سردار منتظرالمهدی شمایل سریال‌های پلیسی را تغییر داد

به گزارش صبا؛ مجید واشقانی بازیگر سینما و تلویزیون که در نقش‌های پلیسی زیادی بازی کرده است، در خصوص تاثیر سردار منتظر المهدی در روند ساخت سریال به «صبا» گفت: من ۵ فیلم با ژانر پلیس بازی کردم که در سه سریال «میکائیل» ، «ماتادور» و «آمین» با همکاری ناجی هنر در نقش پلیس بازی کردم و تقریبا در بین بازیگران بیشترین ژانر پلیس را کار کردم. در این سه فیلم که جز سریال‌های پربیننده بود، از این بابت که اقبال عمومی داشت برای من موفقیت محسوب می‌شود. نقش پلیسی بازی کردن بسیار کار سختی است. وقتی پلیس در مرکز داستان قرار دارد، همه امور باید کارشناسی شده رعایت شود، چون هم یک کارکتر پلیسی داری و هم یک کارکتر داستانی و شما معرف پلیس هستی.

واشقانی درباره عملکرد سردار منتظرالمهدی؛ معاون اجتماعی ناجا در روند ساخت سریال‌های پلیسی گفت: من به جرات می‌توانم بگویم که در این ۵ سریال دائما کارشناسان پلیس در نوع برخورد، رفتار، گفتار، حتی تیپ و استایل تاکید داشتند؛ چیزی که شاید قبل خیلی مهم نبود. چندین بار از نزدیک با سردار در حین تصویربرداری و قبل سریال صحبت شد و به شدت سردار تاکید داشت که این پلیس باید دلنشین و سمپاد باشد تا مردم ‌چهره واقعی پلیس را ببینند و کارهای که ساخته می‌شود هم آموزشی برای پلیس باشد و هم‌معرف یک پلیس درست و قانونمند برای مردم.

وی ادامه داد: سردار منتظر المهدی یک خوش سلیقگی را در عرصه فیلم‌های پلیسی وارد کرد که شکل و شمایل آن‌ها را تغییر داد و سریال‌ها پربیننده شد. این نشان از درایت و مدیریت قوی سردار بود.  چون سردار جدا از کارکتر پلیس، سریال‌سازی و اصول سریال را می‌شناخت. الان هم باید همین روند ادامه پیدا کند که علاوه بر شخصیت پلیس با سریال سازی آشنا باشد. مثل بسیاری از کارشناسانی که سر سریال ها حضور دارند. این‌پوست اندازی در سریال‌های پلیسی با حضور سردار منتظرالمهدی اتفاق افتاد. بعضی از اثرها پلیسی به دلیل شتاب زدگی موفق نمی‌شود.

واشقانی درباره شخصیت منتظرالمهدی افزود: سردار قبل از اینکه پلیس باشد، یک آدم فرهنگی و فیلم‌شناس قهار است و هرجا باشد بلاشک این روند را ادامه خواهد داد.