جزییات برنامه گرامیداشت روز دوبله با قدردانی از پیشکسوتان دوبلاژ

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای خانواده، گرامیداشت روز دوبله با حضور جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرضه هنر صداپیشگی با نمایش خلاصه فیلم سینمایی «نخستین وعده دیدار» و قدردانی از دوبلورهای این فیلم روز پنجشنبه 22 اردیبهشت 1401 ساعت 15 در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

همچنین نمایش فیلم «صداهای آسمانی» به یاد درگذشتگان هنر دوبله از جمله شهلا ناظریان و رفعت هاشم‌پور، اجرای موسیقی توسط نادر گهرسودی، سخنرانی احمد کاظمیان با موضوع «همگرایی و اتحاد دوبلاژ» سخنرانی شیوا مقدم رییس فرهنگ‌سرای خانواده و نمایش فیلم «مصائب یک گوینده» از دیگر بخش‌های این برنامه است.

در ادامه برنامه گرامیداشت روز دوبله از بزرگان و پیشکسوتان دوبلاژ از جمله سعید مظفری، تورج نصر، امیرهوشنگ زند، سعید مقدم‌منش، ایوب شهبازی از دوبلورهای پیشکسوت و بهروز رضوی و محمد نظری گوینده، احمد ژیرافر نویسنده، ابوالفضل توکلی و امین حاج‌بابا مستندساز قدردانی می‌شود.

ایرانیان برای اولین بار هنگام اکران فیلم «نخستین وعده‌ی دیدار» در اردیبهشت 1325، صدای دوبله شده را شنیدند، روزی که بازیگران فرانسوی به زبان فارسی در سینما کریستال سخن گفتند این روز، نقطه‌ی آغاز دوبله به زبان شیرین پارسی بود و به همین دلیل، می‌توان آن را روز دوبله و گویندگی در کشورمان نامید.

گرامیداشت روز دوبله به همت سایت چکاوا، استودیوی سکوت و همکاری فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

فرهنگسرای خانواده در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی محله یوسف‌آباد، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است.

انتهای پیام/