«انفرادی» ششمین صدرنشینی گیشه را جشن گرفت/ فروش قابل قبول سینما در هفته نیمه‌تعطیل | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۸
گزارش فروش هفتگی سینماها؛

«انفرادی» ششمین صدرنشینی گیشه را جشن گرفت/ فروش قابل قبول سینما در هفته نیمه‌تعطیل

صدر جدول فروش سینماها در هفته دوم خردادماه نیز در اختیار یک فیلم کمدی بود.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، گیشه سینماها در هفته‌ای که گذشت، با وجود یک روز تعطیلی بیشتر نسبت به هفته قبل از آن، تغییر چندانی نکرد.

در فاصله زمانی چهارشنبه ۱۱ تا سه‌شنبه ۱۷ خردادماه فروش کل فیلم‌های سینمایی روی پرده، مبلغ ۶ میلیارد و ۹۰۷ میلیون تومان را با حضور ۲۰۸ هزار و ۸۲۴ مخاطب، نشان می‌دهد که نسبت به هفته قبل، حدود ۷۰ میلیون تومان بیشتر و حدود ۱۴۰۰ نفر کمتر است.

این در حالی است که در این هفته، ۲ و نیم روز به علت ایام عزای رحلت امام خمینی(ره) و سالروز قیام پانزده خرداد تعطیل بود و همچنین هیچ فیلم تازه‌ای اکران نشد.

از این ارقام، ۲ میلیارد و ۹۶۷ میلیون تومان معادل ۴۳ درصد فروش و ۹۰ هزار و ۱۹۲ قطعه بلیت معادل ۳۲ درصد آن متعلق به فیلم سینمایی «انفرادی» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی است که صدرنشینی این فیلم را برای ششمین هفته متوالی نشان می‌دهد. این فیلم تاکنون به فروش کل ۲۷ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان و مخاطب کل ۸۱۳ هزار نفر رسیده است.

در رتبه دوم جدول فروش، فیلم «علف‌زار» اثر کاظم دانشی حضور دارد که با فروشی یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومانی و مخاطبی ۴۶ هزار نفری، در هفته دوم افت فروش بسیار کمی داشته است. این فیلم تاکنون رقم ۳ میلیارد و ۳۶۱ میلیون تومان را از ۱۰۰ هزار بلیت به دست آورده است.

رتبه سوم جدول در اختیار فیلم «سگ‌بند» ساخته مهران احمدی با ۹۲۱ میلیون تومان فروش و ۲۸ هزار و ۶۷۰ مخاطب است که در این هفته، رشدی ۱۵۰ میلیون تومانی را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد و به «علف‌زار» کمی نزدیک شد. این اثر با ۳۵ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان و یک میلیون و ۹۴ هزار مخاطب، صدرنشین جدول فروش سال ۱۴۰۱ سینماهاست.

در رتبه چهارم جدول نیز «چند می‌گیری گریه کنی ۲» به کارگردانی علی توکل‌نیا قرار دارد که در این هفته ۵۷۷ میلیون تومان و ۱۹ هزار قطعه بلیت فروخت. این فیلم در مجموع یک میلیارد و ۹۸۳ میلیون تومان فروش و ۶۴ هزار مخاطب داشته است.

پس از این چهار فیلم که در مجموع، ۸۸ درصد فروش سینما در این هفته را در اختیار داشتند، «موقعیت مهدی»، «مجبوریم»، «مغز استخوان»، «روز صفر» و «سلفی با دموکراسی» و «لامینور» در رتبه‌های پنجم تا دهم حضور دارند.

از میان فیلم‌هایی که در خردادماه اکران شده‌اند، «سلفی با دموکراسی» با فروش میانگین روزانه کمتر از ۵ میلیون تومانی و «پسران دریا» با فروش میانگین روزانه ۷۰۰ هزار تومانی، عملکرد مناسبی در گیشه نداشته‌اند. از میان فیلم‌های اکران خردادماه ۱۴۰۱، تنها «علف‌زار» است که خوب می‌فروشد.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است