برگزیدگان نهمین جشنواره تکنوازی تار و سه تار اعلام شد/ تجلیل از حسن ناهید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۹

برگزیدگان نهمین جشنواره تکنوازی تار و سه تار اعلام شد/ تجلیل از حسن ناهید

همزمان با برگزاری اختتامیه نهمین جشنواره تکنوازی تار و سه تار، اسامی برگزیدگان سه رده سنی نوجوان، جوان و بزرگسال اعلام شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای بهمن، آیین اختتامیه نهمین جشنواره تکنوازی تار و سه تار، پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت از ساعت ۱۹ و باحضور جمعی از بزرگان موسیقی کشور و عموم علاقه‌مندان به ساز تار و سه تار در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید آوینی فرهنگسرای بهمن  برگزار شد.

از آغاز فراخوان ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و اسفندماه ۱۴۰۰ کار بازبینی آثار آغاز شد. در مرحله بازبینی، ۱۷۰ اثر برای رقابت در بخش نهایی انتخاب شدند و مرحله نهایی رقابت طی روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن مبارک فرهنگسرای بهمن برگزار شد که اسامی هنرمندان برگزیده در اختتامیه این جشنواره اعلام شد.

هیات داوران، در بخش ساز تار و در رده سنی الف «۷ تا ۱۲ سال»، با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی، حسین حسن‌زاده رستمی را حایز رتبه اول، دانیال دشتی را حایز رتبه دوم و آروین محمدی را حایز رتبه سوم دانستند و  از آریا داودی، هستی جعفری نعیمی و الینا غلامعلی تقدیر کردند.

در بخش تکنوازی تار و در رده سنی ب «۱۳ تا ۱۹ سال»، هیات داوران، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به ترتیب به اشکان نایبی به عنوان رتبه اول، اشکان شاهسون به عنوان رتبه دوم و سیدحسین امینی و آناهیتا ندری به عنوان رتبه سوم مشترک اهدا کردند. همچنین احمدرضا منفرد و صادق سعید شبانی و چلیپا روزبهانی به عنوان نفرات شایسته تقدیر این بخش اعلام شدند.

در همین بخش و در رده سنی ج «۲۰ سال به بالا»، لوح تقدیر و جایزه نقدی هیات داوران به پوریا سلیمانی به عنوان رتبه اول، یوسف حیدری به عنوان رتبه دوم رسید، هیات داوران در این بخش هیچ یک از شرکت کنندگان را شایسته رتبه سوم ندانستند. محمدرضا صالحی، ارغوان آرمان‌فر و ادریس طاهرخانی به عنوان نفرات شایسته تقدیر این بخش معرفی شدند.

هیات داوران در بخش ساز سه تار، لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره را در رده سنی الف «۷ تا ۱۲ سال»، به اسرا جعفری مقدم به عنوان رتبه اول، نیکی نسیمی به عنوان رتبه دوم و محمد متین علیزاده به عنوان رتبه سوم اهدا کردند. آپامه سجودی و پارسا صدری نفرات شایسته تقدیر این بخش بودند.

هیات داوران در بخش ساز سه تار و در رده سنی ب «۱۳ تا ۱۹ سال»، مهدی حسنی خورشیدی را حایز رتبه اول، کیانوش روشن را حایز رتبه دوم و ابوالفضل قاسمی را حایز رتبه سوم دانستند. هیات داوران در این بخش از نوید بیات تقدیر کردند.

هیات داوران در رده سنی ج «۲۰ سال به بالا»، لوح تقدیر و جایزه نقدی را سهراب ابراهیمی به عنوان رتبه اول، جاوید افشارپور به عنوان رتبه دوم و فرزاد سلیمانی و امیرمحسن حجازی مشترکا به عنوان رتبه سوم اهدا کردند. نفرات شایسته تقدیر این بخش، سید محمد حسان امامی و سعید قادری بودند.

خیرمقدم و سخنرانی این جشنواره توسط علی‌اصغر خسروی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۶ و رییس فرهنگسرای بهمن انجام شد و وظیفه ارایه گزارشی از روند اجرای جشنواره برعهده کیوان ساکت دبیر افتخاری نهمین جشنواره تکنوازی تار و سه تار بود.

اجرای گروه کُر فرهنگسرای بهمن، اجرای کنسرت ارکستر وزیری به سرپرستی استاد کیوان ساکت و تجلیل از حسن ناهید از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است