوست پیدا کردن، زندگی کردن و … چیست؟ برای ارائه ایدهآلها هم از احادیث ائمه و آیات قرآن و نظرات اساتید دانشگاه و کارشناسان حوزه کودک و نوجوان استفاده کردیم و تا امروز بازخوردهای خوبی را هم شاهد بودهایم.
انتهای پیام/
There are no comments yet