شغل های فنی پردرآمد با بازار کار همیشگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۴

شغل های فنی پردرآمد با بازار کار همیشگی

دو عامل بسیار مهم در انتخاب شغل، درآمد بالا و بازارکار خوب در زمان حال و آینده است چون ورود به یک حرفه نیازمند سرمایه گذاری مالی و زمانی زیادی است.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، انتخاب شغل یکی از سرنوشت ساز ترین و مهم ترین تصمیماتی است که باید در زندگی بگیریم. اگر شما هم می خواهید با شغل های فنی پردرآمد با بازار کار همیشگی آشنا شوید، حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

دو عامل بسیار مهم در انتخاب شغل، درآمد بالا و بازارکار خوب در زمان حال و آینده است. چون ورود به یک حرفه نیازمند سرمایه گذاری مالی و زمانی زیادی است، شما باید مطمئن شوید که می توانید تا چندین سال از شغل انتخابی خود درآمد خوبی کسب کنید و پیشرفت کنید.

ما در این مقاله به شغل های فنی پردرآمد با بازار کار همیشگی می پردازیم. این شغل های پردرآمد فنی حرفه ای علاوه بر داشتن بازارکار عالی و درآمد بالا، از آینده شغلی بسیار خوبی برخوردار هستند و به اصطلاح همیشه مشتری دارند.

شغل های پردرآمد فنی حرفه ای

درست است که درآمد بالا و آینده شغلی خوب دو تا از ویژگی های بسیار مهم در انتخاب شغل هستند. اما اهمیت علاقه و استعداد را نباید دست کم بگیریم. به عقیده برخی افراد تنها در صورتی در زندگی احساس رضایت و خوشحالی می کنیم که به دنبال شغل مورد علاقه خود برویم. البته بعضی دیگر هم معتقدند داشتن استعداد در یک شغل باعث می شود راحت تر در آن به موفقیت برسیم و همین موفقیت باعث ایجاد علاقه و رضایت در ما می شود.

فرقی نمی کند شما طرفدار کدام دسته باشید. این که با جستجوی عباراتی مثل ” شغل های فنی پردرآمد” یا “کدام شغل های پردرآمد فنی بهتر هستند” به این مقاله رسیده اید، یا عنوان این مقاله شما را ترغیب کرده تا روی آن کلیک کنید، نشان می دهد که کار های فنی را دوست دارید.

یکی از پولساز ترین کسب و کار ها در ایران و اکثر کشور ها، مشاغل دسته فنی هستند و همیشه هم همینطور بوده است. مشاغل فنی از ضروری ترین مشاغل در جامعه هستند و از شغل های پیچیده تا شغل های ساده اما پر درآمد را در بر می گیرند.

۱٫ شغل تعمیرات موبایل

فکر می کنید در آینده نزدیک روزی خواهد رسید که با گوشی موبایل کاری نداشته باشیم؟ اصلا می توانید دنیایی را تصور کنید که در آن هیچکس از گوشی هوشمند استفاده نکند؟ غیرممکن به نظر می رسد. به همین دلیل است که با قاطعیت می گوییم شغل تعمیرات موبایل از آن شغل هایی است که نه تنها نیاز به آن کم نمی شود، بلکه روز به روز بیشتر هم خواهد شد.

تعمیرکار موبایل شخصی است که کاملا با نحوه کارکرد و قطعات موبایل آشنا است و می تواند موبایل های مختلف را عیب یابی و تعمیر کند. تعمیرکاران موبایل شیوه های عیب یابی گوشی را می دانند و می توانند ایراد گوشی را پیدا کرده و حل کنند. گوشی های هوشمند از دو بخش تشکیل شده اند، بخش سخت افزاری که همان بدنه و قطعات فیزیکی گوشی مثل اسپیکر و دوربین است و بخش نرم افزاری که همان سیستم عامل و نرم افزار های گوشی است.

هم بخش سخت افزاری و هم بخش نرم افزاری گوشی ممکن است خراب شود. بنابراین ما دو شاخه در شغل تعمیرات موبایل داریم:

تعمیرات سخت افزار موبایل

و تعمیرات نرم افزار موبایل

به علت تخصصی بودن این دو حوزه، تعمیرکاران حرفه ای موبایل معمولا یکی از این دو شاخه را انتخاب می کنند. البته تعمیرکار سخت افزار موبایل باید دانش نسبی ای از نرم افزار موبایل داشته باشد و برعکس.

برای اطلاع از شرایط و هزینه آموزش تعمیرات موبایل تا انتهای مقاله را بخوانید.

 

۲٫ شغل تعمیرات برد الکترونیکی

اگر به کار های فنی علاقه داشته باشید، حتما اطلاع دارید که در اکثر لوازم برقی از برد الکترونیکی استفاده شده است. از گوشی هوشمند، تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر و ساعت هوشمند بگیر تا لوازم منزل مثل یخچال و لباسشویی و حتی لوازم صنعتی و تجهیزات پزشکی.

پس یک تعمیرکار برد الکترونیکی می تواند در حوزه های گسترده ای فعالیت کند و درآمد بالایی به دست آورد. همانطور که دیدیم، کاربرد گسترده برد های الکترونیکی در صنایع مختلف، تضمین کننده بازارکار و آینده شغلی عالی شغل تعمیرات برد الکترونیکی است. تقاضا برای تعمیرات برد الکترونیکی روز به روز در حال افزایش است و بازار کار تعمیرکاران برد الکترونیکی از رونق خوبی برخوردار شده. متخصص تعمیرات برد الکترونیکی می تواند در قالب استخدامی یا مستقل به فعالیت بپردازد.

برد های الکترونیکی ساختار ظریف و پیچیده ای دارند و کار با آن ها نیازمند مهارت و تجربه بالا است. یک تعمیرکار موفق برد های الکترونیکی باید در زمینه الکترونیک، قطعه شناسی، قطعه برداری و مونتاژ قطعات روی برد و … دانش و تخصص زیادی داشته باشد. اولین قدم برای ورود به شغل پردرآمد فنی تعمیرات برد الکترونیکی، شرکت در یک دوره آموزش مهندسی معکوس برد های الکترونیکی معتبر و جامع است.

۳٫ شغل تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ

شغل تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ یکی از شغل های فنی پردرآمد با بازارکار همیشگی است که طرفداران زیادی دارد. همانطور که تا اینجا دیدیم، زمانی که تقاضا و نیاز جامعه به یک دستگاه یا قطعه الکترونیکی زیاد باشد، شغل تعمیرات آن دستگاه یا قطعه از بازارکار خوبی برخوردار می شود. کامپیوتر هم مثل موبایل و برد الکترونیکی، اهمیت و کاربرد زیادی در زندگی روزمره ما دارد.

تعمیرکار کامپیوتر خدماتی از جمله تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری انواع کامپیوتر، ارتقا کامپیوتر، نصب نرم افزار، عیب یابی کامپیوتر، و سر هم بندی کیس را ارائه می کند. اشخاصی که در حوزه تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ فعال هستند، هم به صورت استخدامی و هم به صورت شخصی می توانند کسب درآمد کنند. علاوه بر مشتریان معمولی، می توانید با سازمان ها و شرکت های مختلف نیز همکاری کنید.

تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ از بازار کار و درآمد بسیار خوبی برخوردار است و پیش بینی می شود که آینده شغلی مناسبی داشته باشد. علت آن هم کاربرد روزافزون کامپیوتر در زندگی شخصی، دانشگاه ها و مدارس، شرکت ها و همه کسب کار ها است. با توجه به اینترنتی شدن همه مشاغل، پیش بینی می شود که نیاز به داشتن کامپیوتر و لپ تاپ در سال های آینده بیشتر و بیشتر شود.

طبیعتا در صورت ایراد پیدا کردن کامپیوتر و لپ تاپ، یا در صورت نیاز به ارتقا سیستم های قدیمی، به تعمیرکاران حرفه  ای و متخصص کامپیوتر نیاز داریم. اگر همین حالا اقدام کنید و در یک دوره معتبر آموزش تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر شرکت کنید، می توانید یکی از این متخصصین باشید و از این شغل درآمد خوبی به دست آورید.

بهترین رشته های فنی حرفه ای برای کسب درآمد

یکی از بهترین و معتبرترین روش های کسب دانش و تجربه لازم برای ورود به حرفه های گفته شده، شرکت در دوره های آموزشی فنی در آموزشگاه های معتبر کشور است. شما می توانید در آموزشگاه های معتبر تحت نظر سازمان فنی حرفه ای، آموزش تعمیرات موبایل، کامپیوتر و برد را بگذرانید و پس از اتمام دوره با شرکت در آزمون فنی حرفه ای، مدرک معتبر این سازمان را دریافت کنید.

دیپلم فنی حرفه ای یکی از معتبرترین مدارک در حوزه فنی و تعمیراتی است که حتی در بسیاری از موارد، برای دریافت ویزای کاری و مهاجرت هم کاربرد دارد. البته مهارت و تجربه از دریافت مدرک مهم تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه آموزش تعمیرات کامپیوتر و سایر رشته های ذکر شده و نحوه برگزاری کلاس ها، با شماره زیر تماس بگیرید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000