سیزده ماموریت موسسه سینماشهر به منظور توسعه و تجهیز سینماهای کشور | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۱
برنامه پنج ساله موسسه سینماشهر از سوی رییس سازمان سینمایی ابلاغ شد؛

سیزده ماموریت موسسه سینماشهر به منظور توسعه و تجهیز سینماهای کشور

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی برنامه پنج ساله موسسه سینماشهر و خط مشی و خطوط کلی فعالیت‌های این موسسه را در دوره جدید ابلاغ کرد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی خط مشی و خطوط کلی فعالیت‌های موسسه سینماشهر را در دوره جدید ابلاغ کرد و بر این اساس این خط‌مشی‌ و خطوط کلی فعالیت‌ها در راستای طرح تحول کلان سازمان سینمایی و مبتنی بر سه اصل مهم قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری طراحی، تدوین و ابلاغ شده است.

در برنامه ابلاغی موسسه سینماشهر سیزده ماموریت در راستای عدالت فرهنگی، توسعه و تقویت زیرساخت‌ها و اهتمام ویژه به مناطق کم برخوردار و متناظر به ۲ اصل اساسی عرصه سینما: امکانات سخت افزاری (محیط سینما و تجهیزات نمایش) و امکانات نرم افزاری (پخش فیلم‌های مناسب با هدف جذب مخاطب عام جامعه)  مشخص شده است.

حمایت از احداث، ایجاد، بازسازی، بهینه سازی و نوسازی سالن‌های نمایش فیلم و سینماها، حمایت از ارتقای فناوری تجهیزات سمعی و بصری سالن‌های سینما و نمایش، حمایت از آثار سینمایی در حال اکران از طرق مختلف تبلیغات و اطلاع رسانی، حمایت از ایجاد شهرک سینمایی دیجیتال، استودیوها و لابراتوارهای مدرن و زیرساخت‌های مربوط به این صنعت، کمک به برگزاری نمایشگاه تجهیزات حرفه ای حوزه سینما، حمایت از توسعه دفاتر پشتیبانی فنی و تجهیزاتی سینماها، حمایت از سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) و برنامه ریزی برای توسعه سامانه‌های فروش بلیت، برنامه ریزی برای ایجاد بستر و ساخت خانه جشنواره‌های سینمایی کشور، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و صنعتگران داخلی در خصوص تأمین ملزومات سالن سینما و نمایش، ایجاد «باشگاه مشتریان سینمای ایران» و «سینما کارت»، برنامه ریزی برای عقد تفاهمنامه با مدیران ارشد استان‌های سراسر کشور برای ساخت «سینماهای فرهنگ»، ارائه تسهیلات کم بهره به سازندگان و توسعه دهندگان سینماهای کشور ازجمله مهم ترین ماموریت‌های موسسه سینماشهر در این دوره تعریف شده است.

خلاصه مدیریتی سند چشم‌انداز و ماموریت‌های مهم موسسه سینماشهر به شرح زیر است:

«مؤسسه سینما شهر:
مؤسسه سینما شهر مؤسسه ای فرهنگی، غیرتجاری و عام المنفعه دارای شخصیت حقوقی مستقل در سال ۱۳۷۳ شروع به فعالیت کرده است مؤسسه سینما شهر مفتخر است در بخش های مختلف سینمایی از جمله بازسازی و نوسازی فیزیکی، مدرنیزاسیون سینماهای کشور به تجهیزات صوت و نمایش جدید، نمونه سازی سالن‌های سینمایی، حمایت ویژه متقاضیان احداث پروژه‌های سینمایی و چند سالنه کردن سینماهای کشور، فعالیتی مستمر و چشمگیر داشته باشد و در دوره جدید هم با سرلوحه قراردادن سه محور راهبردی سازمان سینمایی کشور (قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری) و با اهتمام ویژه به رویکرد عدالت فرهنگی نسبت به توسعه و تقویت زیرساخت‌های سینمایی در مناطق و شهرستان‌ها گام بر می دارد.

این مؤسسه در تلاش است با ایجاد ارتباط با شرکت‌ها و کمپانی های بزرگ که در امر تولید تجهیزات و ادوات سینمایی فعالیت دارند، ضمن کسب اطلاع از آخرین دستاوردها در عرصه سینما و استفاده بهینه از آن، دست اندرکاران سینما را با پیشرفت های اخیر این صنعت آشنا کند و با ایجاد انگیزه در بین دست اندرکاران در استفاده از این تجهیزات که نتیجه آن همان رونق سینما و جذب مخاطبان جدید می باشد باعث ایجاد تحول جدیدی در عرصه سینما گردیده و بسیاری از سینماهای کشور را نیز از خطر تعطیلی نجات دهد.

بی‌تردید باید اعتراف کرد که لازمه موفقیت در عرصه هنر سینما ایجاد محیطی مدرن، کارآمد و جاذب مخاطب است.

به عبارتی دیگر عرصه سینما نیازمند دو اصل اساسی است:

۱) امکانات سخت افزاری (محیط سینما و تجهیزات نمایش)
۲) امکانات نرم افزاری (پخش فیلم‌های مناسب با هدف جذب مخاطب عام جامعه)

با عنایت به این ۲ اصل اساسی می توان امیدوار بود، بار دیگر مردم و مخاطبان سینما را مجذوب سالن‌های سینما کرده تا این بخش از هنر جامعه جان تازه‌ای بگیرد.

این مؤسسه با توجه به شرایط حال حاضر سینماها بعد از پاندمی کرونا برنامه‌ریزی مدونی درباره ارائه خدمات در حوزه فعالیت‌های خود طراحی کرده که اهم آن به شرح ذیل است:

۱ـ حمایت از احداث، ایجاد، بازسازی، بهینه سازی و نوسازی سالن‌های نمایش فیلم و سینماها
در بخش احداث سینماها با سالن‌های متعدد، بازسازی و نوسازی سینماهای متقاضی که مالکان حقیقی و حقوقی در این امر به کمک‌های مالی، فنی و مشاوره‌ای در این زمینه نیاز دارند، مؤسسه سینما شهر اولین و تنها ارگانی می‌باشد که در این امر پیشتازی می کند. در این دوره نیز برنامه ریزی به منظور پایین آوردن هزینه‌های ملزومات سالن سازی از اهداف جدی مجموعه بوده و در این خصوص زیرساخت‌هایی در حال ایجاد است.

۲ـ حمایت از ارتقای فناوری تجهیزات سمعی و بصری سالن‌های سینما و نمایش
در راستای پیشرفت و به‌روزرسانی هر چه سریعتر سخت افزار و نرم افزار‌های نمایش اعم از تجهیزات صوت و تصویر و همچنین پرده‌های اکران برای نمایش با بالاترین کیفیت در سینماهای کشور، مؤسسه سینما شهر سال‌هاست که با تمام توان در این امر کوشا بوده و البته که در این دوره نیز حمایت از توسعه زیرساخت‌ها از اهداف اصلی این مجموعه به حساب خواهد آمد.

۳ـ حمایت از آثار سینمایی در حال اکران از طرق مختلف تبلیغات و اطلاع رسانی
با توجه به ضریب اشغال بسیار پایین سالن‌های سینما و افت مخاطب بعد از پاندومی کرونا و اهمیت چرخه اقتصاد فیلم مؤسسه در راستای حمایت از اکران آثار سینمایی درباره تبلیغات در فضای عمومی اعم از بیلبورد‌ها، استرابوردها و پخش تیزر از طریق فضای مجازی و تلویزیون و ترویج حضور مردم در سالن‌های سینمایی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

۴ـ کمک به برگزاری نمایشگاه تجهیزات حرفه‌ای حوزه سینما
از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه در دوره جدید برنامه ریزی برای بالا بردن سطح دانش و معلومات متخصصان مشاغل مهم حوزه سینما با توجه به سرعت رشد ملزومات و تجهیزات سینما و تولید فیلم است که مؤسسه برای این امر برگزاری نمایشگاه تجهیزات فیلمبرداری و نمایش را در حاشیه جشنواره‌ها و به صورت مستقل در برنامه های خود گنجانده است.

۵ـ حمایت از ایجاد شهرک سینمایی دیجیتال، استودیوها و لابراتوارهای مدرن و زیرساخت‌های مربوط به این صنعت
از دیگر موارد مهم برای مؤسسه ایجاد بستری مناسب برای تولید به روش‌های نوین بوده است که در برنامه‌های پیش رو حمایت از استودیوهای تولید مجازی و همچنین بهره برداری از تجهیزات و تکنیک‌های نوین این صنعت بوده که قطعا آینده سینما و تولید فیلم به این بستر نیازمند است.

۶ـ حمایت از توسعه دفاتر پشتیبانی فنی و تجهیزاتی سینماها
یکی از موارد مهم سینماها پشتیبانی فنی به منظور نمایش و اکران بوده است که این امر عمدتا توسط بخش خصوصی و با حمایت این مؤسسه انجام گرفته و برای دوره جدید و با توجه به افزایش قیمت‌های تجهیزات فنی برنامه‌ریزی مدونی به منظور حمایت از ورود تجهیزات با حداقل افزایش قیمت ها و همچنین تأمین مواد مصرفی سینماها تدوین شده است.

۷ـ حمایت از سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا):
یکی دیگر از فعالیت‌های این مؤسسه حمایت از راه اندازی ترمینال فروش (سمفا) به عنوان زیرساختی برای اخذ گزارش‌های دقیق حضور مخاطب در سینما و سالن‌های مختلف کشور بوده که امکان برنامه ریزی و تحلیل به منظور رفتارشناسی مخاطبان هر کجای کشور با نوع محتوا و فیلم ارائه شده را میسر می‌کند و همچنین امکان تجمیع و نظارت بر تعداد مخاطبان آثار اکران شده را برای صاحبان منافع ایجاد می‌کند.

۸ـ برنامه ریزی برای توسعه سامانه‌های فروش بلیت
در این دوره با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با توجه به درصد بسیار پایین ضریب اشغال سینماهای سراسر کشور با بهره مندی از فروشگاه‌های مجازی و بر خط جدید که در فضای کار خود متقاضیان فراوانی دارند، امکان ارائه و بسترسازی جذب مخاطب بیشتر سینما از طریق این سامانه‌ها صورت می پذیرد.

۹ـ برنامه ریزی برای ایجاد بستر و ساخت خانه جشنواره‌های سینمایی کشور
از دیگر برنامه‌های پیش رو برای این مؤسسه مطالعه و طراحی و ساخت مکانی مناسب به منظور برگزاری جشنواره‌های سینمایی کشور با عنوان «خانه جشنواره‌های سینمایی» است که این امر برای تعیین مکان مناسب و درخور، شروع فعالیت کرده و پس از تأیید و تأمین بودجه عملیات ساخت و ساز آن آغاز می‌شود.

۱۰ـ حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و صنعتگران داخلی در خصوص تأمین ملزومات سالن سینما و نمایش
از جمله فعالیت‌های این مؤسسه حمایت از کالای ایرانی و ملزومات تولید شده داخل کشور در امر توسعه سالن‌های سینمایی است که در این خصوص با برنامه ریزی و پیش خرید اجناس با کیفیت داخلی نسبت به توسعه این کسب و کار حمایتهای لازم شکل خواهد گرفت.

۱۱ـ ایجاد «باشگاه مشتریان سینمای ایران» و «سینما کارت»
یکی دیگر از فعالیت‌های برنامه ریزی شده در این مؤسسه راه اندازی باشگاه مشتریان به منظور تجمیع بانک اطلاعات مشتریان سینما و ارائه «کارت سینما» با تسهیلات ویژه به منظور توسعه مخاطبین سینما و ترویج فرهنگ سینما رفتن در اقشار مختلف جامعه است.

۱۲ـ برنامه‌ریزی برای عقد تفاهمنامه با مدیران ارشد استان‌های سراسر کشور برای ساخت «سینماهای فرهنگ»
یکی دیگر از برنامه‌های مهم این مؤسسه ساخت سینما در شهرهای فاقد سالن سینما با جمعیت بالاتر از ۵۰ هزار  نفر با همکاری استانداری و شهرداری استان‌های سراسر کشور بوده است که در قالب پروژه «سینماهای فرهنگ» تحت نظارت و طراحی این مؤسسه توسط استان‌ها ساخته و با حمایت این مؤسسه به تجهیزات صدا و تصویر مجهز و در نهایت به چرخه اکران کشور اضافه شوند.

۱۳ـ ارائه تسهیلات کم بهره به سازندگان و توسعه دهندگان سینماهای کشور
یکی دیگر از برنامه های این توسعه ایجاد تعامل با بانک های دولتی و ارائه خدمات تسهیلات کم سود برای توسعه مراکز سینمایی کشور است که شرایط آن اطلاع رسانی خواهد شد.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰