«ظهر قرمز» را برای جشنواره فیلم فجر ۴۱ آماده می‌کنم/ پیرمرد و خشکسالی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۱
محمدرضا فرطوسی در گفتگو با صبا:

«ظهر قرمز» را برای جشنواره فیلم فجر ۴۱ آماده می‌کنم/ پیرمرد و خشکسالی

محمدرضا فرطوسی کارگردان و نویسنده از ساخت مستند بلند «ظهر قرمز» و شرکت با این اثر در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر خبر داد.

محمدرضا فرطوسی مستندساز که به تازگی با فیلم‌ مستند «دله» در نخستین فیلمواره خلیج فارس اهواز که در اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد شرکت کرده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره ساخت جدیدترین فیلمش که «ظهر قرمز» نام دارد، گفت: یک فیلمساز همواره به دنبال سوژه و نوشتن فیلمنامه جدید است و من هم در حال حاضر روی فیلم مستند جدیدی کار می کنم که در مرحله مونتاژ و آماده‌سازی است.

کارگردان فیلم سینمایی «من یوسفم مادر» افزود: من برای این فیلم به روستا و فضاهایی که مناسب قصه بود رجوع کردم و با استفاده از مشاهده‌های بصری و ضبط فیلم با دوربین شخصی شروع به نوشتن کردم.

فرطوسی درباره زمان آماده شدن مستند جدیدش با نام «ظهر قرمز» توضیح داد: این فیلم برای چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود و امیدوارم نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

او درباره سوژه این مستند گفت: این مستند روایت یک ‌پیرمرد خوزستانی است که رابطه معناداری با زمین کشاورزی و درختان دارد اما ناگهان با بحران خشکسالی روبرو می‌شود و…

کارگردان فیلم «آن مرد اسب دارد» که سال ۸۱ در جشنواره سوره اهواز جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد از عرضه فیلم «من یوسفم مادر» در پلتفرم های آنلاین در خردادماه خبر داد: اولین اثر سینمایی من سال گذشته دی‌ماه در سینماهای «هنروتجربه» اکران شد و با توجه به بازخورد این اکران تصمیم به پخش در پلتفرم‌های آنلاین کردم. صحبت های لازم برای این اکران آنلاین انجام شد و منتظر دریافت مجوزهای لازم از ساترا برای اکران آنلاین فیلم «من یوسفم مادر» هستیم.

شاگرد زنده‌یاد عباس کیارستمی در پایان تعطیلی موسسه «هنر و تجربه» را پایان فرصت اکران فیلم های مستند، کوتاه و مستقل و سپردن گیشه به فیلم های بدنه خواند و گفت: امیدوارم شرایط برای فیلم های هنری بهتر شود و سینمای هنر و تجربه به شرایط سابق خود بازگردد، به ویژه در این روزهای سخت که مردم شرایط مطلوبی ندارند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است