هشت کشور عضو اکو به جشنواره بین‌المللی فیلم شهر می‌آیند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۹

هشت کشور عضو اکو به جشنواره بین‌المللی فیلم شهر می‌آیند

هشت کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) متقاضی شرکت در هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر شدند.

 

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ستاد خبری هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، هشت کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) از جمله افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، پاکستان و ترکیه متقاضی شرکت در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر شدند.

کشورهای عضو اکو با ۲۶۹ اثر متقاضی شرکت در جشنواره شده‌اند که در این میان، کشور ترکیه با ۱۱۲ اثر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. پس از ترکیه، ازبکستان و پاکستان هر یک با ۱۲ اثر و افغانستان و قزاقستان با ۷ اثر بیشترین تعداد فیلم را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند. کشور ایران نیز به دلیل میزبانی از جشنواره، طبق قانون جشنواره در این آمار ذکر نشده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با هدف ترسیم و ترویج الگویی مناسب برای زندگی شهری و صنعتی امروز، منطبق با فرهنگ ایرانی-اسلامی در پنج بخش «مسابقه سینمای ایران»، «مسابقه سینمای بین‌­الملل»، «مسابقه محله»، «مسابقه تبلیغات و اطلاع­‌رسانی سینمای ایران»، «مسابقه آفرینش‌های هنری شهر» و «بخش جنبی» شامل کارگاه‌های آموزشی، نقد و بررسی، نمایش ویژه فیلم­‌های ایران و جهان، تقدیر و بزرگداشت هنرمندان توسط موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، تابستان ۱۴۰۱ در تهران به دبیری مجید اکبرشاهی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است