فیلمبرداری «ننه خُضَیره» به پایان رسید/ قصه نان زهردار | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷

فیلمبرداری «ننه خُضَیره» به پایان رسید/ قصه نان زهردار

فیلمبرداری فیلم کوتاه «ننه خُضَیره» به کارگردانی سعید کریمی و تهیه کنندگی بِهسا صابری به پایان رسید.

به گزارش صبا، فیلم کوتاه «ننه خُضَیره» به نویسندگی و کارگردانی سعیدکریمی و تهیه‌کنندگی بهسا صابری و با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با پایان فیلمبرداری، وارد مراحل فنی شد و به زودی آماده پخش می شود.

سعید کریمی کارگردان فیلم «ننه خُضَیره» اظهار کرد: هرگز نباید از حماسه مقاومت یک ملت غافل شویم. جنگ هیچگاه تصویر زیبایی از خود به جا نمی‌گذارد اما در این میان دفاع از ناموس و وطن مورد ستایش تمام جوامع بشری بوده و هست. قصه ننه خضیره یکی از هزاران ماجرای غم انگیز در تاریخ جنگ های بشری است؛ روایت زنی که تا پای جان زنانه جنگید.

وی در ادامه گفت: هدف از ساخت این اثر برای من به تصویر کشیدن اتفاقات ناگوار جنگ و در پی آن آسیب های فراوان به انسان‌هایی بود که با این عمل ناپسند مواجه شدند و در نهایت تاثیر جنگ بر انسان‌های عصر حاضر است.

او همچنین اظهار کرد: در اینجا باید از حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا افتخاری مدیر کل اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تشکر کنم که در تولید این اثر به ما کمک ویژه ای کردند.

سعید کریمی در پایان خاطرنشان کرد: «ننه خضیره» روایتگر قصه زنی‌ست که در یکی از روستاهای هویزه برای انتقام از کسانی که به عروس و خانواده‌اش تجاوز کرده بودند، نانی را می پزد و درون آن زهر می‌ریزد و عراقی‌ها مجبورش می‌کنند از نانی که پخته بخورد و او هم برای اینکه آن‌ها شک نکنند، اول خودش نان آلوده را می‌خورد. اینگونه بود که حماسه ننه خضیره شکل گرفت.

در این فیلم بازیگرانی همچون شاناز خلفی، سیدجاسم موسوی، مرتضی قراغانی، غزال انصاری، سحر کرمپور، حمیدرضا قراغانی و … به ایفای نقش پرداخته اند.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از تهیه کننده: بِهسا صابری، نویسنده و کارگردان: سعید کریمی، مدیر تولید: فرهاد مصباح، مدیر فیلمبرداری: علیرضا دهقان، مدیر صدابرداری: میلاد فتوحی، مدیر گریم: فرشاد تندنویس، طراح صحنه: امیر بهبودنیا، دستیار کارگردان: بهسا صابری، بازیگردان: اکبر آیین، منشی صحنه: سیدمسعود روستا.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است