چطور ریمل اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۴

چطور ریمل اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

چشم از حساس‌ترين اعضاي بدن است و نياز به مراقبت خاص دارد بنابراین محافظت از چشم‌ها در برابر وسایل آرایشی اهمیت بسیار زیادی دارد.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، یکی از چالش هایی که همیشه برای خرید ریمل پیش رو داریم، تشخیص ریمل اصل از تقلبی است. به ویژه با بالا رفتن قیمت انواع لوازم آرایشی، ریمل های تقلبی جولان بیشتری در بازار داده و خرید یک ریمل مطمئن و اصل، با حساسیت بیشتری همراه شده است. قطعا به دلیل حفظ سلامت چشم ها و مژه ها، اهمیت زیادی دارد که از ریمل های اصل استفاده کرده و هیچ گونه ریسکی را در این خصوص با به کار بردن ریمل تقلبی متحمل نشویم.

اگر شما نیز برای خرید ریمل و تشخیص اصل از تقلبی بودن آن، مردد هستید؛ این مطلب را دنبال کنید.

تشخیص ریمل اصل از تقلبی

برای تشخیص ریمل اصل از تقلبی، نکات زیر را در نظر بگیرید.

به بسته بندی ریمل توجه کنید

یکی از نکات بسیار مهمی که کمک می کند تا بتوانید ریمل اصل را از تقلبی تشخیص دهید، بسته بندی ریمل است. توصیه می کنیم از پیش بسته بندی درست ریمل را در وب سایت تولیدکننده بررسی کرده و پیش از خرید این مورد را با بسته بندی ریمل جدید، تطابق دهید.

قطعا مجموعه هایی که نسبت به تولید ریمل های تقلبی از یک برند اقدام می کنند، بسته بندی مشابه با بسته بندی اصلی را برای محصولات خود در نظر گرفته اند. با این همه کمی دقت و ریزبین شدن در بسته بندی ریمل، به شما کمک می کند تا مشکلات مختلفی در آن چون مخدوش بودن هولوگرام، لوگو و … را دریابید. به طور مثال برای خرید ریمل میبلین اصل این موضوع کاملا کمک کننده خواهد بود.

البته متاسفانه همیشه به این روش نمی توان ریمل اصلی را از تقلبی تشخیص داد و برخی از تولیدکنندگان محصولات تقلبی، به ویژه در سال های اخیر، به تبحر بالایی در کپی برداری از بسته بندی نمونه اصلی دست یافته اند.

به نوشته های روی ریمل دقیق شوید

اگر تولیدکننده ریمل در خصوص بسته بندی تمام مهارت و ظرافت خود را به خرج داده باشد، هنوز این شانس برای شما وجود دارد که با دقت کامل روی نوشته های ریمل، متوجه نکاتی شوید. در بسیاری موارد دیده شده که در ریمل های تقلبی، نوشته های روی بدنه آن کمرنگ بوده یا به دلیل ضعیف بودن چاپ، بخشی از آن ها پاک شده است. حتی در مواردی جالب، این نوشته ها با چیزی که روی ریمل اصل درج شده، متفاوت هستند و اگر شما نمونه اصلی ریمل قبلی خود را همراه داشته باشید، شانس زیادی در تشخیص تقلبی یا اصل بودن ریمل جدید خواهید داشت.

فریب قیمت را نخورید

همه ما از خرید یک جنس ارزان قیمت خوشحال می شویم و این بدترین نقطه است که می توان در دام اجناس و به طور خاص لوازم آرایشی فیک و تقلبی افتاد. با گران شدن لوازم آرایشی، از خرید یک ریمل ارزان تر از قیمتی که انتظار آن را داشتید، بسیار خوشحال خواهید شد! اما اگر بدانید که این ریمل تقلبی بوده و موجب آسیب رسیدن به مژه ها و بدتر از آن چشم های شما خواهد شد، چه می گویید!

قطعا نمی خواهید به قیمت صدمه رسیدن به مژه ها و چشم هایتان، مبلغ کمتری برای خرید یک ریمل بپردازید. با این حساب هرگز از پایین تر بودن قابل توجه قیمت یک ریمل با محصول مشابه، به وجد نیامده و حتما چند و چون این ماجرا را دنبال کنید. گاهی اوقات برخی از فروشنده ها ریمل ها و دیگر محصولات آرایشی را به دلایلی در فروش ویژه خود قرار داده و این باعث می شود که با تخفیف قیمتی مواجه باشید. اما در شرایطی دیگر به طور کلی فروشنده قیمت بسیار پایین تری برای محصولات خود در نظر گرفته است که باید این تفاضل قیمتی برای شما جای یک علامت سوال باشد!

به طور مثال نباید به هیچ وجه انتظار داشته باشید که برای خرید ریمل لورال اصل مبلغ کمتری به شما پیشنهاد شود. در این صورت حتما نسبت به اصالت محصول تردید کنید.

برس محصول را بررسی کنید

یک نقطه ضعف قابل توجه در ریمل های تقلبی، برس های این محصولات است. اگر پیش تر برس ریمل مورد نظر خود را در وب سایت تولیدکننده دنبال کرده و از مدل و طرح آن مطلع باشید، به راحتی فرصت آن را دارید که برس ریمل جدید را نیز با آن مطابقت داده و به این شکل از اصل یا تقلبی بودن کالا مطمئن شوید.

از فروشنده معتبر خرید خود را انجام دهید

یکی از ساده ترین روش ها برای این که به جای نگرانی بابت اصل یا تقلبی بودن ریمل، تنها محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را خریداری کنید؛ خرید کردن از فروشنده یا فروشگاه معتبر است. در صورتی که شما خرید ریمل را از یک فروشگاه فیزیکی یا اینترنتی معتبر و دارای شهرت کافی انجام دهید، از این جهت اطمینان خاطر خواهید داشت. در واقع فروشگاه به جای شما وسواس لازم برای اصل بودن محصولات را به خرج داده و تک تک لوازم آرایشی را از منابع و واردکننده ها یا تولیدکننده های معتبر انجام داده است. به طور نمونه اگر قصد خرید ریمل از برند لانکوم را داشته باشید؛ با دنبال کردن ریمل های این برند در یک فروشگاه اینترنتی معتبر، می توانید تنها نسبت به قیمت ریمل لانکوم در مدل های مختلف و مشخصات آن ها، دقیق شده و دغدغه ای بابت اصل یا تقلبی بودن کالا نداشته باشید.

یک نکته مهم

از خرید ریمل های باز شده و آن هایی که بسته بندی پلمپ ندارند، جدا خودداری کنید. حتی در صورتی که ریمل اصل باشد، به این شکل امکان آلودگی وجود دارد. در بهترین حالت نیز ریملی را خریداری می کنید که بابت بارها باز و بسته شدن، مقداری از مایه داخل آن خشک شده و کیفیت پایین تری برای آرایش چشمی خواهد داشت.

نتیجه گیری

روش های مختلفی برای تشخیص ریمل اصل از تقلبی وجود دارد که در بالا به کاربردی ترین آن ها پرداختیم. شما برای تشخیص دادن یک ریمل کاملا اصل از نمونه فیک آن، از چه روش هایی استفاده کرده و چه نکات دیگری را به فهرست بالا اضافه می کنید؟

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است