یونسکو آثار نویسندگان ایرانی را معرفی می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۶

یونسکو آثار نویسندگان ایرانی را معرفی می‌کند

دبیرکل کمیسیون فرهنگی یونسکو در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از مشارکت این مجموعه در معرفی آثار نویسندگان و شعرای ایرانی خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون فرهنگی یونسکو در حاشیه برگزاری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کمیسیون فرهنگی یونسکو به واسطه رسالت خود از کتاب‌های تولیدی نویسندگان حمایت ویژه دارد.

وی با اشاره به انتشار ۱۸۰ عنوان کتاب نویسندگان ایرانی در یونسکو، بیان کرد: در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آخرین تولیدات در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

دبیرکل کمیسیون فرهنگی یونسکو با بیان اینکه سال گذشته مجموعه «ایرانشهر» شامل اسناد تاریخ ایران اسلامی به همراه آثار نویسندگان معاصر و کلاسیک توسط یونسکو منتشر شده بود، ادامه داد: این آثار در نمایشگاه کتاب معرفی می‌شوند.

ایوبی حضور در نمایشگاه را فرصت مغتنمی برای آشنایی اهالی فرهنگ با دستاوردهای مکتوب نویسندگان و شعرا دانست و گفت: به دلیل اینکه کتاب‌های منتشره در یونسکو بیشتر در حوزه فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران است، بی‌شک با استقبال مواجه خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به فعالیت مجدد نشر یونسکو در سال ۱۴۰۰ برگزاری نمایشگاه کتاب را به فال نیک گرفت و توضیح داد: در راستای معرفی فرهنگ و تاریخ ایران زمین حمایت از نویسندگان را در دستور کار داریم.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است